Η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) σε καμία περίπτωση δεν «καταργεί» αλλά αντίθετα αναβαθμίζει τα Τμήματα Ένταξης και το ρόλο των εκπαιδευτικών τους, διαχέοντας το έργο τους στο σύνολο της σχολικής μονάδας. Η τροπολογία λαμβάνει υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις που προβάλλουν την ανάγκη ανάπτυξης των συνεργατικών μεθόδων, την προσαρμογή του σχολείου στις ανάγκες του μαθητή και την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών για ένα σχολείο για όλους χωρίς διακρίσεις.
Η κάλυψη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών εντός του φυσικού και οικείου περιβάλλοντος της τάξης-ομάδας τους, αποτελεί μέρος των θεμελιωδών δικαιωμάτων των μαθητών και υποχρεώσεων της πολιτείας για ισότιμη πρόσβαση στη γνώση χωρίς διακρίσεις και περιθωριοποιήσεις.
Είναι παιδαγωγικά ορθό να μην απομακρύνεται ο μαθητής από το χώρο της τάξης του για να υποστηριχθεί εξατομικευμένα, όταν αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην τάξη, υπό την οργανωμένη συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης και του εκπαιδευτικού του ΤΕ. Από τη μακρόχρονη λειτουργία των ΤΕ έχουμε συχνές αναφορές δυσαρέσκειας και σε ορισμένες περιπτώσεις αρνήσεις των γονέων και των μαθητών για υποστήριξη εκτός του πλαισίου της τάξης.
Παρ’ όλα αυτά και επειδή οι εκπαιδευτικές ανάγκες ορισμένων από τους μαθητές που υποστηρίζονται στα ΤΕ μπορεί να απαιτούν αυστηρά εξατομικευμένο πρόγραμμα και προστατευμένο χώρο, στην τροπολογία προβλέπεται ρητά η δυνατότητα υποστήριξης μαθητών σε ιδιαίτερο χώρο. Η ρητά διατυπωμένη αυτή πρόταση αναγνωρίζει την ύπαρξη ανάγκης απομάκρυνσης του μαθητή από την τάξη, όταν αυτό επιβάλλεται από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του. Επιπλέον, η κάλυψη κάποιων εκπαιδευτικών διαδικασιών όπως οι ειδικές αξιολογήσεις, οι συζητήσεις και συμφωνίες ή η κάλυψη κάποιων κοινωνικοσυναισθηματικών αναγκών των μαθητών όπως η απόσυρση για ηρεμία και ανάκτηση της αυτοκυριαρχίας, η διαφύλαξη της εχεμύθειας και εμπιστοσύνης, η συμβουλευτική υποστήριξη, οπωσδήποτε απαιτούν την ύπαρξη του ιδιαίτερου αυτού χώρου.
Όμως, η πρόταξη των συμφερόντων των μαθητών και η αναγνώριση του δικαιώματος της ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, των δεξιοτήτων και της δημιουργικότητάς τους, καθώς επίσης και των πνευματικών και φυσικών ικανοτήτων τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό, σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές της ψυχολογίας και της παιδαγωγικής αλλά και τις βασικές αρχές της οικουμενικής διακήρυξης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία, επιτυγχάνονται καλύτερα εντός του φιλικού και οικείου περιβάλλοντος της ομάδας τους. Γι αυτό το λόγο η απομάκρυνση των μαθητών από την τάξη, εφόσον επιβάλλεται από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους, θα πρέπει να έχει απώτερο στόχο τη μελλοντική ένταξη αυτών στο περιβάλλον της τάξης τους.Εξ άλλου η διαχωριστική εκπαίδευση-segmentation-έχει αποτύχει παταγωδώς εδώ και δύο δεκαετίες σε όλη την υφήλιο.
Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων ένταξης θα συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματος ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.
Άμεσα οφέλη και αποτελέσματα από αυτή τη νέα λογική λειτουργίας των ΤΕ αναμένεται να είναι η αποτελεσματικότερη υποστήριξη περισσοτέρων μαθητών ταυτόχρονα εντός της τάξης τους, η ανάπτυξη των συνεργατικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και η απόκτηση τεχνογνωσίας στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας και στην προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του μαθησιακού περιβάλλοντος.
Για τα ολοήμερα σχολεία
Τα δημοτικά όλης της χώρας είναι 4.485. Μέχρι σήμερα 1337 είναι ΕΑΕΠ (Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος)
Στα ΕΑΕΠ τα μαθήματα τελειώνουν για όλες τις τάξεις 2:00, το ολοήμερο αρχίζει 2:00 και τελειώνει 4:15.
Τα 2.218 είναι μη ΕΑΕΠ (κλασσικά) από 4θέσια και πάνω, και μέχρι σήμερα τα μαθήματα τελειώνουν : Α-Β Τάξη 12:25 (Τώρα τα 5.000 τμήματα αυτών των τάξεων θα σχολάνε στις 1:15 αυξάνοντας 1 διδακτική ώρα το ωράριό τους)
Γ-Δ τάξη 1: 15
Ε- ΣΤ τάξη 1:15 και δυο μέρες 2:00
Το ολοήμερο ξεκινά 12:25 για Α-Β και 1:15 για τις άλλες.
Τελειώνει 4:15.
Τώρα, στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερο Σχολείου 3.555 σχολεία, τελειώνουν όλες οι τάξεις 1:15.
Καταργείται η 7η ώρα για την οποία η εκπαιδευτική Κοινότητα είχε έντονες αντιρρήσεις για την παιδαγωγική χρησιμότητάς της, λόγω της κόπωσης των μαθητών και τη μικρή διδακτική διάρκειά της (35 λεπτά)
Το ολοήμερο Πρόγραμμα αρχίζει 1:20 με σίτιση των μαθητών μέχρι 2:00 και ακολουθούν 2 ώρες όπου:
1η ώρα Μελέτη-Προετοιμασία στα μαθήματα της επόμενης μέρας
2η ώρα Επιλογή από προσφερόμενα αντικείμενα όπως: Αγγλικά, Πληροφορική, Γυμναστική, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων.
Σε σχέση με το Κλασσικό Ολοήμερο Σχολείο με τον νέο Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου:
Αγγλικά : Μπαίνουν στην Α και Β τάξη από 1 ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου. Σε όλες τις άλλες τάξεις διατηρούνται 3 ώρες.
Πληροφορική: Μπαίνει σε όλες τις Τάξεις από 1 ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου.
Θεατρική Αγωγή: Μπαίνει από Α μέχρι Δ τάξη από μια ώρα ενώ μέχρι τώρα δεν είχαν καθόλου.
Γυμναστική: Αυξάνονται από Α μέχρι Δ τάξη από μια ώρα και γίνονται από 2 σε 3 ώρες.
Σε σχέση με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς:
Με το να ορίζονται εκ περιτροπής ως υπεύθυνοι της λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος εκπαιδευτικοί του Πρωινού υποχρεωτικού Προγράμματος στην πράξη ενοποιούνται τα δυο προγράμματα με πολλαπλά οφέλη για την παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου. Το Ολοήμερο δε θεωρείται σαν μια ξεκομμένη ζώνη από το πρωινό αλλά περισσότεροι εκπαιδευτικοί εμπλέκονται με τη λειτουργία του γνωρίζοντας καλύτερα τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών τους που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Η δημιουργία ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, εδράζεται στη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας.
Με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας σχολείων στη Α/θμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα (ΤΠΕ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε ένα τύπο σχολείου, αυτό του ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα στο ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχα. Ταυτόχρονα, στα μη ΕΑΕΠ δημοτικά σχολεία, οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξεις ολοκληρώνουν τα μαθήματα 2 διδακτικές ώρες νωρίτερα (στις 12:25) από τους μαθητές των ΕΑΕΠ, όπως επίσης οι μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης 1 ώρα νωρίτερα (στις 13:15).
Η έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, αφού ελήφθη υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) καθώς και τα πορίσματα της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την υποχρεωτική εκπαίδευση, καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ .
Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου δημοτικού σχολείου διατηρεί τα θετικά στοιχεία του ΕΑΕΠ, που όμως προβλέπονταν μόνο για 1337 12/θέσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία, εξασφαλίζοντας τον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω.
Η λειτουργία των 1/θέσιων, 2/θέσιων και 3/θέσιων δημοτικών σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση.
Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις στις 13:15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων με ΕΑΕΠ (1337 σχολικές μονάδες) και τους άλλους τύπους σχολείων (2218 σχολικές μονάδες). Ταυτόχρονα, εξασφαλίζει τη δημιουργία ζώνης, ανάμεσα στο διδακτικό (8-13:15) και εργασιακό ωράριο(13:15-14:00) των εκπαιδευτικών ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης των συναντήσεων του Συλλόγου διδασκόντων όσο συχνά κρίνεται αναγκαίο.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον Ενιαίου Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου η έναρξή του ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε, οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στη τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Το βέβαιο είναι πως το Ολοήμερο ΔΕΝ καταργείται και αντίθετα το σχολείο νοικοκυρεύεται για να εξυπηρετεί καλύτερα τα παιδιά αφενός και περιορίζοντας περιττές σπατάλες από την άλλη.
Από το τμήμα Παιδείας Σύριζα Μεσσηνίας
Tags
# ειδήσεις
# κοινωνία
# greece
# kalamata
# news
Share This
About OMAΔΑ UNWIRED
news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Post Bottom Ad
Responsive Ads Here
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΤΟ KALAMATA NEWS ΚΟΝΤΆ ΣΑΣ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου