Στα μέσα του 2012 υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας μέχρι τον κόμβο Καρέλια, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε το βράδυ της Πέμπτης στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας ο προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ι. Καρνέσης.
Ο κ. Καρνέσης μαζί με την προϊσταμένη του τμήματος μελετών της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου Ευγενία Καλοφωλιά, έκαναν αναλυτική παρουσίαση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο εθνικός δρόμος Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, ενώ, όσον αφορά στον περιμετρικό της πόλης, δέχθηκε επικρίσεις πως δε δίνει ολοκληρωμένες απαντήσεις.
Πάντως, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, λίγο πριν το τέλος της φετινής χρονιάς, θα έχει κατασκευαστεί ο δρόμος Τσακώνα – Καλαμάτα έως τον κόμβο της Σπερχογείας.
Όσον αφορά στο Παραδείσια – Τσακώνα, είπε πως αναμένεται εντός των ημερών να ξεκινήσει η εκταμίευση από το ΕΣΠΑ, όπου η κοινοτική συμμετοχή είναι 95% και η ελληνική συμμετοχή 5% και σημείωσε ότι χωρίς το συγκεκριμένο τμήμα δε νοείται αυτοκινητόδρομος Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα.
Περιμετρικός
Όπως ανέφερε, από τον κόμβο Καρέλια έως την Αθηνών, ξεκίνησε η διαδικασία κήρυξης απαλλοτριώσεων και έως το Σεπτέμβρη θα έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση, προκειμένου να ακολουθήσει η επίταξη και η ολοκλήρωση της κατασκευής του κόμβου Καρέλια έως τα μέσα του 2012.
Όσον αφορά στο υπόλοιπο τμήμα του περιμετρικού έως τη Λακωνικής, είπε ότι αναμένονται οι δικάσιμοι του Εφετείου το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, για τον καθορισμό τιμής μονάδας, η οποία θα είναι, όπως υποστήριξε, μικρότερη από την πρωτόδικη. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν οι τιμές του Εφετείου είναι χαμηλότερες από την πρωτόδικη απόφαση και, κατά συνέπεια, δεν ικανοποιούν τους θιγόμενους, το έργο μπορεί να ξεκινήσει να κατασκευάζεται, ασχέτως αν οι τελευταίοι προσφύγουν στον Άρειο Πάγο.
Ανέφερε επίσης ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, ενώ μίλησε και για την κατασκευή του Σταθμού Εξυπηρέτησης στον Άγιο Φλώρο, «που θα αποτελεί κόσμημα για την Καλαμάτα». Εξέφρασε δε την ελπίδα για υλοποίηση των όσων προβλέπονται μέχρι το τέλος της χρονιάς, συμπεριλαμβανομένης και της παράκαμψης στο Παραδείσια – Τσακώνα.
Παραδείσια – Τσακώνα
Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα θα έχει παραδοθεί μέσα στο 2012, επειδή μέχρι τώρα η χρηματοδότηση, γινόταν από εθνικούς πόρους και οι πιστώσεις από το 2010 ήταν δυσεύρετες. Καθοριστική κίνηση, συνέχισε, ήταν η ένταξή του στο ΕΣΠΑ, με 47 εκατ. ευρώ, για την οποία συνέβαλε καθοριστικά ο τότε υφυπουργός Δημ. Κουσελάς, αλλά και ο υπουργός Δημ. Ρέππας. Πρόσθεσε ότι σε σύντομο διάστημα θα ξεκινήσει η κανονική ροή χρηματοδότηση και ότι κι ο εργολάβος θα δουλέψει αποφασιστικά. Η συναρμολόγηση της γέφυρας στο τμήμα που κατολίσθησε, θα ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι. Κρίσιμο σημείο είναι η παραγγελία και κοπή των ελασμάτων για τη γέφυρα και όσο οι ρυθμοί χρηματοδότησης δεν ήταν ομαλοί, τόσο υπήρχε αδυναμία στο να προχωρήσει η παραγγελία.
Για την παράκαμψη που θα κατασκευαστεί, ανέφερε ότι για λόγους ασφαλείας δε θα επιτρέπεται από το Παραδείσια – Τσακώνα η διέλευση μεγάλων οχημάτων για διάστημα 5-6 μηνών.
Ανέφερε ότι «προετοιμαζόμαστε για να δώσουμε μάχη στο Εφετείο, προκειμένου να πειστεί για τη μείωση των τιμών, κυρίως στις ειδικές αποζημιώσεις» και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι με τη συνεργασία του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών, ότι το θέμα αποζημιώσεων θα εξεταστεί εκ νέου. Είπε επίσης ότι δεν μπορεί να αποζημιωθεί ο ανάδοχος του περιμετρικού, καθώς δεν προβλέπονται διόδια, αλλά και ότι όποιες ζημιές έχουν γίνει σε δρόμους κατά την εκτέλεση του έργου, θα αποκατασταθούν.
Πρόσθεσε ότι υπάρχει πλήρης υδραυλική μελέτη για τα νερά και τον αυτοκινητόδρομο από πλημμύρες, καθώς προβλέπεται πλήρες δίκτυο τάφρων για την απορροή των ομβρίων και επειδή όλος ο αυτοκινητόδρομος έχει κατασκευαστεί σε επίχωμα, όλα τα νερά του οδοστρώματος θα διοχετεύονται σε τοπικούς αποδέκτες. Εκτός αυτού, καταβάλλεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν και υφιστάμενα, λόγω γεωμορφολογίας, προβλήματα που ήδη υπάρχουν.
Ως προς τους παράπλευρους δρόμους προς Σπερχογεία, ανέφερε ότι συνήθως δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Πρόσθεσε όμως ότι εξετάζονται λύσεις με το μελετητή για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά και το ότι έχουν προβλεφθεί εγκάρσια τεχνικά έργα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων από τη μία πλευρά στην άλλη.
Όσον αφορά στο θέμα των διοδίων, είπε ότι η κατασκευή του έργου κοστίζει 844 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ. Από αυτά, το Δημόσιο δίνει 340 εκατ. ευρώ, περί τα 100 εκατ. θα διαθέσει ο ανάδοχος, που τα έχει δανειστεί από τις τράπεζες χωρίς την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, ένα ποσό 80 εκατ. υπολογίζεται από την είσπραξη διοδίων και τα υπόλοιπα χρήματα θα καταβληθούν από δανείστριες τράπεζες, το 55% των οποίων είναι από το εξωτερικό. Όπως σημείωσε, «αν δεν καταβάλλονται διόδια, δίνουμε επιχειρήματα στις ξένες τράπεζες να φύγουν». Για το δρόμο Τσακώνα – Καλαμάτα, προβλέπεται ένας σταθμός στα Αρφαρά, ενώ διευκρίνισε πως οι όποιες εξαγγελίες για μείωση 50% στην τιμή των διοδίων, αφορούν το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα. Όσον αφορά στον κόμβο του αεροδρομίου και τη σύνδεσή του με τον αυτοκινητόδρομο, τόνισε ο κ. Καρνέσης, πως πρόκειται για θέμα που θα εξεταστεί. Απο το 'Θάρρος'..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου