ΕΡΩΤΗΣΗ - Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Εγκατάλειψη της υλικοτεχνικής υποδομής του ΟΣΕ στην Καλαμάτα»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου και καταγγελία των «Φίλων του Σιδηροδρόμου», έγκλημα κατά της δημόσιας περιουσίας συντελείται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα. Συγκεκριμένα, καινούρια τρένα που αγοράστηκαν πανάκριβα με λεφτά του ελληνικού λαού ρημάζουν στο αμαξοστάσιο της πόλης, μετά τη διακοπή του δρομολογίου Καλαμάτας Πύργου, ενώ το πλιάτσικο από διάφορους επιτήδειους έχει ήδη ξεκινήσει.
Το συγκεκριμένο «έγκλημα» κατά της δημόσιας περιουσίας σε καιρούς οικονομικής κρίσης υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ, καθώς πανάκριβο τροχαίο υλικό και εξειδικευμένος εξοπλισμός έχουν εγκαταλειφθεί, λόγω του ότι σε λίγες μέρες οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στην Καλαμάτα κλείνουν οριστικά. Έτσι, υπάρχει έντονη ανησυχία ότι μετά το κλείσιμο το υλικό αυτό θα παραδοθεί αφύλακτο και χωρίς περίφραξη στο έλεος των πλανόδιων παράνομων συλλεκτών μετάλλου για scrap που θα ολοκληρώσουν την καταστροφή, κλείνοντας άδοξα την ιστορία 120 ετών του Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου.
Αναλυτικά, στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στην Καλαμάτα βρίσκονται πανάκριβα μηχανήματα υψηλής σιδηροδρομικής τεχνολογίας, πολλά εκ των οποίων αποκτήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια και δε λειτούργησαν ποτέ, όπως: α) το σύγχρονο αυτόματο πλυντήριο και η υποδαπέδια πλύση οχημάτων (κατασκευή του 2007, δε λειτούργησαν ποτέ), β) το κτίριο αποθήκευσης άμμου (κατασκευή του 2007, δ3ε λειτούργησε ποτέ), γ) το κτίριο του υποδαπέδιου τόρνου και το αντίστοιχο μηχάνημα, η καινούρια ηλεκτρονική ζυγαριά οχημάτων, οι νέοι λάκκοι επιθεώρησης, γερανοί ανύψωσης οχημάτων κ.α.
Επιπλέον, η τεράστια έκταση που απαλλοτριώθηκε προ 3 ετών όπισθεν του μηχανοστασίου προκειμένου να γίνουν τα απαραίτητα κτιριακά έργα επέκτασης των δραστηριοτήτων του, μένει και αυτή ανενεργή. Παράλληλα, πανάκριβο και αξιόλογο τροχαίο υλικό, μέρος του οποίου αποκτήθηκε προ 6 ετών, πετιέται κυριολεκτικά στα σκουπίδια, καθώς: α) από τις 12 πανάκριβες, ολοκαίνουριες υπερσύγχρονες αυτοκινητάμαξες (RAILBUS), που αγοράστηκαν το 2004 αντί τριών εκατομμυρίων ευρώ η καθεμία, οι επτά, αν και σε καλή λειτουργική κατάσταση, βρίσκονται εγκαταλειμμένες σε διάφορες γραμμές του μηχανοστασίου. Οι υπόλοιπες πέντε κυκλοφορούν προσωρινά στην περιοχή της Πάτρας και του Πύργου και είναι θέμα λίγων εβδομάδων η ακινητοποίησή τους λόγω έλλειψης στοιχειώδους συντήρησης, β) εγκαταλειμμένες βρίσκονται επίσης δέκα σύγχρονες κλιματιζόμενες τρίδυμες αυτοκινητάμαξες (τύπου MAN-4 INTERCITY) και έξι δίδυμες αυτοκινητάμαξες (τύπου MAN-1), οι οποίες βρίσκονται σε άριστη λειτουργική κατάσταση και μέχρι πριν λίγο καιρό ταξίδευαν στις γραμμές της Πελοποννήσου και γ) εγκαταλειμμένες, αλλά σε καλή λειτουργική κατάσταση ντιζελομηχανές, επιβατικά και εμπορικά βαγόνια, μοναδικοί στον κόσμο μουσειακοί συρμοί, βοηθητικά μηχανήματα και ανταλλακτικά. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων
1. Με ποιο τρόπο σκοπεύει η κυβέρνηση να αξιοποιήσει το προαναφερθέν σιδηροδρομικό υλικό;
2. Σε ποιο ποσό αποτιμά η κυβέρνηση την εγκαταλειμμένη περιουσία του ΟΣΕ στην Καλαμάτα, μαζί με τα 75 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν για την πρόσφατη ριζική ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης - Καλαμάτας;
3. Ποιο ποσό κρατικής επιδότησης απαιτούνταν, προκειμένου το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου να συνεχίσει τη λειτουργία του;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου