Αλλάζει όψη το κέντρο της Καλαμάτας με τα έργα που υλοπποιούνται - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Αλλάζει όψη το κέντρο της Καλαμάτας με τα έργα που υλοπποιούνται

Αλλάζει όψη το κέντρο της Καλαμάτας με τα έργα που υλοπποιούνται

Share This
ANAPLASH OYZAKIAΕΓΚΡΙΘΗΚΕ, στην χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας, η µελέτη του έργου «Αστική ανάπλαση ζώνης οδού Αριστοµένους από οδό Ξενοφώντος έως οδό Μακεδονίας». Το έργο είναι προϋπολογισμού 1.925.000 ευρώ με το ΦΠΑ, το οποίο ο Δήμος Καλαμάτας θα επιδιώξει να υπαχθεί σε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, μέσω των “Αστικών Αναπλάσεων”. Σχετική συζήτηση και ψηφοφορία θα πραγματοποιηθούν αύριο στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, ο Δήμος Καλαμάτας, στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλλει τα τελευταία χρόνια για την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, προέβη στην εκπόνηση αρχιτεκτονικής μελέτης για την ανάπλαση του τμήματος της οδού Αριστομένους από το ύψος της οδού Βασιλίσσης Όλγας μέχρι την οδό Μακεδονίας, στο ύψος του Δημοτικού Πάρκου.
ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
Οι κυριότερες παρεμβάσεις που απαιτείται να γίνουν είναι οι εξής :
• Ανάπλαση και διαμόρφωση του ανατολικού και δυτικού πεζοδρομίου της οδού Αριστομένους από οδό Βασιλίσσης Όλγας μέχρι το Δημοτικό Πάρκο και μέχρι τα όρια ιδιοκτησίας ΟΣΕ (ζώνη απαλλοτρίωσης).
• Νέα χάραξη του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου στο δυτικό πεζοδρόμιο.
• Επαναχωροθέτηση των χώρων τραπεζοκαθισμάτων, επίσης στο δυτικό πεζοδρόμιο.
Σύμφωνα με την μελέτη, προβλέπονται:
● Επανασχεδιασμός και καθορισμός νέας διατομής της οδού Αριστομένους (μία λωρίδα κυκλοφορίας και στάθμευση), με ανακατασκευή του οδοστρώματος
● Αντικατάσταση του υπάρχοντος δικτύου ηλεκτροφωτισμού με νέο σύγχρονο δίκτυο, που περιλαμβάνει την προμήθεια φωτιστικών ιστών και σωμάτων
● Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και σύνδεσή του με τον υφιστάμενο κεντρικό αγωγό, στην οδό Αριστοδήμου.
● Φύτευση κατάλληλων για σκίαση δέντρων και θάμνων – άρδευση
● Τοποθέτηση στοιχείων αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, φυτοδοχεία, κάδοι απορριμμάτων, εμπόδια στάθμευσης, εσχάρες δέντρων, σιδερένιες μπάρες στάθμευσης ποδηλάτων κ.λπ.).
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ
ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
Από την μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του ανατολικού πεζοδρομίου της Αριστομένους από την οδό Βασιλίσσης Όλγας έως την οδό Πλάτωνος, με κυμαινόμενα πλάτη από 5,25 μ έως 10,35 μ. Το εναπομένον πλάτος καθαρής ασφάλτου που προκύπτει από την μελέτη, είναι της τάξεως των 5,75 μ, εκ των οποίων τα 3,75 μ θα αποτελούν την λωρίδα κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα 2,00 μ. δεσμεύονται για στάθμευση αυτοκινήτων.
Όσον αφορά στο «πράσινο», όπως προβλέπεται από την μελέτη στο ανατολικό πεζοδρόμιο της Αριστομένους, προτείνεται η συνέχιση της ήδη υπάρχουσας δεντροστοιχίας με πλατάνια, τοποθετημένα σε απόσταση περίπου 6,80 μ. μεταξύ τους. Τα δέντρα τοποθετούνται μέσα σε λάκκους φύτευσης διαστάσεων 1,00 Χ 1,00 μ., πάνω στους οποίους τοποθετούνται μαντεμένιες σχάρες δύο τεμαχίων, στο ίδιο πάντα επίπεδο με την προτεινόμενη πλακόστρωση.
Σε όλο το μήκος του ανατολικού πεζοδρομίου, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στα Α.Μ.Ε.Α. με την κατασκευή ειδικής «Ζώνης Όδευσης Τυφλών» πλάτους 0,40 μ. χρώματος γκρι, καθώς επίσης και στην κατασκευή των απαραίτητων ραμπών πρόσβασης πεζών και ατόμων με κινητικά προβλήματα, από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο.
Σε όλες ανεξαρτήτως τις διαβάσεις πεζών, τοποθετούνται έγχρωμοι κυβόλιθοι εγκιβωτισμένοι ένθεν και ένθεν σε κράσπεδα συνεπίπεδα με την στάθμη του οδοστρώματος.
ΤΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ
Προτείνεται η διατήρηση της κατά μήκος ευθύγραμμης πορείας της οδού Αριστομένους, για λειτουργικούς κυρίως λόγους (διευκόλυνση παρελάσεων κ.λπ.), με περιορισμό της λωρίδας διέλευσης αυτοκινήτων στα 3,75 μ, ώστε να εξυπηρετεί μία μόνο σειρά κίνησης ήπιας κυκλοφορίας, από την οποία θα διέρχεται και το αστικό λεωφορείο. Στην ίδια λωρίδα θα μπορούν να κινούνται εκτός των άλλων, τα οχήματα τροφοδοσίας καταστημάτων, τα απορριμματοφόρα του Δήμου και τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, όπως ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά.
Παράλληλα, σε όλο το μήκος του ανατολικού πεζοδρομίου και πάνω στο ασφαλτικό οδόστρωμα, δημιουργείται μια ζώνη στάθμευσης οχημάτων (για Ι.Χ, ΑμΕΑ) πλάτους 2,00 μ.
Τέλος, προβλέπεται η μετακίνηση της υφιστάμενης στάσης του Αστικού ΚΤΕΛ έναντι της οδού Βασιλίσσης Αμαλίας και σε τέτοια θέση, ώστε να μην δυσχεραίνεται η πορεία του ποδηλάτου από το συγκεκριμένο σημείο.
ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ
Η πρόταση της μελέτης επανακαθορίζει τα όρια του νέου ποδηλατοδρόμου καθαρού πλάτους 2,00 μ., με δύο κινήσεις κυκλοφορίας (άνοδος – κάθοδος) στο δυτικό πεζοδρόμιο της οδού Αριστομένους και σε συνέχεια με τον ήδη υφιστάμενο, που διαπερνά ήδη την Κεντρική Πλατεία της πόλης.
Ο νέος ποδηλατόδρομος τοποθετείται παράλληλα με το κράσπεδο και σε απόσταση 0,70 μ. (για λόγους ασφαλείας) απ’ αυτό, εκτός από το σημείο όπου δημιουργείται η στάση του αστικού λεωφορείου, όπου σύμφωνα με την πρόταση εγγράφει καμπύλη πορεία, όπισθεν αυτής. Λίγο πριν το τέλος του δυτικού πεζοδρομίου (πλησίον της οδού Μακεδονίας), ο ποδηλατόδρομος διαπερνά κάθετα το οδόστρωμα της οδού Αριστομένους, πηγαίνοντας προς το ανατολικό πεζοδρόμιο και από εκεί συναρμόζεται με τον ήδη υπάρχοντα ποδηλατόδρομο, που διαπερνά το Δημοτικό Πάρκο στην ανατολική πλευρά του.
Η τελική επίστρωση της επιφάνειας του ποδηλατόδρομου, προβλέπεται να γίνει με έγχρωμες πλάκες τσιμέντου με αδρή την επάνω τους επιφάνεια από πολύ ψιλή μαρμαροψηφίδα. Σημειώνεται δε, ότι η στάθμη του ποδηλατόδρομου θα είναι συνεπίπεδη με αυτήν των δαπέδων του πεζοδρομίου και υπερυψωμένη κατά 15 – 17 εκ. από τα ρείθρα, των καθέτων προς την Αριστομένους οδών.
Τέλος, όπου υπάρχουν διαβάσεις (περάσματα), ο ποδηλατόδρομος θα κατέρχεται με μικρή κλίση στο επίπεδο του δρόμου. Στα σημεία αυτά προβλέπεται η κατασκευή ζώνης πλάτους επίσης 2,00 μ, στην οποία τοποθετούνται κόκκινοι κυβόλιθοι, εγκιβωτισμένοι ένθεν και ένθεν σε κράσπεδα, επίσης συνεπίπεδα με την στάθμη του οδοστρώματος.
ΔΥΤΙΚΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
Η ανάπλαση του δυτικού πεζοδρομίου ακολουθεί περίπου το ίδιο σχεδιαστικό ύφος με το ανατολικό πεζοδρόμιο, σε ό,τι αφορά στον κάνναβο, τα υλικά και τους χρωματισμούς.
Στη νότια απόληξη του δυτικού πεζοδρομίου, στο μέτωπο της οδού Μακεδονίας, όπου παρατηρούνται και οι ψηλότερες ανισοσταθμίες σε σχέση με τον υφιστάμενο δρόμο, η υψομετρική προσαρμογή πραγματοποιείται με μία άνετη κλίμακα πλάτους 5,00 μέτρων περίπου, επιτρέποντας την κάθοδο στη στάθμη του ανασχεδιασμένου πεζοδρομίου της Μακεδονίας, σε διαπλάτυνση που κατασκευάζεται τοπικά στο μέτωπο της σκάλας.
Οι κυριότερες παρεμβάσεις που πρόκειται να γίνουν με βάση την αρχιτεκτονική μελέτη, είναι οι εξής:
1. Διευθέτηση των χώρων ανάπτυξης και σκίασης τραπεζοκαθισμάτων. Η πρόταση προβλέπει την διάταξη των τραπεζοκαθισμάτων καθ’ ομάδες, σε όλο το μήκος του δυτικού πεζοδρομίου, από το όριο της ανάπλασης δυτικά του πεζοδρομίου και σε πλάτος 4,50 μ, εκτός των τμημάτων που εμφαίνονται καθαρά στην γενική κάτοψη διαμόρφωσης της περιοχής.
2. Διευθέτηση των υφιστάμενων περιπτέρων. Προτείνεται μικρή μετακίνηση των δύο υφιστάμενων περιπτέρων σε νέες θέσεις, αλλά στον ίδιο πάντα χώρο.
3. Δημιουργία χώρων πρασίνου. Σε όλο το μήκος της παρέμβασης κατά τακτά διαστήματα, δημιουργούνται ενιαίοι χώροι πρασίνου (ανθώνες) χαμηλής βλάστησης, με την κατασκευή παρτεριών φύτευσης με χλοοτάπητα (γκαζόν). Χαμηλή βλάστηση με την δημιουργία ανθώνων προβλέπεται και στον χώρο δίπλα από το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, όπου εκεί προτείνεται εκτός των άλλων η δημιουργία ελαφρών σε κλίση πρανών επίσης με χλοοτάπητα και χαμηλή φύτευση, τουλάχιστον μέχρι την ζώνη απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.
Όπως στο ανατολικό, έτσι και στο δυτικό πεζοδρόμιο προτείνεται η δημιουργία «γραμμικού» πρασίνου με κατάλληλες δεντροστοιχίες για σκίαση σε παράλληλη διάταξη μεταξύ τους, μία κατά μήκος του ποδηλατόδρομου και μία κατά μήκος του ορίου παρέμβασης, προς τη ζώνη απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ. Η πλησιέστερη στην Αριστομένους δεντροστοιχία θα αποτελείται από δέντρα αειθαλή (φίκοι αυστραλιανοί), ενώ η δυτικότερη από δέντρα φυλλοβόλα (πλατάνια).
Επί των διευρυμένων πεζοδρομίων (ανατολικό και δυτικό), πέραν των επιστρώσεων με τα κατάλληλα υλικά όπως οι έγχρωμες αντιολισθητικές πλάκες τσιμέντου, ζώνες από φιλέτα λευκού μαρμάρου, κυβόλιθοι κλπ, προβλέπεται η τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων προστασίας στο τμήμα (από Σωκράτους έως Μακεδονίας), όπου παρατηρούνται και οι περισσότερες ανισοσταθμίες σε σχέση με τον χώρο του ΟΣΕ.
ΝΕΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ
Επίσης, προβλέπεται η αντικατάσταση ολόκληρου του δικτύου ηλεκτροφωτισμού, η κατασκευή σύγχρονου δικτύου άρδευσης και η τοποθέτηση όλων των απαραίτητων στοιχείων αστικού εξοπλισμού που συνοδεύουν τέτοιου είδους παρεμβάσεις, όπως παγκάκια, καλάθια μικροαπορριμμάτων, κινητά φυτοδοχεία, βρύσες πόσιμου νερού, εμπόδια στάθμευσης όπου αυτό απαιτείται, ράμπες προσβασιμότητας ΑμΕΑ, κλπ.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου της Καλαμάτας και την βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας, τόσο των καταστημάτων όσο και των λοιπών λειτουργιών, αλλά πρωτίστως την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των χώρων γύρω από την Κεντρική Πλατεία της, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλα σαν μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων της πόλης.
Το έργο αφορά σε επιφάνειες συνολικού εμβαδού περίπου 7.200 τετρ. μέτρων, πλην του οδοστρώματος της Αριστομένους και των συναρμογών της με τους κάθετους προς αυτήν δρόμους, που καταλαμβάνουν επιφάνεια περίπου 3.100 τετρ. μέτρων.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ
ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ
Σκοπός της μελέτης είναι η ανάγκη να ενοποιηθούν οι μέχρι σήμερα αναπλασθέντες χώροι κυκλοφορίας και ασφαλούς διακίνησης των πολιτών, της Κεντρικής Πλατείας – Βασιλέως Γεωργίου και του Πάρκου Σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με το έργο ανάπλασης για την κατασκευή μεγάλου πεζοδρομίου στις οδούς Φαρών και Πλάτωνος, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται απρόσκοπτη πρόσβαση των πεζών και των ποδηλάτων προς το λιμάνι και αντίστροφα, αλλά και η διευκόλυνση της κίνησης των πεζών στην αγορά. Υλοποιείται λοιπόν με την ανάπλαση των εναπομεινάντων 360 μέτρων, ένας άξονας κυκλοφορίας πεζών και ποδηλάτων, ο οποίος διατρέχει την πόλη από βορρά προς νότο.
Ειδικότερα, το ανατολικό πεζοδρόμιο έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την ευχερή πρόσβαση στα καταστήματα και τον καλλωπισμό με υψηλή βλάστηση, παράλληλα με τον σχεδιασμό διαβάσεων προς την απέναντι πλευρά, όπου θα πραγματοποιείται ταχύτερη η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων σε επαφή με τους χώρους που προορίζονται για εστίαση και αναψυχή, έτσι ώστε το έργο στο σύνολό του να λειτουργεί ως μία ενιαία ζώνη αναψυχής, εμπορίου, πρασίνου, περιπάτου και στάσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.
AΠΟ ΤΗΝ 'ΦΩΝΗ'ταχύτητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages