Pages

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Αποτυχημένη η απόσυρση για την Κυβέρνηση

Αφού δεν σκέφτηκαν ότι το τελευταίο που απασχολεί τον Έλληνα είναι η αγορά νέου ΙΧ, τον... τιμωρούν αν το αποσύρει να πληρώσει και παραπάνω από το κέρδος της απόσυρσης, αφού θα πρέπει να εξοφλήσει τα τέλη κυκλοφορίας της... ακινησίας του!
Περιορισμένο φαίνεται το ενδιαφέρον των οδηγών για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, προκειμένου να απολαύσουν τα οικονομικά οφέλη για την αγορά νέου οχήματος.
Έτσι παρά το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών να δώσει κίνητρα για την αναθέρμανση της αγοράς αυτοκινήτου που «υποφέρει» καθημερινά, αυτή παραμένει μουδιασμένη με το ενδεχόμενο νέας πτώσης να φαίνεται αναπόφευκτο.
Όπως δείχνουν και τα στοιχεία, το τελευταίο πράγμα που ενδιαφέρει σήμερα είναι η απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου, αφού στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι Έλληνες παλεύουν για την κάλυψη των στοιχειωδών και καθημερινών αναγκών.
Αναλυτικά
Στην Αττική, στο κέντρο ανακύκλωσης Τσιβόλας ΕΠΕ, που βρίσκεται στα Καλύβια:
2011: αποσύρονται περίπου 25 αυτοκίνητα ημερησίως
2009: αποσύρονταν περίπου 200 αυτοκίνητα ημερησίως
Στη Θεσσαλονίκη, στο κέντρο ανακύκλωσης Αειφόρος ΑΕ, που βρίσκεται στη Σίνδο:
2011: αποσύρονται 3 με 4 αυτοκίνητα ημερησίως
2009: αποσύρονταν 40 με 50 αυτοκίνητα ημερησίως
Στην Ηλεία, στο κέντρο ανακύκλωσης Ντέμου Θεοδώρα Ο.Ε, που βρίσκεται στον Πύργο και εξυπηρετεί όλο τον νομό:
2011: αποσύρονται 2 αυτοκίνητα ημερησίως
2009: αποσύρονταν 100 με 120 αυτοκίνητα ημερησίως
Στη Ζάκυνθο, στο κέντρο ανακύκλωσης που εξυπηρετεί όλο τον νομό:
2011: αποσύρονται περίπου 8 αυτοκίνητα ημερησίως
2009: αποσύρονταν περίπου 50 αυτοκίνητα ημερησίως
Στη Ρόδο στο μοναδικό κέντρο ανακύκλωσης που εξυπηρετεί όλα τα Δωδεκάνησα αποσύρονται περίπου 10 αυτοκίνητα ημερησίως.
Στο Λασίθι στην Κρήτη, στο μοναδικό κέντρο όλου του νομού έχουν αποσυρθεί 2 μόνο αυτοκίνητα.
Τα οφέλη
Το όφελος που προσφέρεται στους ιδιοκτήτες που προχωρούν στη διαδικασία της απόσυρσης κυμαίνεται από 300 ως 2800 ευρώ, ανάλογα με τα κυβικά του παλαιού οχήματος. Ειδικότερα για αυτοκίνητα μέχρι 900 κυβικά και εργοστασιακής αξίας έως 6.000 ευρώ, το όφελος θα είναι 300 ευρώ.
• Από 901 – 1400 κ.ε. και εργοστασιακή αξία έως 8.000 όφελος 960 ευρώ
• Από 1401-1600 κ.ε. και εργοστασιακή αξία έως 11.000 όφελος 1430 ευρώ
• Από 1601-2000 κ.ε. και εργοστασιακή αξία έως 14.000 όφελος έως 2800 ευρώ.
Βασική προϋπόθεση για συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος να έχει εκδοθεί μέχρι τις 31-12-1998. Ωστόσο, τα παραπάνω ποσά δεν είναι ικανά να κινητοποιήσουν τους ιδιοκτήτες, εν συγκρίσει πάντα και με τα ποσοστά συμμετοχής στο παρελθόν, δείγμα των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, που πλήττει κυρίως το τμήμα των πολιτών στους οποίους στοχεύει το μέτρο της απόσυρσης.
Σύμφωνα με ιδιοκτήτη εταιρείας απόσυρσης οχημάτων σε σχέση με το παρελθόν η προσέλευση είναι περιορισμένη, ενώ το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο για τα οχήματα μικρού κυβισμού, καθώς το ποσό που κερδίζουν από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι μικρό. Μεγαλύτερο όφελος υπάρχει στα οχήματα μεγάλου κυβισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου