Pages

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Ανάσταση πιστών και «σταύρωση» εμπόρων

«Τονωτική ένεση» προσδοκά τις ημέρες αυτές ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας Γιώργος Λαγανάκος, ο οποίος μιλά στο «Θ» για την κατάσταση της αγοράς τις ημέρες του Πάσχα, αλλά και τα γενικότερα προβλήματα που μαστίζουν τον κόσμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.Ωστόσο, για την ουσιαστική και όχι πρόσκαιρη αναστροφή της εικόνας παρακμής στα μαγαζιά θα χρειαστούν, όπως λέει, να γίνουν πολύ περισσότερα πράγματα.
Από την άλλη, θεωρεί ότι η ραγδαία αύξηση του αριθμού των καταστημάτων- αλυσίδων, κυρίως στο χώρο της ένδυσης, σαν κι αυτό που άνοιξε τις προηγούμενες ημέρες στην Καλαμάτα, σφίγγει ολοένα και περισσότερο τη θηλιά που έχει περάσει στις μικρές επιχειρήσεις η οικονομική κρίση.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, «σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια θέση σ’ ένα πολυκατάστημα ισοδυναμεί περίπου με τρεις θέσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αν γνωρίζαμε την πραγματική διάσταση του προβλήματος, δε θα “χαιρόμασταν” όταν βλέπουμε να ανοίγει μια μεγάλη αλυσίδα στην Καλαμάτα. Με την κατάσταση αυτή πλήττεται καίρια η μικρομεσαία επιχείρηση. Κι αν το φαινόμενο αυτό συνεχιστεί, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα αλλάξει τελείως ο κοινωνικός ιστός της περιοχής μας».
Ακολουθεί η συνέντευξη με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας Γιώργο Λαγανάκο:
-Θα είναι «ανάσταση» για τους εμπόρους η φετινή εορταστική αγορά;
Θέλω να πιστεύω πως θα δώσει ανάσα ρευστότητας στις επιχειρήσεις. Πάντως, ένα είναι βέβαιο: η βιώσιμη, υγιής επιχειρηματικότητα έχει ανάγκη τη σταθερότητα σε κάθε επίπεδο, όχι περιόδους εφήμερης ανάκαμψης.
Ας μην κρυβόμαστε, όμως, πίσω από το δάχτυλό μας. Τα προβλήματα είναι πολλά και το μέλλον δύσκολο. Θέλω να πιστεύω ότι θα διαψευστούμε όλοι και τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα.
-Οι τιμές στα ράφια συγκριτικά με εκείνες του 2010;
Κυμαίνονται στα περυσινά επίπεδα.
-Πώς πείθεται κάποιος να ψωνίσει με λιγότερα χρήματα εν μέσω κρίσης;
Σίγουρα είναι πολύ δύσκολο να πεισθεί κάποιος να προχωρήσει σε αγορές πέραν των αναγκαίων.
-Η εικόνα των κλειστών καταστημάτων τείνει να γίνει συνήθης;
Η εικόνα της παρακμής δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει συνήθεια. Όμως, όσο συνεχίζεται η οικονομική κρίση, τα προβλήματα θα παραμένουν. Να έχετε υπόψη σας ότι, όταν κλείνει ένα κατάστημα, δε χάνει μόνο ο επαγγελματίας, αλλά βγαίνουν στην ανεργία κι ένα σωρό άνθρωποι.
-Κατά πόσο επηρεάζει τη μικρομεσαία επιχείρηση η εμφάνιση όλο και συχνότερα στην πόλη μας μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων;
Κατ’ αρχάς, το παραπάνω φαινόμενο, όπως είναι φυσικό, αφαιρεί από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις ένα σημαντικό αριθμό πελατών. Δεν είναι μόνο αυτό. Χάνονται, επιπλέον, χρήματα από την τοπική οικονομία, αλλά και την εθνική οικονομία γενικότερα. Δυστυχώς, όμως, και ο καταναλωτής δεν έχει συνείδηση της κατάστασης αυτής, όταν προτιμά να δίνει τα χρήματά του σε επιχειρήσεις ξένων συμφερόντων.
Πώς θα βρουν δουλειά τα παιδιά μας, όταν εμείς αιμοδοτούμε τέτοια καταστήματα, στα οποία, όπως ακούω, η ποιότητα των προϊόντων δεν είναι και η καλύτερη. Ή, αν θέλετε, χαμηλότερης ποιότητας από αυτά που πουλάνε τα ντόπια καταστήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια θέση σ’ ένα πολυκατάστημα ισοδυναμεί περίπου με τρεις θέσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αν γνωρίζαμε την πραγματική διάσταση του προβλήματος, δε θα «χαιρόμασταν» όταν βλέπουμε να ανοίγει μια μεγάλη αλυσίδα στην Καλαμάτα. Με την κατάσταση αυτή πλήττεται καίρια η μικρομεσαία επιχείρηση. Κι αν το φαινόμενο αυτό συνεχιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα αλλάξει τελείως ο κοινωνικός ιστός της περιοχής μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου