Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Πώς είναι δυνατόν να υπέγραψαν στο δημόσιο μια σύμβαση που προέβλεπε το συγκεκριμένο όρο; Δεν γνώριζαν
από το παρελθόν ότι οι απαλλοτριώσεις απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες; Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως όταν υπεγράφησαν οι συμβάσεις το 2007, ο ΓΓ του ΥΠΕΧΩΔΕ μετά από λίγο καιρό προσελήφθη στην "ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ"...Σύμφωνα με τις αρχικές συμβάσεις το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια.Η σύμβαση του 2007 αναφέρει ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια. Επομένως, πού είναι το επιχειρηματικό ρίσκο; Όλο το ρίσκο το αναλαμβάνουν τράπεζες και δημόσιο. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ως το 2037.
Η χρηματοδότηση
Με βάση το σχετικό ΦΕΚ (αρ. φύλλου 279 της 20/12/2007), στην ενότητα 7.3 περί Χρηματοδότησης του Έργου με Δάνεια αναφέρεται ρητά πως «...ο παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου». Δηλαδή, οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να βάλουν τα χρήματα για την συνέχιση του έργου και δεν είναι καθόλου νόμιμοι όταν το σταματούν.
Η εταιρεία όμως και σταμάτησε τα έργα και ζήτησε επιπλέον χρήματα από το ελληνικό δημόσιο θεωρώντας το υπεύθυνο για τις καθυστερήσεις.Τα έσοδα, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη (αρ. πρωτ. 410/414 της 22/9/2010), έφθαναν μέχρι τον Ιούλιο του 2010 τα 150 εκατ. ευρώ. Ποσό, που πλέον υπολογίζεται πως πλησιάζει τα 190 εκατ. ευρώ. Την ίδια περίοδο το Δημόσιο έχει διαθέσει ήδη τα 244 από τα 550 εκατ. ευρώ, που του αναλογούν, τη στιγμή που μέσω ιδίων κεφαλαίων έχουν καλυφθεί περί τα 80 εκατ. ευρώ. Πρακτικά σε 28 μήνες η κοινοπραξία πρέπει να εμφανίζει έσοδα περίπου 100-110 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως έχουν και κέρδος. Ο παραχωρησιούχος όμως σταμάτησε τα έργα και ζήτησε και νέα χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ και τράπεζες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου