Pages

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

Βιωματικές εκδηλώσεις για την οδική ασφάλεια από το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς»

Εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» στην Καλαμάτα, το διήμερο 10 και 11 Οκτωβρίου, στην κεντρική πλατεία – Βασιλέως Γεωργίου, με τη συμμετοχή του Δήμου Καλαμάτας. Σκοπός των εκδηλώσεων, που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος
AVENUE (Actions for Vulnerable, Elderly, Novice drivers and road Users in Europe) for Traffic Safety, είναι η ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για τη σημασία της οδικής ασφάλειας, δεδομένου πως οι αιτίες των οδικών ατυχημάτων είναι γνωστές και είναι δυνατόν να αποφευχθούν.
suntagma 1
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» θα επιδιώξει στην Καλαμάτα την επιμόρφωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο θέμα της οδικής ασφάλειας με τη χρήση εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας (προσομοιωτή ανατροπής οχήματος, προσομοιωτή πρόσκρουσης, προσομοιωτή οδήγησης, κ.λπ.), μοναδικό στην Ελλάδα, ο οποίος καθιστά την επιμόρφωση των πολιτών και την ευαισθητοποίηση άμεση και αποτελεσματική με βιωματικό τρόπο. Πρόκειται για βέλτιστες πρακτικές και καινοτόμες προσεγγίσεις που εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο για το σκοπό αυτό και θα χρησιμοποιηθούν στην Καλαμάτα το απόγευμα της Παρασκευής 10 Οκτωβρίου και το πρωί του Σαββάτου 11 του μήνα.
suntagma
Απώτερος στόχος είναι η βελτίωση στην εφαρμογή και η συμμόρφωση με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, ώστε να επιτευχθούν μείωση των θυμάτων οδικής κυκλοφορίας και αποφυγή απώλειας περισσότερων ανθρώπινων ζωών, καθώς στη χώρα μας τα τροχαία αποτελούν την 1η αιτία θανάτου για τους νέους 15-29 ετών και την 3η αιτία θανάτου για την παραγωγική ηλικία των 30-44 ετών.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
Ο εξοπλισμός βιωματικής εκπαίδευσης ο οποίος θα επιδειχθεί, περιλαμβάνει:
- Ειδικά γυαλιά προσομοίωσης κατανάλωσης αλκοόλ και ψυχοφαρμάκων
gualia-prosomoiosis-methis
- Προσομοιωτή πρόσκρουσης, ο οποίος αποτελείται από ένα κάθισμα το οποίο γλιστρά επάνω σε κεκλιμένες ράγες και στη συνέχεια σταματά απότομα. Ο προσομοιωτής σκοπό έχει να καταδείξει στον εκπαιδευόμενο, ο οποίος είναι δεμένος με τη ζώνη ασφαλείας, τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα του σε ενδεχόμενη πρόσκρουση, ακόμα και με χαμηλή ταχύτητα
prosomoiotis-proskrousis
- «Ζυγαριά» συσχέτισης βάρους-ταχύτητας, η οποία υπολογίζει το βάρος ενός ανθρώπου κατά την περίπτωση σύγκρουσης, αναλογικά με την ταχύτητα του οχήματος στο οποίο επιβαίνει
- Προσομοιωτή ανατροπής οχήματος, ο οποίος αποτελείται από ένα όχημα το οποίο περιστρέφεται κατά το διαμήκη άξονά του, με στόχο να βιώσουν οι επιβάτες, οι οποίοι είναι δεμένοι με τις ζώνες ασφαλείας τους, τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα τους και την έντονη δυσφορία που προκαλεί η ανατροπή ενός οχήματος λόγω τροχαίου ατυχήματος, αλλά και την αξία της χρήσης ζώνης ασφαλείας
prosomoiotis-anatropis-autoikinitou
- Συσκευή Μέτρησης Χρόνου Αντίδρασης & Απόστασης Ακινητοποίησης, η οποία μετρά τον χρόνο αντίδρασης των χρηστών, καθώς και την απόσταση ακινητοποίησης που προκύπτει σε διαφορετικές τιμές ταχύτητας και διαφορετικές συνθήκες ολισθηρότητας οδοστρώματος.
suskevi-mtrisis-xronou-antidrasis-k-apostasis-akinitopoiisis
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (Ι.Ο.ΑΣ.) «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ»
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Εκπαίδευσης για την Οδική Ασφάλεια και την Πρόληψη & Μείωση των τροχαίων ατυχημάτων «Πάνος Μυλωνάς» συστάθηκε στις 12 Μαΐου 2005 και αποτελεί μη κερδοσκοπικό Οργανισμό με ιδρυτικά μέλη του Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Επιχειρηματικούς φορείς, Ελεγκτική Εταιρεία και φυσικά πρόσωπα.Είναι μέλος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας (ΕΣΟΑ) και Συμβουλευτικό Όργανο του ΟΗΕ (UN Consultative Status) για θέματα οδικής ασφάλειας. Το Ινστιτούτο έχει τιμηθεί για το έργο του με το Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.Αιτία για την ίδρυση του Ινστιτούτου είναι το γεγονός ότι έχουμε τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, τα οποία αποτελούν και την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους μας στην Ελλάδα.
Αφορμή αποτέλεσε η τραγική άδικη απώλεια του Πάνου Μυλωνά, ενός νέου με εξαίρετο ήθος, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και συντάκτη του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου, που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο ατύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004, ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου