Ασύμφορη θα είναι η χρήση πιστωτικών καρτών στις αγορές καυσίμων, εκτιμά η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος..
Η δημοσίευση θέσεων του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη για συζήτηση με τους «θεσμούς», οι οποίες, μεταξύ άλλων, προβλέπουν ενιαίο συντελεστή ΦΠΑ 15% και χαμηλό συντελεστή 6,5% για συναλλαγές με πιστωτική κάρτα που θα αυξάνονται κατά 3%, όταν οι συναλλαγές γίνονται με μετρητά, ενώ φαινομενικά παρουσιάζει κίνητρα χτυπήματος της φοροδιαφυγής έχει εκ των πραγμάτων σημαντικές παρενέργειες στην αγορά καυσίμων, όπως εκτιμούν ου βενζινοπώλες.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος επί του σχεδίου αυτού παρατηρεί τα εξής:
1. Η υποχρεωτική χρήση πιστωτικών καρτών οδηγεί στην υποχρέωση καταβολής προμήθειας στις τράπεζες.
2. Το μεικτό κέρδος των πρατηρίων κυμαίνεται στο 3% επί της τιμής. Οι τραπεζικές προμήθειες για την πλειοψηφία των πρατηρίων κυμαίνονται στο 1%. Αυτό σημαίνει ότι οι τράπεζες θα αφαιρούν αναγκαστικά από τους πρατηριούχους το 33,33% των μεικτών κερδών τους.
3. Η προμήθεια δεν είναι ίδια σε όλα τα πρατήρια. Τα εταιρικά πρατήρια πετυχαίνουν πολύ μικρότερο ποσοστό τραπεζικής προμήθειας από τα μικρά, οικογενειακά και ελεύθερα πρατήρια των επαγγελματιώνβενζινοπωλών. Αυτή η διαφορά μετατρέπεται, με διοικητικό τρόπο, σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εταιρικών πρατηρίων.
4. Στην ΕΕ η τραπεζική προμήθεια για τα καύσιμα κυμαίνεται στο 0,25%.
Η Ομοσπονδία καλεί την κυβέρνηση, ειδικά για τα καύσιμα, να μην θεσπίσει την υποχρεωτική χρήση πιστωτικών καρτών, δεδομένου ότι, με τα συστήματα εισροών-εκροών, στα πρατήρια δεν υπάρχει φοροδιαφυγή.
Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος επί του σχεδίου αυτού παρατηρεί τα εξής:
1. Η υποχρεωτική χρήση πιστωτικών καρτών οδηγεί στην υποχρέωση καταβολής προμήθειας στις τράπεζες.
2. Το μεικτό κέρδος των πρατηρίων κυμαίνεται στο 3% επί της τιμής. Οι τραπεζικές προμήθειες για την πλειοψηφία των πρατηρίων κυμαίνονται στο 1%. Αυτό σημαίνει ότι οι τράπεζες θα αφαιρούν αναγκαστικά από τους πρατηριούχους το 33,33% των μεικτών κερδών τους.
3. Η προμήθεια δεν είναι ίδια σε όλα τα πρατήρια. Τα εταιρικά πρατήρια πετυχαίνουν πολύ μικρότερο ποσοστό τραπεζικής προμήθειας από τα μικρά, οικογενειακά και ελεύθερα πρατήρια των επαγγελματιώνβενζινοπωλών. Αυτή η διαφορά μετατρέπεται, με διοικητικό τρόπο, σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των εταιρικών πρατηρίων.
4. Στην ΕΕ η τραπεζική προμήθεια για τα καύσιμα κυμαίνεται στο 0,25%.
Η Ομοσπονδία καλεί την κυβέρνηση, ειδικά για τα καύσιμα, να μην θεσπίσει την υποχρεωτική χρήση πιστωτικών καρτών, δεδομένου ότι, με τα συστήματα εισροών-εκροών, στα πρατήρια δεν υπάρχει φοροδιαφυγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου