Pages

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Επεκτείνει προς Νότο το γερμανικό οικονομικό χώρο η Fraport

Η ανάδειξη της Fraport ως νικήτριας στην αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων επιβεβαιώνει το στρατηγικό ενδιαφέρον που είχε επιδείξει το Βερολίνο για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των υποδομών της Ελλάδας, ευθύς εξ αρχής από την εκκίνηση του προγράμματος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, ο λόγος δεν είναι άλλος από την πίεση για διεύρυνση του οικονομικού χώρου του Βερολίνου, σε μία συγκυρία που παραπέμπει στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν η Γερμανία, αποκομμένη τότε τη δυνατότητα του αποικιακού ιμπεριαλισμού, ανοίχτηκε προς Νότον, χρηματοδοτώντας με τεράστια κεφάλαια τον σιδηροδρομικό διάδρομο Βερολίνο - Βαγδάτη.
Άλλωστε, βασικός τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ στη διαδικασία διαμόρφωσης του σχεδίου αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων ήταν η Lufthansa Consulting, θυγατρική του ομώνυμου αεροπορικού ομίλου, η οποία είχε προσληφθεί στις αρχές του 2012. Σημειωτέον ότι στη Fraport, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, συμμετέχει με ποσοστό 8,5% η Lufthansa.
Πάντως, κυβερνητικά στελέχη μιλούν για «επικύρωση της παραμονής της χώρας στο ευρώ, "διαβατήριο" για την έναρξη υλοποίησης ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και πιστοποιητικό για την ανάπτυξη στη χώρα».

Η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel υπερνίκησε τους υπόλοιπους διεκδικητές, προσφέροντας στο ΤΑΙΠΕΔ εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ, καθώς και ετήσια αμοιβή ύψους 22,9 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές για τα 7+7 περιφερειακά αεροδρόμια (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σκιάθου).
Το ποσό, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται αθροιστικά σε 2,150 δισ. ευρώ, το οποίο διαιρούμενο με τα 19 εκατ. επιβατών των 7+7 αεροδρομίων, «μεταφράζεται» ως τίμημα 112 ευρώ ανά επιβάτη, σύμφωνα με ανάλυση στελεχών της αεροπορικής αγοράς.  
Όπως αναφέρουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, η μέση αποτίμηση των ευρωπαϊκών αεροδρομίων ανέρχεται σε περίπου 10-12 φορές τα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων κέρδη τους (EBITDA).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομίλου Κοπελούζου και της Fraport, ο παραχωρησιούχος των αεροδρομίων «αναμένεται να αποφέρει έσοδα πάνω από 180 εκατομμύρια ευρώ το 2016 και EBITDA που θα υπερβαίνει τα 90 εκατομμύρια ευρώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου