ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ, Η ΚΟΡΔΕΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
ΜΕ την ανεπίσημη παράδοση 9 χλμ. από τα 11,5 συνολικά, ξεκίνησε η λειτουργία του Περιμετρικού της Καλαμάτας, του νέου αυτού άξονα, που ξεκινά από τη σύνδεση με τον Μορέα και καταλήγει στη γέφυρα του Νέδοντα, εξυπηρετώντας την κίνηση από και προς την πόλη.
Πλέον, αυτό που απομένει, είναι τα τελευταία 2,5 χιλιόμετρα όπου ο δρόμος σταδιακά στενεύει για να καταλήξει σε σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο στα Γιαννιτσάνικα, με την ολοκλήρωση των οποίων θα γίνουν και επίσημα τα εγκαίνια, πιθανότητα από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Η ουσία βέβαια, χάθηκε για μια ακόμη φορά στην πολιτική αντιπαράθεση, καθώς για τον σπουδαίας σημασίας περιφερειακό αυτοκινητόδρομο με διατομή αστικής αρτηρίας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων ανά κατεύθυνση καθώς και κεντρική νησίδα, που οι ειδικοί χαρακτηρίζουν ως μικρή Αττική Οδό, λίγη αναφορά έγινε με τους τρεις υπουργούς να επικεντρώνονται στην κόντρα με την προηγούμενη κυβέρνηση ύστερα από δηλώσεις για το θέμα του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος κατηγόρησε την κυβέρνηση για καθυστερήσεις.
Ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς, σχολίασε την εξέλιξη από την Καλαμάτα όπου και βρέθηκε στο πλαίσιο των εγκαινίων του νέου γραφείου της ΝΟΔΕ της ΝΔ στο νομό, μια ημέρα πριν από την παράδοση στην κυκλοφορία τους δρόμου και οι τρεις υπουργοί, στάθηκαν κυρίως σε αυτές, με την ουσία, για μια ακόμη φορά, να αντιμετωπίζεται ως… ανούσια.
Για την παράδοση του έργου, κάνοντας επιθεώρηση, βρέθηκαν στην Καλαμάτα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης.
Για την παράδοση του έργου, κάνοντας επιθεώρηση, βρέθηκαν στην Καλαμάτα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης, καθώς και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Αλέξης Χαρίτσης.
ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ:
Ο κ. ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ Η ΝΔ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΗ ΜΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ…
Στο επίκεντρο των αναφορών τους, βρέθηκαν οι δηλώσεις Σαμαρά, με τον υπουργό Μεταφορών μάλιστα, να αναφέρει πως κανονικά η ΝΔ θα έπρεπε να κρύβεται. «Έγινε πάρα πολύ δουλειά αυτούς του μήνες για να ολοκληρωθεί αυτό το έργο, έγιναν σκληρές διαπραγματεύσεις για την αναθεώρηση τη σύμβασης και η ολοκλήρωση του αποτελεί δικαίωση για όλους μας, παρότι θα θέλαμε να έχουμε παραλάβει ένα έργο στην εξέλιξή του, με άλλες συμβάσεις, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τους όρους χρησιμοποίησής του από τους πολίτες. Δυστυχώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις, φρόντισαν όλες οι παραχωρήσεις να έχουν συμβάσεις που δεν ήταν υπέρ του δημόσιου συμφέροντος», ανέφερε χαρακτηριστικά κ. Σπίρτζης και εξαπέλυσε ευθεία επίθεση κατά του Αντώνη Σαμαρά. «Ο Μορέας είναι ο πρώτος δρόμος που ολοκληρώνεται και είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που δεν θα ολοκληρωνόταν. Δεν είχε αναθεωρηθεί καν η σύμβασή του και ευτυχώς, γιατί αν είχε αναθεωρηθεί από την κυβέρνηση του κ. Σαμαρά θα βρίσκαμε πάλι συμβάσεις που θα ήταν εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος και των πολιτών. Ήδη η σύμβαση που βρήκαμε, δεν εξυπηρετούσε τους πολίτες και το δημόσιο συμφέρον, γι’ αυτό, καλό θα ήταν ο κ. Σαμαράς να κάνει την αυτοκριτική του και συνολικά για την παράταξή του, για την κυβέρνησή του και τις εξελίξεις που είχαμε στα έργα, καθώς μετά από 10 χρόνια δεν είχαν ολοκληρωθεί ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε οι απαιτούμενες εργασίες, οι αδειοδοτήσεις, οι περιβαλλοντικές μελέτες, τα τεχνικά προβλήματα που τέμνονταν ό αυτοκινητόδρομος με τον σιδηρόδρομο και άλλα φυσικά. Αυτά έπρεπε να τα κρύβει και ο κ. Σαμαράς και η ΝΔ, όπως θα έπρεπε να κρύβει και τις αρχικές συμβάσεις που έκανε η ΝΔ με τον κ. Σουφλιά και τα ζουν σήμερα οι πολίτες της χώρας. Αυτά μπορεί να τα δει σήμερα από πολίτης, στα διόδια που δεσμεύτηκε και θεσμοθέτησε ο κ. Σουφλιάς, στις εκατοντάδες δισεκατομμύρια που έχουν δοθεί από εκείνες τις συμβάσεις για αποζημιώσεις λόγω των καθυστερήσεων, καθώς υπήρχε δέσμευση σε έναν χρόνο να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαλλοτριώσεις και όλες οι αρχαιολογικές εργασίες. Καλό θα ήταν να κρύβεται η ΝΔ και τα στελέχη της γι’ αυτά τα έργα και για τα προβλήματα που έφερε στον ελληνικό λαό και την ανάπτυξη της χώρας και να μην κάνει κριτική. Λίγο αυτοσυγκράτηση να έχει και ο κ. Σαμαράς και τα στελέχη του», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, με τις δηλώσεις του Αλέξη Χαρίτση, να κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος.
Α. ΧΑΡΙΤΣΗΣ:
ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΡΓΟΥ
«Το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην τελική φάση ολοκλήρωσης αυτού του πολύ σημαντικού έργου, δεν έγινε με το πάτημα ενός κουμπιού. Έγινε από μια πολύ συντονισμένη δουλειά όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων με πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό να έχει του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να αντιμετωπιστούν προβλήματα που δεν είχαν αντιμετωπιστεί τα προηγούμενα χρόνια. Αναφέρομαι στη δουλειά που έγινε από τη διυπουργική που συγκροτήθηκε από την κυβέρνησή μας, ακριβώς για τη αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων και έχει να κάνει και με τις απαλλοτριώσεις και με τις αρχαιολογικές εργασίες και φυσικά με την επίσπευση των διαδικασιών, γιατί η συμβατική υποχρέωση της χώρας σε σχέση με τις κανονιστικές υποχρεώσεις που απορρέουν από τα προγράμματα των Ευρωπαϊκών Ταμείων ήταν η ολοκλήρωση και πλήρης παράδοση αυτών των έργων, με συμβάσεις παραχώρησης μέχρι τον Μάρτιο του 2017», ανέφερε χαρακτηριστικά ό μεσσήνιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και συνέχισε. «Αν αφήναμε τα έργα αυτά που ήταν σε εξέλιξη, αλλά και εκείνα που ήταν σταματημένα όταν εμείς αναλάβαμε, να προχωρήσουν με τους ρυθμούς με τους οποίους κινούνταν όλα τα προηγούμενα χρόνια, η χώρα θα αναγκαζόταν τον Μάρτιο του 2017, όχι απλώς να βρεθεί ξανά με έργα «κουφάρια», αλλά να αναγκαστεί να επιστρέψει κιόλας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το σύνολο της χρηματοδότησης που είχε λάβει γι’ αυτά ήδη από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, αλλά και το ΕΣΠΑ της περιόδου 2007 – 2013. Ήταν λοιπόν πάρα πολύ κρίσιμη, με όρους υπεράσπισης του δημόσιου συμφέροντος και τη χρηματοδότησης η οποία είναι πολύ σημαντική για την ελληνική οικονομία, κυρίως λόγω της κρίσης, η επιτάχυνση των διαδικασιών από την πλευρά όλων των υπουργείων. Από τη δική μας την πλευρά, του υπουργείου Οικονομίας, διασφαλίσαμε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα προχωρήσει απρόσκοπτα, παρ’ όλους τους γνωστούς δημοσιονομικούς περιορισμούς που αντιμετωπίσαμε το προηγούμενο διάστημα. Αυτό έγινε, το έργο προχώρησε ως προς τη χρηματοδότησή του, αλλά και την υλοποίησή του κανονικά. Και βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να επιθεωρούμε ένα έργο που είναι πολύ κοντά στη χρηματοδότησή του».
Γεωργία Αναγνωστοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου