Παραμένει πρώτη παγκοσμίως, σε χωρητικότητα, η ελληνόκτητη ναυτιλία. Αν και το ποσοστό της διολισθαίνει, η ελληνόκτητη ναυτιλία, σύμφωνα με αναλυτές του κλάδου, υπολογίζεται ότι ελέγχει το 15,17% του παγκόσμιου στόλου, βάσει χωρητικότητας. Ακολουθεί η Ιαπωνία με 13,8%, η Κίνα με 13,8, η Γερμανία με 7,7%, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει η Κορέα με 4,6%. Αντίστοιχα, η Σιγκαπούρη ελέγχει το 3,98% και η Ταϊβάν το 2,74%.
Σύμφωνα με στοιχεία της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) για το 2013, η Κίνα είναι η πρώτη δύναμη, με 5.313 πλοία. Από αυτά, τα 2.665 χωρητικότητας 66,9 εκατ. τόνων είναι υπό κινεζική σημαία και τα 2.648, χωρητικότητας 123,1 εκατ., υπό ξένη.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία με 3.991 πλοία, εκ των οποίων 738, χωρητικότητας 17, 2 εκατ. τόνων, είναι ενταγμένα στο ιαπωνικό νηολόγιο και 3.253 χωρητικότητας 206,5 εκατ., υπό ξένη σημαία.
Στην τρίτη θέση είναι η Γερμανία με 3.833 πλοία, εκ των οποίων 396 χωρητικότητας 16,6 εκατ. τόνων είναι ενταγμένα στο γερμανικό νηολόγιο και 3.437, χωρητικότητας 109,1 εκατ. τόνων, υπό ξένη σημαία.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 3.695 πλοία, εκ των οποίων τα 825 χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870, χωρητικότητας 224,8 εκατ. τόνων, υπό ξένη.
Με άλλα λόγια, ελληνική σημαία φέρουν μόλις 22,3% του στόλου που ελέγχουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Το νούμερο αυτό αποκτά επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2008 ελληνική σημαία έφεραν 980 πλοία και το 2009 1.121 πλοία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου