“Καυτή πατάτα” για την επόμενη κυβέρνηση το έργο. Οι απαιτήσεις της ΕΤΕπ, η πολύμηνη αναμονή της νέας σύμβασης στο ΣτΕ και οι αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων αν ακυρωνόταν η τρέχουσα. Τέλη Οκτωβρίου λήγει η προθεσμία για την εκτέλεση.
Ακόμα και την καταγγελία της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαματά, που κατασκευάζει και διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας εξέτασαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομίας, αλλά το συγκεκριμένο σενάριο απορρίφθηκε. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των υπηρεσιών του πρώην υπουργείου Υποδομών, το δημόσιο θα έπρεπε να καταβάλλει σημαντικά ποσά στην περίπτωση πλήρους δικαίωσης της κοινοπραξίας, που θα έφταναν ακόμα και τα 700.000.000 ευρώ.
Επιπλέον, «η καταγγελία θα είχε δυσμενείς επιπτώσεις στην προώθηση νέων έργων με συμβάσεις παραχώρησης (νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, κ.λπ.) ενώ θα διατάρασσε και τις σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Οι απαιτήσεις της τελευταίας, που συμμετέχει στο χρηματοδοτικό σχήμα του οδικού άξονα, για πρόσθετη επιδότηση του δημοσίου επειδή τα έσοδα από διόδια θα είναι χαμηλότερα των αρχικών προβλέψεων, έχουν οδηγήσει σε πολυετές παζάρι για την αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης.
Η αναθεωρημένη σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τον Νοέμβριο του 2014, το οποίο έχει εκδόσει την απόφαση 177 / 2015 στις 9 Ιουλίου. Ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε υποστηρίξει στη Βουλή πως, ανεξάρτητα από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είχαν ζητηθεί πρόσθετες παροχές από τον Παραχωρησιούχο και συγκεκριμένα δωρεάν διελεύσεις για κατοίκους περιοχών γύρω από σταθμούς διοδίων κ.λπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου