Χαμένοι στη... μετάφραση για τη διαχείριση των απορριμμάτων φαίνεται ότι είναι όλοι οι εμπλοκέμενοι καθώς κανείς δεν ξέρει και δεν μπορεί να πει το τι θα γίνει. Με την αναδιαπραγμάτευση να είναι σε εξέλιξη μεταξύ Κυβέρνησης και αναδόχου εταιρείας για το ΣΔΙΤ της Πελοποννήσου νέα στοιχεία δείχνουν να προκύπτουν, με την όλη κατάσταση να κινείται στα όρια του... αδιεξόδου.
Για τα αποτελέσματα της σύσκεψης μίλησαν στην τηλεόραση BESToπρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Πελ/σου Ηλ. Ανδρικόπουλος, ο Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Καφαντάρης και ο Δήμαρχος Καλαμάτας Π. Νίκας ο οποίος έδωσε και το "ρεπορτάζ" σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων και τα όσα προέκυψαν στην σύσκεψη λέγοντας επιγραμματικά τα παρακάτω:
1. Στη διαπραγμάτευση του Υπουργείου με την ΤΕΡΝΑ θα μετάσχουν και εκπρόσωποι των Δήμων
2. Η κατεύθυνση των Υπουργών εκπροσώπων της Κυβέρνησης στις συζητήσεις με την ΤΕΡΝΑ είναι η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος με αλλαγές στη συμφωνία, όπως δραστική μείωση του κόστους - τιμής ανά τόνο, ρυθμίσεις σε ζητήματα εγγυημένης ποσότητας, Πράσινο Ταμείο υπέρ των Δήμων κ.λπ.
3. Το Υπουργείο έχει υπόψη του και άλλους τρόπους διαχείρισης των απορριμμάτων, ιδιαίτερα σε κατεύθυνση μη ύπαρξης υπολείμματος
4. Οι Δήμοι, εντός των ημερών, πρέπει να στείλουν στο Υπουργείο συγκεκριμένα στοιχεία που ζητήθηκαν, όπως ποσότητα σύμμεικτων απορριμμάτων, ποσότητα υπολείμματος για όσους Δήμους έχουν αρχίσει τη διαχείριση (στην Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι 5: Καλαμάτας, Ερμιονίδας, Ευρώτα, Βόρειας Κυνουρίας, Νότιας Κυνουρίας), ύπαρξη αδειοδοτημένων χώρων και άλλα τεχνικά στοιχεία
5. Άμεσα πρέπει να ψηφισθούν τα Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης από τα Δημοτικά Συμβούλια και ο ΠΕΣΔΑ από τον ΦΟΔΣΑ
6. Ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης, ως υπέρτατη Αρχή για την ανακύκλωση, θα συνδράμει τους Δήμους σε όποια προβλήματα αντιμετωπίζουν
7. Μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2016 θα έχει εκδοθεί η πρόσκληση ύψους 300 εκατ. ευρώ για αγορά κάθε είδους αναγκαίων μηχανημάτων για την προσωρινή διαχείριση απορριμμάτων.
Ο Δήμαρχος Καλαμάτας επίσης ανέφερε στην τοποθέτησή του ότι ευχής έργο θα ήταν να υπάρξει σύγκλιση απόψεων μεταξύ της εταιρείας αναδόχου του διαγωνισμού και του Υπουργείου, στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, διότι ως έχουν οι όροι είναι αδύνατη η αποδοχή τους από τα Δημοτικά Συμβούλια, ιδιαίτερα όσον αφορά στην τιμή ανά τόνο, καθώς θα επέλθει μεγάλη αύξηση στα δημοτικά τέλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου