Η Ολυμπία Οδός είναι κουτσή αν δεν φτάσει στην Τσακώνα - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Η Ολυμπία Οδός είναι κουτσή αν δεν φτάσει στην Τσακώνα

Η Ολυμπία Οδός είναι κουτσή αν δεν φτάσει στην Τσακώνα

Share This
Η Ολύμπια οδός, επιβάλλεται να φθάσει στην Τσακώνα και μην σταματήσει στον Πύργο, όπως διαχέεται στα μέσα ενημέρωσης.
Είναι γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο εμφανίζει σημαντικές καθυστερήσεις, που οφείλονται στην καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων αλλά και στον αποτυχημένο σχεδιασμό σε πολλά ευαίσθητα σημεία, με συνέπεια η υλοποίηση του, να βρίσκεται εκτός του χρονοδιαγράμματος. 0πως προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης. Συνεπώς θα επιχειρηθεί αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου και ανάλογη παράταση του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Κατά καιρούς δημοσιεύματα στον τύπο φέρουν το έργο να σταματά στον Πύργο και από εκεί να συνεχίζεται προς Ολυμπία - Τρίπολη. Είναι προφανές ότι σε αυτή την περίπτωση πρόκειται περί άλλου έργου με διαφορετική φιλοσοφία.
Η Ολύμπια οδός (Κόρινθος –Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα), εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, ενώνει απομακρυσμένες Ευρωπαϊκές πόλεις με το κριτήριο της εδαφικής συνοχής. Η τυχόν διακοπή του Β.Δ., Αξονα Πελοποννήσου στον Πύργο, είναι φανερό, ότι αναιρεί πλήρως τον χαρακτήρα και την λειτουργικότητα του σύγχρονου διευρωπαϊκού δικτύου.
Ταυτόχρονα στερεί την δυτική Πελοπόννησο και ιδιαίτερα το πολύπαθο λόγω πυρκαγιών κομμάτι της Ηλείας, από ένα κλειστό υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο, με αναπτυξιακή διάσταση..
Ολοι οι φορείς του Νομού (Βουλευτές, πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηλείας, Σύλλογος Περιβάλλοντος Ζαχάρως), στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 14 Απριλίου του 2010 με την Ηγεσία του Υπουργείου των Υποδομών, πρότειναν την υλοποίηση του έργου, μέσω του ανασχεδιασμού του, από την «ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ» διαδρομή, που θα παρακάμπτει το οικοσύστημα του Καϊάφα και τις κατοικημένες περιοχές, με την εκπόνηση νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) σύμφωνα με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής και Εθνικής νομοθεσίας.
Η ολοκλήρωση του έργου, από την Ανατολική διαδρομή θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής. Είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό ότι θα διασυνδεθούν με την Ολύμπια οδό και θα έχουν πρόσβαση και οι περιοχές του Λεπρέου της Φιγαλείας και του Επικουρείου Απόλλωνα, που Αποτελεί τον δίδυμο αδελφό του Παρθενώνα. Με αυτό τον τρόπο και ορεινές περιοχές θα έχουν άμεση και σύντομη πρόσβαση στο σύγχρονο δίκτυο επικοινωνίας.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την αιτιολογημένη γνώμη της 29ης Οκτωβρίου του 2009 και το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας, με την υπ. αριθμ. 2473/2010 απόφασή του, απεφάνθησαν ότι απαιτείται ανασχεδιασμός του έργου, στα όρια του Δήμου Ζαχάρως, έτσι ώστε το έργο να υλοποιηθεί σύμφωνα με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής και Εθνικής νομοθεσίας.
Oπως είναι γνωστό το έργο εντάσσεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και ενώνει την Αθήνα με την Πάτρα τον Πύργο την Τσακώνα και εν συνεχεία με το λιμάνι της Καλαμάτας. Διασυνδέει επίσης το Λιμάνι της Καλαμάτας με τον Πύργο την Πάτρα και εν συνεχεία με την Ιόνια οδό. Η διακοπή του έργου, θα στερήσει την αναπτυξιακή διάσταση της δυτικής Πελοποννήσου και της Ηλείας. Στην δύσκολη οικονομική συγκυρία για την χώρα μας και για την περιοχή μας απαιτείται η συνδρομή όλων των φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την ανασυγκρότηση της με την ολοκλήρωση των απαραίτητων υποδομών (βιολογικοί καθαρισμοί, διαχείριση απορριμμάτων, ανάδειξη προστατευόμενων περιοχών) .
Κωνσταντίνος Αγραπιδάς
Πρόεδρος Συλλόγου Περιβαλλοντικής Προστασίας Δ. Ζαχάρως -Διδάκτωρ Παντείου Πανεπιστημίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages