Pages

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

Τα γκάλοπ αναλύουν τις φυλές των αναποφάσιστων

Στο στόχαστρο των κομμάτων μπαίνουν οι αναποφάσιστοι τις τελευταίες επτά ημέρες της προεκλογικής περιόδου καθώς η εκλογική τους συμπεριφορά θα καθορίσει την πρωτιά, το εύρος της νίκης του πρώτου καθώς και ποια κόμματα θα μπουν στο κοινοβούλιο. Οι αναποφάσιστοι, πουυπολογίζονται στο 10% του εκλογικού σώματος κατά μέσο όρο απ΄ όλες τις δημοσκοπήσεις, δεν θα ψηφίσουν με βάση την πολιτική τους καταγωγή και την ψήφο τους στις εκλογές του 2012, αλλά – όπως αναφέρουν πολιτικοί αναλυτές- θα επηρεαστούν σημαντικά από την παράσταση νίκης που θα έχει το πρώτο κόμμα.
Με δεδομένο ότι η διαφορά που δίνουν οι περισσότερες εταιρείες δημοσκοπήσεων μεταξύ των δύο μονομάχων κυμαίνεται από 3%-3,5% όπου καταγράφεται πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ έναντι της ΝΔ, αναδεικνύεται η σημασία της ψήφου των αναποφάσιστων που, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις,θα μπορούσαν με την στάση τους στην κάλπη να διευρύνουν την διαφορά, δίνοντας ακόμα και αυτοδυναμία στο πρώτο κόμμα ή να ανατρέψουν το πολιτικό σκηνικό. Η ψήφος των αναποφάσιστων θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό και την τρίτη θέση στην κατάταξη των κομμάτων που θα δώσει την «Τρίτη εντολή» για τον σχηματισμό κυβέρνησης την οποία διεκδικούν το Ποτάμι, το ΠΑΣΟΚ αλλά και η Χρυσή Αυγή όπως καταγράφουν τα στοιχεία των ερευνών κοινής γνώμης.
Οι αναποφάσιστοι προέρχονται πολιτικά από τον χώρο της Κεντροδεξιάς και της Δεξιάς 51% (ψήφισαν ΝΔ, Χρυσή Αυγή και ΑΝΕΛΛ στις εκλογές του 2012) και από την Κεντροαριστερά το 36% (ΣΥΡΙΖΑ 17%, ΠΑΣΟΚ 10%, από την ΔΗΜΑΡ το 9). Το κοινωνικό προφίλ των αναποφάσιστων, σύμφωνα με τα ποιοτικά ευρήματα της δημοσκόπησης της GPO, είναι γυναίκες (2 στους 3 αναποφάσιστους) και ανήκουν κυρίως στην ηλικιακή κατηγορία 45-60 ετών. Οι αναποφάσιστες γυναίκες είναι κυρίως νοικοκυρές ή άνεργες και είναι ευεπίφορες σε μηνύματα που προκαλούν φόβο αλλά και ελπίδα, καθώς επηρεάζονται σημαντικά από τα πολιτικά μηνύματα των κομμάτων, δεδομένου ότι παρακολουθούν τηλεόραση και ραδιόφωνο τις ώρες που βρίσκονται στο σπίτι.
Σύμφωνα με τη  έρευνα της Metron Analysis για τα Παραπολιτικά η ταυτότητα των αναποφάσιστων εχει εξης: Αριστεροί 18%, κεντρωοι 27%, Δεξιοι/κεντροδεξιοί 21%, Δεν γνωριζω, Δεν απαντώ 12%, τίποτα από αυτά 22%. Ενδιαφερον έχει επίσης το στοιχείο ότι η πλειονότητα των αναποφάσιστων είναι γυναίκες 35- 44 ετών που ανήκουν στην τάξη των λεγόμενων μικρομεσαίων.

Στρατηγική των κομμάτων για τους αναποφάσιστους

Η ΝΔ επικεντρώνει στη διαμόρφωση ενός κλίματος αισιοδοξίας, καθώς προτάσσει ότι τελειώνει το Μνημόνιο και ότι στο μέλλον θα υπάρξει μόνο ανάπτυξη, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς στα τηλεοπτικά σποτ.
Στη Συγγρού θέλουν να σηκώσουν από τον καναπέ τον απογοητευμένο ψηφοφόρο του κόμματοςκαι προσπαθούν να προβάλλουν το μήνυμα ότι μια ενδεχόμενη αποχή μπορεί να οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση και σε ανεπιθύμητες πολιτικές εξελίξεις, οι οποίες θα υπονομεύσουν την πορεία ανάκαμψης της χώρας. Επίσης, προβάλλονται τα θετικά μέτρα εν όψει του τέλους της περιόδου του μνημονίου που αφορούν φοροελαφρύνσεις ή στη δημιουργία θέσεων εργασίας μέσω της οικονομικής ανάπτυξης. Η ΝΔ στοχεύει στους αναποφάσιστους που προέρχονται από τον χώρο της Κεντροδεξιάς και αισθάνονται ανασφάλεια, η οποία αρχίζει να υπερκαλύπτει την έως τώρα κυριαρχούσα δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση Σαμαρά και αυτοί είναι οι απαισιόδοξοι που φοβούνται μια έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη.
Στον ΣΥΡΙΖΑ επικεντρώνουν στην ελπίδα αλλά και στην πολιτική σταθερότητα την οποία επικαλείται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε περίπτωση που κερδίσει τις εκλογές. Στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι κυρίως οι αναποφάσιστοι ψηφοφόροι που αναζητούν μια αλλαγή πορείας στην Ελλάδα, βλέποντας μια οικονομική κατάρρευση έως και μια ανθρωπιστική κρίση στη χώρα. Οι αναφορές στελεχών του κόμματος στην κατάργηση ή αναθεώρηση του ΕΝΦΙΑ καθώς και σε θετικά οικονομικά μέτρα για την πλειοψηφία των πολιτών έχουν ως στόχο την δεξαμενή των αναποφάσιστων που επιθυμούν την ανατροπή των επιλογών του Μνημονίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου