ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΓΕΜΙΣΑΝ ΜΕ ΕΙΚΟΝΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΡΟΧΑΙΑ - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΓΕΜΙΣΑΝ ΜΕ ΕΙΚΟΝΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΡΟΧΑΙΑ

ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΓΕΜΙΣΑΝ ΜΕ ΕΙΚΟΝΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΤΡΟΧΑΙΑ

Share This
Ο ανθρώπινος παράγοντας, πρωτίστως, με την οδηγική συμπεριφορά, η κακή συντήρηση και η κατάσταση του οχήματος, αλλά και ο ίδιος ο δρόμος, είναι, σύμφωνα με το διοικητή της Τροχαίας Καλαμάτας, Ηλία Αξιωτόπουλο, οι βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Τους τελευταίους μήνες έχουν καταγραφεί σε δρόμους της Καλαμάτας σοβαρά τροχαία, ακόμα και θανατηφόρα. Μια αναδρομή στα ρεπορτάζ που έχουν γίνει γι’ αυτά, αποδεικνύει πως συγκεκριμένοι δρόμοι και σημεία ανά τακτά διαστήματα «προκαλούν» τροχαία ατυχήματα.
Στην κορυφή βρίσκεται η Ηρώων Πολυτεχνείου (Νέα Είσοδος), ιδιαίτερα το τμήμα μεταξύ Διασποράς και Ασπροχώματος. Δεκάδες τροχαία ατυχήματα, με πιο πρόσφατο εκείνο με το θάνατο ενός 40χρονου, στο ύψος της γέφυρας του ΟΣΕ.
Από τους επικίνδυνους δρόμους της Καλαμάτας θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν η Κρήτης και η Λακωνικής, καθώς και η Ακρίτα. Στην ίδια κατηγορία εντάσσεται και η διασταύρωση Μαυρομιχάλη και Παλαιολόγου (μέσα σε λίγες ημέρες ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και άλλος ένας τραυματίστηκε σοβαρά, σε ξεχωριστά τροχαία ατυχήματα), ενώ συνεχώς τροχαία ατυχήματα υλικών ζημιών συμβαίνουν στις διασταυρώσεις Μαυρομιχάλη και Φαρών, Φαρών και Σταδίου, Λακωνικής και Παλαιολόγου, Μακεδονίας και Θεμιστοκλέους.
Ακόμα και χθες τροχαίο ατύχημα υλικών ζημιών σημειώθηκε στην οδό Αθηνών.
Αυτά και μόνο τα στοιχεία δείχνουν ότι επιβάλλεται η λήψη πρόσθετων μέτρων, για να σταματήσουμε να θρηνούμε αθώα θύματα, ακόμα κι αν ο ανθρώπινος παράγοντας, όπως προαναφέραμε, είναι βασική αιτία. Η δε Τροχαία Καλαμάτας εξακολουθεί να λειτουργεί με μειωμένο προσωπικό, ενώ είναι και πρακτικά αδύνατο σε κάθε διασταύρωση να υπάρχει τροχονόμος.
Από την άλλη πλευρά, οι δρόμοι της Καλαμάτας από άποψη ποιότητας δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν από τους καλύτερους.
 
Συνεχώς στα ίδια σημεία
Πέρυσι τον Ιούνιο, στην οδό Κρήτης, από εκτροπή της μηχανής που οδηγούσε ένας άντρας έχασε τη ζωή του, ενώ στο ίδιο σημείο έχει σημειωθεί κι άλλο θανατηφόρο ατύχημα. Τα «εκκλησάκια» που έχουν τοποθετηθεί είναι τραγικός μάρτυρας.
Στην οδό Μακεδονίας, οδηγός μηχανής έχασε τη ζωή του ύστερα από σύγκρουση με αυτοκίνητο.
Την ίδια χρονιά είχαμε σοβαρούς τραυματισμούς οδηγών και επιβατών, σε τροχαία ατυχήματα στην οδό Βασ. Γεωργίου, στη διασταύρωσή της με την οδό Λακωνικής, στην οδό Κρήτης και στην Αθηνών.
Για το 2014 οι καταγραφές, επίσης, δεν είναι καλές. Τον Ιανουάριο ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του στην οδό Κρήτης από εκτροπή του οχήματος που οδηγούσε. Το Μάιο, στη διασταύρωση Μαυρομιχάλη και Παλαιολόγου, συγκρούστηκε αυτοκίνητο με μηχανή, με τραγικό απολογισμό το θάνατο του συνεπιβάτη της μηχανής. Τέλη Ιουνίου 40χρονος οδηγός ενός μικρού αυτοκινήτου έχασε τη ζωή του, όταν προσέκρουσε στη γέφυρα του ΟΣΕ στη Νέα Είσοδο.
Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο διοικητής Τροχαίας, Ηλίας Αξιωτόπουλος, δύο από τις βασικές αιτίες των ατυχημάτων που έχουν σημειωθεί στην περιοχή μας είναι η ταχύτητα και η μέθη. «Πράγματι, σε μερικά σημεία, ιδιαίτερα διασταυρώσεις, έχουμε επανειλημμένα τροχαία ατυχήματα. Δυστυχώς, πάνω στα διασταυρώσεις σταθμεύουν αυτοκίνητα, εμποδίζοντας την ορατότητα των οδηγών. Έχουμε βεβαιώσει πολλές φορές παραβάσεις σε τέτοια σημεία, αλλά όταν συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα, οι οδηγοί αυτών των οχημάτων, γνωρίζοντας ότι έχουν ευθύνη για ό,τι έχει συμβεί, σπεύδουν να φύγουν. Οι δρόμοι αυτοί που παρατηρούνται συχνά ατυχήματα, βρίσκονται συνήθως στο κέντρο της πόλης και έχουν ιδιαίτερο κυκλοφοριακό φόρτο» συμπλήρωσε.
 
Ανθρώπινος παράγοντας
Κατά το διοικητή της Τροχαίας, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι βασικός στην πρόκληση των ατυχημάτων, λέγοντας πως θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα αν οι οδηγοί, πιάνοντας το τιμόνι, θεωρούσαν ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να τους συμβεί τροχαίο ατύχημα. «Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι καταλυτικός, καθώς ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, τη διαμόρφωση του δρόμου και τη βατότητά του, πρέπει να προσαρμόζουμε και την οδηγική συμπεριφορά. Ένας δρόμος με επαναλαμβανόμενες στροφές ή με κακές καιρικές συνθήκες, δεν μπορεί να παρέχει καμία ασφάλεια, αν τα οχήματα αναπτύξουν υψηλές ταχύτητες», εξήγησε.
Η Τροχαία Καλαμάτας στέλνει διαρκώς προτάσεις στο Δήμο Καλαμάτας για μέτρα που πρέπει να ληφθούν σε διάφορα σημεία, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ασφάλεια για οδηγούς και πεζούς. Όπως σημείωσε ο κ. Αξιωτόπουλος, εκτός από προληπτικούς ελέγχους, η Τροχαία προβαίνει σε τεχνική αστυνόμευση, που αφορά στην κατάθεση εμπεριστατωμένων προτάσεων στους αρμοδίους για τη λήψη μέτρων (κοπή δέντρων, διαγράμμιση, τοποθέτηση πινακίδων, κ.ά.).
«Υπάρχει αγαστή συνεργασία με το Δήμο Καλαμάτας και, όταν υπάρχει η δυνατότητα, οι περισσότερες προτάσεις μας υλοποιούνται άμεσα», συμπλήρωσε.
Ένα μέτρο που ελήφθη πρόσφατα είναι η τοποθέτηση «ματιών γάτας» στη Ναυαρίνου και σε άλλα επικίνδυνα σημεία.
Αυτή τη στιγμή έχουν κατατεθεί από την Τροχαία προτάσεις για εγκατάσταση κανονικών φωτεινών σηματοδοτών στις διασταυρώσεις Μαυρομιχάλη και Παλαιολόγου και Μακεδονίας και Θεμιστοκλέους.
Τέλος, ο κ. Αξιωτόπουλος, παρατήρησε ότι, παρά το γεγονός πως τον τελευταίο καιρό έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι σε οδηγούς μηχανών για χρήση κράνους και έχουν βεβαιωθεί πολλές παραβάσεις, εξακολουθούν πολλοί δικυκλιστές να μη φορούν.tharrosnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages