Κίνδυνος για το Κατάκολο Σε μια πρώτη προσέγγιση, χθες, ναυτιλιακοί και τουριστικοί πράκτορες επισήμαναν ότι μπορεί να μην υπάρχουν χρήματα για να γίνουν έργα στο λιμάνι ή βελτίωση του δρόμου προς την Αρχαία Μεσσήνη, αλλά η Μεσσηνία πρέπει να εκμεταλλευτεί τα αδύναμα σημεία άλλων περιοχών και να δώσει κίνητρα στις λίγες – ομολογουμένως - εταιρείες που διαχειρίζονται περίπου το 80% των κρουαζιέρων. Μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο, η MSC, με πρόσφατη επιστολή στα συναρμόδια υπουργεία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το λιμάνι του Κατάκολου. Όπως υπογραμμίζει: «Οι προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων κατά τη διάρκεια του 2010 ήταν 360 και οι επιβάτες που αποβιβάσθηκαν ήταν 736.869, ενώ φέτος θα προσεγγίσουν το Κατάκολο 420 πλοία με 950.000 επιβάτες». Επισημαίνει, επίσης, ότι «επειδή η όποια βελτίωση των υπαρχουσών λιμενικών εγκαταστάσεων καθώς και η επέκταση της προβλήτας προστασίας απαιτούν αρκετό χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν, παρακαλούμε όπως εξετάσετε άμεσα το θέμα της προστασίας του λιμανιού με οποιονδήποτε τρόπο, καθώς και της ενδυνάμωσης των ήδη υφισταμένων προβλητών με δέστρες και παρεμβύσματα, ικανά να εξυπηρετήσουν τα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι, προκειμένου να αποφευχθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα, που θα έχει δυσμενείς συνέπειες για το λιμάνι». Και η επιστολή καταλήγει: «Όλα όσα εκτίθενται σας έχουν επισημανθεί ήδη από τριμήνου, χωρίς δυστυχώς μέχρι σήμερα να υπάρξει κάποια αντίδραση». Σημειώνεται ότι η εταιρεία στην επιστολή της αναφέρεται σε συγκεκριμένα παραδείγματα πλοίων της που δεν μπόρεσαν, τελικά, να προσεγγίσουν το λιμάνι, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να μην πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους και να χαθεί ένα σημαντικό ποσό.
Περιφερειάρχης Θέτοντας το ερώτημα στον περιφερειάρχη Π. Τατούλη, πώς γίνεται η Μεσσηνία να μη μένει έξω από το «παιχνίδι» του θαλάσσιου τουρισμού, παρατήρησε πως έχει κατηγορηματικά ξεκαθαρίσει ότι ο νομός αποτελεί θεμέλιο λίθο στο στρατηγικό σχέδιο δράσης για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου. Στο πλαίσιο αυτό, στη συνάντησή του με τον υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, κ. Διαμαντίδη, έθεσε το θέμα αναβάθμισης του λιμανιού της Καλαμάτας, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η σύνταξη ενός ολοκληρωμένου πλαισίου προτάσεων αξιοποίησης της στρατηγικής αυτής. «Στο στρατηγικό σχεδιασμό που έχει προχωρήσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, το λιμάνι του Κατάκολου δε λειτουργεί ανταγωνιστικά αλλά συμπληρωματικά σε θέματα τουρισμού και πολιτισμού, με δεδομένη τη γεωγραφική συνέχεια της Πελοποννήσου. Στόχος μας, στον οποίο τάσσεται σύμφωνος και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Κατσιφάρας, είναι να αναζητηθούν και να αναπτυχθούν όλες οι δυνατές συνέργειες στην Πελοπόννησο και γεωγραφικά και διοικητικά. Βασική μας αποστολή, από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την ευθύνη, είναι να μετατρέψουμε την Περιφέρεια Πελοποννήσου σε Περιφέρεια της αειφορίας, με συγκεκριμένες δράσεις που στοχεύουν στην εξωστρέφεια της επιχειρηματικής δυναμικής του τόπου και τη δημιουργία μιας αυτόνομης οικονομικής ανάπτυξης. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένονται θετικές εκπλήξεις για την παρέμβαση που κάναμε στον υπουργό για τη μείωση του τέλους στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, έτσι ώστε να υπάρχουν ακόμα μεγαλύτερα κίνητρα για την προσέλκυση τουριστών και την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου», σχολίασε ο κ. Τατούλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου