Pages

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Οι business των Γερμανών με το δημόσιο

Μελέτες για την ΕΡΓΟΣΕ, τη ΔΕΗ, τους αυτοκινητοδρόμους και το Μετρό της Αττικής είχε αναλάβει στο παρελθόν η μελετητική εταιρία Lahmeyer, η οποία, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, αποτελούσε και τον εκπρόσωπο της Deutsche Bahn International (DBI), δηλαδή της ομώνυμης θυγατρικής εταιρίας των Γερμανικών Σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Σημειωτέον ότι, όπως αποκάλυψε η Süddeutsche Zeitung, οι Lahmeyer και DBI ελέγχονται από τη Γερμανική Δικαιοσύνη για καταβολή παράνομων πληρωμών σε αξιωματούχους διαφόρων χωρών – μεταξύ των οποίων και της δικής μας. Μάλιστα, ήδη έχουν υπάρξει και καταδικαστικές αποφάσεις από την Γερμανική Δικαιοσύνη, ενώ για λόγους δεοντολογίας η DB αποχωρεί από κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα στις εν λόγω χώρες, κάτι που ίσως αφαιρέσει έναν πιθανό «μνηστήρα» στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται, πάντως, για υπόθεση που ξύπνησε μνήμες του «σκανδάλου Siemens» στο υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης και προκάλεσε «μούδιασμα» στους ιθύνοντες. Και αυτό διότι η Lahmeyer έχει συμμετάσχει σε πλήθος μεγάλων έργων και μελετών τις προηγούμενες δύο δεκαετίες.
Ειδικότερα, τo 2005 συμμετείχε στην κοινοπραξία των γραφείων (μαζί με τις DE CONSULT και TRADEMCO) που εκπόνησαν τα τεύχη δημοπράτησης της ΕΡΓΟΣΕ για την προμήθεια του «αμαρτωλού» συστήματος ραδιοκάλυψης GSM-R, με ανάδοχο τη Siemens, μίας υπόθεσης που βρίσκεται στα χέρια της ποινικής Δικαιοσύνης. Νωρίτερα, το 2002 η Lahmeyer είχε αναδειχθεί Τεχνικός Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, προκειμένου να υποβοηθήσει την υλοποίηση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων της εποχής. Επρόκειτο για μία σύμβαση, ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου