Pages

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

Πληθυσμιακά κριτήρια και κανόνες για την απελευθέρωση των ταξί

Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, στην τοποθέτησή του. κατά τη συζήτηση στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, παρουσία του Υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Ραγκούση, για την απελευθέρωση των ταξί, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα εξής:
«Δεν θεωρώ ότι τίθεται θέμα διατήρησης της υπάρχουσας και εξαιρετικά προβληματικής κατάστασης που επικρατούσε (με τις άδειες κλπ) στο επάγγελμα των ταξί. ‘Όλα αυτά θα εξακολουθούσαν να ταλανίζουν τους πολίτες και το δημόσιο αίσθημα, εάν τα πράγματα έμεναν ως έχουν, εάν δηλαδή δεν είχε ήδη υπάρξει διάλογος ενδιαφερόμενων και Υπουργείου, καθώς και σχέδιο Π.Δ, το οποίο απεικόνισε τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί για την απελευθέρωση του επαγγέλματος, μέσα στα όρια που προέβλεπε ο νόμος.
‘Άλλωστε, τα όρια αυτά αξιοποιήθηκαν κατάλληλα, μετά από διάλογο, στην απελευθέρωση του επαγγέλματος των μηχανικών, των φαρμακοποιών, των δικηγόρων, χωρίς να τίθεται θέμα αμφισβήτησης των δεσμεύσεων και των αρχών μας για τον εκσυγχρονισμό της χώρας, ούτε βέβαια κάποιο θέμα συνταγματικότητας

Η αιφνίδια αμφισβήτηση αυτής της συμφωνίας δημιουργεί θέμα εμπιστοσύνης στις
πολιτικές μας αποφάσεις και συμφωνίες, ενώ είναι αλήθεια ότι πυροδότησε ακραίες αντιδράσεις, σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο για τη χώρα. Και εδώ να τονίσω πως ο κλάδος έχει κάθε δικαίωμα να αναδείξει τα προβλήματα και τους κινδύνους που συνεπάγεται γι’ αυτόν μια απελευθέρωση του επαγγέλματος χωρίς κατάλληλους κανόνες και κριτήρια στοιχειώδους βιωσιμότητας. Θα πρέπει όμως, σε κάθε περίπτωση, να αποφεύγονται ακραίες εκδηλώσεις, που πλήττουν σοβαρά άλλους κλάδους και ομάδες συμπολιτών μας και ιδιαίτερα τον τουρισμό και την εικόνα της χώρας, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.
Πιστεύω πως η απελευθέρωση πρέπει να γίνει με βάση κριτήρια που ισχύουν για το επάγγελμα στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και τα πληθυσμιακά. Δεν έχουμε κανένα
λόγο να γίνουμε, στο θέμα αυτό, βασιλικότεροι του βασιλέως.
Τι είδους, αλήθεια, δημόσιο συμφέρον θα εξυπηρετούσε η κυκλοφορία χιλιάδων ακόμα νέων ταξί, ιδίως στις πιο ελκυστικές μεγάλες πόλεις, χωρίς να διασφαλίζεται η κάλυψη πιο προβληματικών περιοχών και διαδρομών; Τι είδους ευκαιρίες απασχόλησης θα δίναμε, σε ένα κλάδο που ήδη με το ζόρι βγάζει μεροκάματο για τον ιδιοκτήτη-και αν περισσέψει- για τον οδηγό ταξί;
Τα άλλα επαγγέλματα απελευθερώθηκαν και απελευθερώνονται με κανόνες, που ούτως ή άλλως δεν μπορεί να θέσει από μόνη της η αγορά, ώστε να διασφαλίσει παράλληλα και την ποιότητα του επαγγέλματος. Τέτοιους κανόνες-και μάλιστα συμφωνημένους- έβαζε και το σχέδιο Π.Δ. του προηγούμενου Υπουργού. Τι υπάρχει, λοιπόν, στο σχέδιο Π.Δ. που να δημιουργεί τόσο πρόβλημα;
Κατά τη γνώμη μου, είναι κοινωνικά δίκαιο το άνοιγμα του συγκεκριμένου επαγγέλματος με σαφή κριτήρια και κανόνες, όπως ήδη έγινε και για μια σειρά άλλων επαγγελμάτων, χωρίς να ανακύψει πρόβλημα. Σ’ αυτό το θέμα, δεν μπορεί να ισχύσουν 2 μέτρα και 2 σταθμά, δεν μπορεί κάποια επαγγέλματα να συνεισφέρουν, αλλά με όρους και κανόνες, στην ανάταξη της χώρας και για άλλα να μη διασφαλίζονται ούτε τα στοιχειώδη, στο όνομα ακριβώς αυτής της ανάταξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου