Pages

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015

AΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΩΣ ΤΟ 2017

Ένα στρατόπεδο στα Ιωάννινα, ένα ιχθυοτροφείο στο Αγρίνιο και το «πάντρεμα» του σιδηροδρόμου με τα οδικά έργα στην Πελοπόννησο κρατούν σε ομηρία δύο από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους, καθιστώντας εξαιρετικά δυσχερής την ολοκλήρωση των έργων το Μάρτιο του 2017. Όλα δείχνουν ότι το μόνο ώριμο έργο για να παραδοθεί τους πρώτους μήνες του 2016 είναι το Κόρινθος - Κιάτο που κατασκευάζει η ΓΕΚ Τέρνα συνολικού μήκους περίπου 30 χιλιομέτρων. Ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης έχει ξεκαθαρίσει ότι στόχος του υπουργείου είναι να ολοκληρωθούν τα έργα την άνοιξη του 2017 κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, προκειμένου να αποφύγουμε την μεταφορά τους ως έργα - γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ. Κάτι τέτοιο, ομολογούν κυβερνητικά στελέχη θα ήταν καταστροφικό καθώς θα δέσμευε σημαντικούς πόρους που θα στερούσε από νέα έργα. Υπάρχει όμως και ένας επιπλέον κρίσιμος λόγος. «Δεν μπορούμε να ρισκάρουμε ότι δεν θα τελειώσουν τα έργα εκείνη την περίοδο γιατί διαφορετικά οι Βρυξέλλες θα ζητήσουν πίσω τα λεφτά.
Το Μάρτιο του 2017, είναι ο χρόνος ολοκλήρωσης των έργων του ΕΣΠΑ» αναφέρει στο business stories ο υπουργός Υποδομών. "Ξέρουμε όμως ότι αν ολοκληρώσουμε λειτουργικά τμήματα των έργων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θα δεχτεί να κλείσουν λίγους μήνες αργότερα τα υπόλοιπα κομμάτια και αυτό μας δίνει κάποιες ανάσες». Για το λόγο αυτό, η κυβέρνηση χρειάζεται να οριστικοποιήσει το χρονοδιάγραμμα των έργων μέχρι τα τέλη του μήνα προκειμένου, ο νέος σχεδιασμός να εγκριθεί από την ΕΕ και ταυτόχρονα να «χωνέψει» και τις νέες απαιτήσεις των εργολάβων που ζητούν να λάβουν επιπρόσθετη χρηματοδότηση ως πριμ επιτάχυνσης. Το θέμα έχει τεθεί στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από τους παραχωρησιούχους και φαίνεται να αντιμετωπίζεται με ρεαλισμό από το υπουργείο που θεωρεί εφικτές λελογισμένες απαιτήσεις που θα επιβαρύνουν τα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου