Ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Δημήτρης Κουσελάς, στην αγόρευσή του κατά τη συζήτηση, στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών « Ρυθμίσεις για την ανάπτυξη και τη δημοσιονομική εξυγίανση – Θέματα αρμοδιότητας Υπουργείων Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης», τόνισε μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:« Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το πολυνομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα έρχεται σε μια χρονική στιγμή που η ζοφερή πραγματικότητα που παραλάβαμε σχετικά με ένα υπέρογκο δημόσιο χρέος έχει αλλάξει.
Οι θυσίες και η ισχυρή θέληση του ελληνικού λαού να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κρίση, αλλά και οι μάχες που έδωσαν ο Πρωθυπουργός, το οικονομικό επιτελείο, η Κυβέρνηση στο σύνολο της έφεραν αποτελέσματα.
Επιτέλους, η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης έπραξε αυτό που όφειλε να κάνει εδώ και δύο τουλάχιστον χρόνια. Με τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής διασφαλίζεται η βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους, αλλά και η βιώσιμη πορεία της χώρας μας το επόμενο χρονικό διάστημα. Μειώνεται σημαντικά το βάρος εξυπηρέτησης αυτού του χρέους για την ελληνική οικογένεια.
Επίσης, το ελληνικό τραπεζικό σύστημα βγαίνει ενισχυμένο –ίσως το πιο ασφαλές σε ευρωπαϊκό επίπεδο- και δίνεται μια ισχυρή ώθηση για την ανάπτυξη και την αναθέρμανση της ελληνικής οικονομίας μέσα από το λεγόμενο νέο «σχέδιο Μάρσαλ».
Με το πολυνομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα επιχειρείται ουσιαστικά να κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο, να κερδίσουμε –αν θέλετε- το χαμένο έδαφος για αλλαγές που οφείλαμε να κάνουμε εδώ και μια τουλάχιστον δεκαετία, να επιτύχουμε τους δημοσιονομικούς μας στόχους, να αξιοποιήσουμε σημαντικά εργαλεία που διαθέτουμε στον τουρισμό μας που όλοι λέμε ότι είναι η βαριά μας βιομηχανία.
Επιτέλους, όμως, σε αυτό τον κρίσιμο τομέα θα πρέπει να συμφωνήσουμε τι δράσεις, τι σχέδια και τι πρωτοβουλίες πρέπει να αναπτύσσουμε κάθε φορά και από την άλλη πλευρά τι πρέπει να αποφεύγουμε. Πιστεύω, κύριε Υπουργέ, ότι η Κυβέρνηση πρέπει να αναλάβει μια ουσιαστική πρωτοβουλία σε μια τέτοια κατεύθυνση, προκειμένου να υπάρξει όντως μια εθνική συμφωνία για το παρόν και το μέλλον του τουρισμού.
Με το πολυνομοσχέδιο παρεμβαίνουμε σε μια αγορά ψυχαγωγικών, τεχνικών, και τυχερών παιχνιδιών που λειτουργεί ανεξέλεγκτα μέχρι σήμερα με αρνητικές συνέπειες για την κοινωνία, από τη μια πλευρά, αλλά και για τα δημόσια έσοδα από την άλλη. Αυξάνουμε τα έσοδα του προϋπολογισμού με φορολογικές ρυθμίσεις που δεν αφορούν στην επιβολή νέων φόρων, αλλά διευκολύνουν τους φορολογούμενους να ανταποκριθούν στις φορολογικές τους υποχρεώσεις.
Τέλος, επιχειρούμε να αναδιατάξουμε το κράτος και αυτό πιστεύω ότι πρέπει να είναι μια κεντρική πολιτική για το επόμενο χρονικό διάστημα, ένα κράτος το οποίο πρέπει να γίνει μικρότερο από το σημερινό, πιο ευέλικτο, πιο αποτελεσματικό, ένα κράτος που επιτέλους δεν θα παράγει χρέη, αλλά αποτελεσματικές υπηρεσίες, κανόνες και ρυθμίσεις που έχει ανάγκη η κοινωνία και οι Έλληνες πολίτες.
Αυτοί, λοιπόν, είναι οι βασικοί στόχοι αυτού του πολυνομοσχεδίου, οι οποίοι εξυπηρετούνται μέσα από ρυθμίσεις που αφενός προασπίζουν το δημόσιο συμφέρον και αφετέρου δημιουργούν όρους και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη.
Για παράδειγμα, η προσθήκη του θεσμού των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων σε συνδυασμό με τις περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, με συγκεκριμένες βέβαια προδιαγραφές όρους και προϋποθέσεις, προκειμένου να μην επαναληφθούν λαθεμένες επιλογές που έγιναν για την τουριστική ανάπτυξη στην Πορτογαλία ή στην Ισπανία, θα έχει σαν αποτέλεσμα την προσέλκυση σημαντικών επενδύσεων, που θα τονώσουν τον τουρισμό ποιότητας που αναζητούμε, τον κατασκευαστικό κλάδο, την αγορά, την απασχόληση και τέλος την περιφερειακή ανάπτυξη.
Στη Μεσσηνία με την ΠΟΤΑ που δημιουργήθηκε με ένα ανάλογο θεσμικό πλαίσιο πριν από κάποια χρόνια, άμεσα ή έμμεσα, δημιουργήθηκαν πάνω από χίλιες πεντακόσιες θέσεις εργασίας, στηρίχθηκαν τα τοπικά προϊόντα ποιότητας και η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή.
Σε ό,τι αφορά το φορολογικό μέρος του νομοσχεδίου, δεν τίθεται θέμα –όπως είπαν ορισμένοι συνάδελφοι- νέας περαίωσης, αλλά ένταξη στο θεσμικό πλαίσιο της περαίωσης του ν. 3888/10 όσων επιχειρήσεων ή επιτηδευματιών δεν μπόρεσαν να ενταχθούν, αλλά και ορισμένων που είχαν αποκλειστεί από αυτό.
Είναι θετικό το ότι εντάσσονται και οι αγροτικοί συνεταιρισμοί και μάλιστα με ευνοϊκούς όρους, γιατί όντως πολλοί από αυτούς είναι υγιείς, αλλά αντιμετωπίζουν συγκυριακά πολύ μεγάλα προβλήματα.
Όλοι αυτοί οι επιτηδευματίες και οι επιχειρήσεις είχε προγραμματιστεί να ελεγχθούν με κριτήρια κινδύνου και γρήγορες διαδικασίες. Κρίθηκε, όμως, σκόπιμο το βάρος των ελεγκτικών και εισπρακτικών μηχανισμών να πέσει κυρίως στα ληξιπρόθεσμα χρέη, ιδιαίτερα τους μεγαλοοφειλέτες.
Γνωστοποιήθηκε ήδη και γνωρίζουμε σήμερα ότι δέκα χιλιάδες φορολογούμενοι οφείλουν 37 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 4 δισεκατομμύρια μέχρι τα 41 δισεκατομμύρια που είναι τα ληξιπρόθεσμα, τα οφείλουν οχτακόσιες ενενήντα χιλιάδες φορολογούμενοι.
Θα ήταν λοιπόν, κύριε Υπουργέ, πολύ χρήσιμο να ξέρει ο ελληνικός λαός ποιοι είναι αυτοί οι δέκα χιλιάδες «μεγαλομπαταχτζήδες,» από τους οποίους θα ήθελα να υπογραμμίσωότι οι περίπου τέσσερις χιλιάδες οφείλουν ο καθένας πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ.
Επίσης, πρέπει να υλοποιηθούν τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί από το οικονομικό επιτελείο και που ήδη έχουν προετοιμαστεί σχετικά με όσους αυτή την κρίσιμη περίοδο για τη χώρα έβγαλαν παράνομα χρήματα σε τράπεζες του εξωτερικού.
Σε ό,τι αφορά την αγορά ψυχαγωγικών, τεχνικών και τυχερών παιχνιδιών. Παρά το υπέρογκο πρόστιμο που πληρώνει καθημερινά η χώρα μας και είναι της τάξης των 31.536 ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η κατάσταση εξακολουθεί να είναι ανεξέλεγκτη. Κυκλώματα από τη μια πλευρά, αετονύχηδες από την άλλη λυμαίνονται αυτή την αγορά χωρίς κανόνες, όρια, φραγμούς και χωρίς βέβαια υποχρεώσεις προς το δημόσιο.
Τι εισηγούνται, λοιπόν, όσοι κριτικάρουν την παρέμβαση την οποία επιχειρούμε να κάνουμε μέσα απ’ αυτό το πολυνομοσχέδιο σ’ αυτή την αγορά; Να αφήσουμε έτσι αυτή την κατάσταση που είναι σε βάρος όχι μόνο του δημοσίου αλλά και της νέας γενιάς;
Με τις τροποποιήσεις που επέφερε ο Υπουργός Οικονομικών στο πολυνομοσχέδιο όχι μόνο μπαίνει τάξη και κανόνες, αλλά προστατεύεται το δημόσιο συμφέρον και το κοινωνικό σύνολο. Θα συμφωνήσω με όσους μίλησαν σχετικά ότι θα πρέπει να υπάρξει σε όλη αυτή τη διαδικασία, διαφάνεια και εγγυήσεις για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν και ιδιαίτερα από το ΟΠΑΠ.
Ήδη, όπως γνωρίζουμε όσοι συμμετέχουμε στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, ο Υπουργός Οικονομικών ανέλαβε σχετικές δεσμεύσεις για τις διαδικασίες που θα ακολουθήσει ο ΟΠΑΠ, διαδικασίες διαφάνειας και προκηρύξεων σχετικά με τις αναθέσεις που θα γίνουν.
Κλείνοντας, κυρία Πρόεδρε, θέλω να υπογραμμίσω ότι για όλους αυτούς τους λόγους θεωρώ αυτό το πολυνομοσχέδιο χρήσιμο στη συγκυρία που βρισκόμαστε και γι’ αυτούς τους λόγους το υπερψηφίζω. »
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου