Τις θεωρούμενες, μέχρι πρότινος, ως ανελαστικές δαπάνες, αυτές των τηλεπικοινωνιών, ετοιμάζονται να «ψαλιδίσουν» οι Ελληνες καταναλωτές, σε μία προσπάθεια να τιθασεύσουν τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Για του λόγου το αληθές περισσότεροι από 6 στους 10 Ελληνες (61%) αναμένεται να μειώσουν τις δαπάνες χρήσης κινητού τηλεφώνου, ενώ περίπου 1 στους 2 (52%) τις δαπάνες σταθερής τηλεφωνίας και το 53% τις δαπάνες ευρυζωνικής πρόσβασης μέσω φορητών συσκευών.
Τα παραπάνω ευρήματα της έρευνας, που πραγματοποίησε το IBM Institute for Business Value (IBV), μεταξύ 13.000 καταναλωτών σε 24 χώρες, είναι ενδεικτικά των πιέσεων που υφίστανται οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και στη χώρα μας, οι οποίοι πλέον αγωνίζονται να κερδίσουν την αφοσίωση των πελατών τους, καθώς οι καταναλωτές δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στον προϋπολογισμό εξαιτίας των οικονομικών συνθηκών.
Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες η έρευνα της IBM ανέδειξε πολλά ενδιαφέροντα ευρήματα, όπως για παράδειγμα, ότι 33% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι συχνά δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν κλήσεις από το κινητό τους τηλέφωνο και το 12% συχνά αντιμετωπίζουν διακοπές της σύνδεσής τους στη διάρκεια μιας συνομιλίας μέσω κινητού τηλεφώνου.
Το 50% συχνά δεν μπορούν να συνδεθούν στο Internet μέσω του κινητού τηλεφώνου τους και, αφού συνδεθούν, ένας στους πέντε καταναλωτές συχνά αποσυνδέεται απροειδοποίητα από το Internet. Το 19% δήλωσαν ότι τις περισσότερες φορές δεν μπορούν να κατανοήσουν τον λογαριασμό και, ακόμη χειρότερα, το 17% πιστεύουν ότι τις περισσότερες φορές οι χρεώσεις είναι ανακριβείς.
Ωστόσο, οι καταναλωτές, σε ένα μεγάλο ποσοστό (35%), δεν παραπονούνται στον πάροχό τους. Το 27% δεν πιστεύουν ότι τα παράπονα θα έχουν οποιοδήποτε αποτέλεσμα και ένα ποσοστό 26% δήλωσαν ότι είναι μεγάλη ταλαιπωρία να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών του παρόχου τους. Το 21% δήλωσαν ότι ο χρόνος αναμονής είναι αρκετά μεγάλος για να συνομιλήσουν με υπάλληλο εξυπηρέτησης πελατών όποτε καλούν το κέντρο εξυπηρέτησης.
Νέα δεδομένα
Με δεδομένες τις οικονομικές συνθήκες στην εγχώρια αγορά, πολλοί καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν μετάβαση ή θα αυξήσουν τη χρήση των εναλλακτικών υπηρεσιών επικοινωνίας, όπως η φωνητική επικοινωνία μέσω IP (voice over IP) και τα κοινωνικά δίκτυα.
Σύμφωνα με την έρευνα, η κοινωνική δικτύωση έχει εξελιχθεί σε βασικό μέσο επικοινωνίας για τους περισσότερους Ελληνες καταναλωτές, με το 87% να το χρησιμοποιούν σε εβδομαδιαία βάση. Το 84% των καταναλωτών μικρότερης ηλικίας (κάτω των 25 ετών) πραγματοποιούν ακόμη και καθημερινή πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο, στις ημέρες μας, σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η χρήση της ροής/λήψης βίντεο από το Internet. Το 46% των καταναλωτών που έλαβαν μέρος στην έρευνα προβάλλουν ροές (streaming video) ή μεταφορτώνουν βίντεο από το YouTube και άλλες ιστοσελίδες με βίντεο σε καθημερινή βάση.
Kerdos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου