Για το β΄ εξάμηνο του 2016 σύμφωνα με το καλό σενάριο μεταφέρεται η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη - Καλαμάτα που βρίσκεται σε απραξία από τον Οκτώβριο του 2013. Λόγω των προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις και την αρχαιολογία που συνεχίζουν να ταλανίζουν τις συμβάσεις παραχώρησης σε ομηρία παραμένει και τα άλλο μεγάλο έργο της Πελοποννήσου, το Κόρινθος-Πάτρα.
Το υπουργείο Υποδομών έχει επιμηκύνει το χρονοδιάγραμμα του έργου καθώς πλέον προβλέπεται ότι ο οδικός άξονας θα παραδοθεί προς τα τέλη του 2016 από τις αρχές του έτους που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις.
Ο βασικός λόγος της μεγάλης χρονικής απόκλισης δεν είναι άλλος από τις μεγάλες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στην επίλυση τεχνικών δυσκολιών, όπως είναι για παράδειγμα η διασταύρωση του αυτοκινητοδρόμου με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στις περιοχές Άσσος, Περιγιάλι, Καθαρονέρι και Μελίσσι Κορινθίας καθώς και τις Καμάρες Αχαΐας που επιλύθηκαν μόλις πρόσφατα.
Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι αν και τα μεγαλύτερο μέρος των απαλλοτριώσεων έχει ολοκληρωθεί, παραμένουν ακόμη σε εκκρεμότητα 13 ιδιοκτησίες οι οποίες κατά το υπουργείο μπλοκάρουν την πρόοδο του έργου.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι μολονότι κατά την τριετή περίοδο διακοπής των εργασιών (2011-2013) λόγω παύσης χρηματοδότησης από τις τράπεζες ολοκληρώθηκε μεγάλο μέρος των αρχαιολογικών ανασκαφών, εν τούτοις ακόμα και σήμερα, επτά χρόνια μετά την έναρξη του έργου, εξακολουθούν να υπάρχουν χώροι που δεν έχουν παραδοθεί από την αρχαιολογία. Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί περίπου το 67% περίπου του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου