Μείωση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά αύξηση
της ως ποσοστό των συνολικών αγορών διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ ενώ στελέχη των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν περαιτέρω.
Μία σημαντική αιτία μείωσης είναι και η αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων των σουπερμάρκετ από τον καταναλωτή με εξοικονόμηση που ξεπερνά το 11%
Τα αποτελέσματα της έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών της ΕΛ.ΣΤΑΤ. για το 2015 που ανακοινώθηκαν πρόσφατα και έρχονται να προστεθούν στα ευρήματα παρόμοιων ερευνών του ΙΕΛΚΑ σκιαγραφούν την παρούσα κατάσταση σε σχέση με την κατανάλωση τροφίμων στην Ελλάδα.
Συνολικά η μηνιαία δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου έχει μειωθεί την τελευταία 7ετία 2009-2015 λόγω της οικονομικής κρίσης κατά 16.3% ενώ συγκεκριμένα η δαπάνη σε τρόφιμα κατά 12.5%. Το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε μηνιαία σε είδη παντοπωλείου 444 ευρώ ενώ το 2015 371 ευρώ, 73 ευρώ δηλαδή λιγότερο.
Συνολικά οι δαπάνες παντοπωλείου, διατροφής και εστίασης (δηλαδή οι δαπάνες που σχετίζονται με τη διατροφή) μειώθηκαν κατά 23.4% την πενταετία 2009-2015. Με εξαίρεση το 2010, οπότε και η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου των νοικοκυριών παρουσίασε για τελευταία φορά αύξηση, κάθε χρόνο έκτοτε εμφανίζεται μείωση που κυμαίνεται από 0.6% έως και 6.3%.
Όμως ενώ η δαπάνη των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου σε αξία μειώθηκε, η δαπάνη ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών των νοικοκυριών αυξήθηκε. Το 2010 η δαπάνη σε είδη παντοπωλείου αντιστοιχούσε στο 21.5% των αγορών του μέσου νοικοκυριού, ενώ το 2015 αντιστοιχούσε στο 26.2%, αυξήθηκε δηλαδή κατά 4.7%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου