Απολύσεις ξεκίνησαν χθες και στην Ιόνια Οδό, ως αποτέλεσμα του τέλματος στο οποίο έχουν περιέλθει τα οδικά έργα με συμβάσεις παραχώρησης. Η διαδικασία επαναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, η οποία θα επιλύσει τα τεχνικά και οικονομικά ζητήματα που έχουν ανακύψει, βρίσκεται σε εξέλιξη, με το υπουργείο Υποδομών να εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του μήνα. Οσον αφορά τη μείωση των διοδίων, το υπουργείο Υποδομών έχει προτείνει τη λήψη δανείου με εγγύηση τα μελλοντικά του έσοδα από τους πέντε άξονες.
Η απόλυση 25 εργαζομένων που απασχολούνταν στο εργοτάξιο που βρίσκεται στην Καμπή Αρτας ανακοινώθηκε χθες από την εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Οι εργαζόμενοι απολύθηκαν χωρίς τα έργα στο συγκεκριμένο σημείο να έχουν ολοκληρωθεί, με επίσημη δικαιολογία την έλλειψη χρηματοδότησης. Τις απολύσεις επιβεβαιώνει και η κοινοπραξία Νέα Οδός, υπεύθυνη για τη διαχείριση του άξονα. Οπως αναφέρουν στελέχη της, το χρηματοδοτικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί αφότου οι τράπεζες σταμάτησαν τη δανειοδότηση των έργων (στην Ιόνια από τον Ιούνιο του 2010) έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του ρυθμού κατασκευής των έργων και, όπως αποδεικνύεται, το κλείσιμο των εργοταξίων που θεωρούνται πιο «προβληματικά» από πλευράς απαλλοτριώσεων, μεταφοράς πυλώνων ΔΕΗ κ. λπ. Οπως υποστηρίζουν πάντως εργαζόμενοι στο έργο, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ δεν είναι η μόνη που έχει προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού στην Ιόνια Οδό. Οι υπεργολάβοι που έχουν αναλάβει τμήματα του έργου για λογαριασμό των δύο μεγάλων ισπανικών κατασκευαστικών εταιρειών (Dragados και Ferrovial, που επίσης συμμετέχουν στην κοινοπραξία) φέρονται να έχουν θέσει σε διαθεσιμότητα μεγάλο μέρος του προσωπικού τους εδώ και 2 - 3 μήνες. Σε ανάλογες κινήσεις έχει προχωρήσει στην εθνική οδό Κορίνθου- Πατρών η γαλλική εταιρία Vinci, έχοντας απολύσει από τον Δεκέμβριο 125 άτομα από το προσωπικό της που απασχολείται στο έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου