Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η ΕΣΕΕ για την «ανθεκτικότητα» του παρεμπορίου τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Η συντονισμένη αντιμετώπιση του φαινομένου διακίνησης προϊόντων παραποίησης, απομίμησης και πειρατείας και των παρενεργειών που αυτό συνεπάγεται, αν και έχει επανειλημμένως αναδειχθεί ως ζήτημα μείζονος σημασίας από την ΕΣΕΕ, αλλά και από διεθνείς φορείς και οργανισμούς, δεν έχει μέχρι στιγμής τελεσφορήσει. Μάλιστα σε μία προσπάθεια αποτύπωσης κάποιων βασικών χαρακτηριστικών της εν λόγω τάσης, η EUROPOL σε συνεργασία με το Γραφείο Εναρμόνισης με την Εσωτερική Αγορά/Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε. (Office for Harmonization in the Internal Market/EUIPO), δημοσίευσαν έρευνα για τα προϊόντα απομίμησης, με έτος αναφοράς το 2015.
Αν και όπως αναφέρεται στα πορίσματα της έκθεσης δεν υπάρχει μία αξιόπιστη και κοινά αποδεκτή μέθοδος εκτίμησης του μεγέθους διακίνησης των παραποιημένων προϊόντων, εντούτοις μπορούν να συναχθούν ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις εθνικές τελωνειακές αρχές/υπηρεσίες των Κρατών – Μελών της Ε.Ε., στη διάρκεια του 2013 ελέγχθηκαν σχεδόν 87.000 αποσκευές που είχαν σαν αποτέλεσμα τη δέσμευση 36 εκ. παραποιημένων αντικειμένων, όταν το 2002 οι έλεγχοι που είχαν δηλωθεί ξεπερνούσαν μετά βίας τις 7.500 (7.553). Το συγκεκριμένο στατιστικό στοιχείο καταδεικνύει τις παγκόσμιες διαστάσεις που έχει λάβει πλέον το παρεμπόριο, καθώς η συνεχής βελτίωση της τεχνολογίας σε όλα τα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού ευνοεί την περαιτέρω εξέλιξη και επέκτασή του.
Όσον αφορά στη χώρα από την οποία προέρχονται τα περισσότερα παραποιημένα προϊόντα (χώρα προέλευσης) στη διάρκεια του 2013 και στην οποία αναλογούν παραπάνω από τα 2/3 του συνόλου των προϊόντων παρεμπορίου που εισέρχονται στην Ε.Ε., αυτή είναι η Κίνα. Αναλυτικότερα από τη συγκεκριμένη χώρα προέρχεται το 73% επί της συνολικής αξίας των δεσμευμένων παραποιημένων προϊόντων που παρακρατούνται στα σύνορα της Ε.Ε. και το 66% των αντικειμένων σε όρους όγκου. Η αναφορά των παραπάνω στοιχείων χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς το λιμάνι του Πειραιά μετά την εξαγορά του εξελίσσεται σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο μεταξύ Ευρώπης και Κίνας. Πάντως, αναφέρεται ρητά στην έκθεση πως οι κινεζικές αρχές με τη χρήση και προηγμένων τεχνολογικά μεθόδων έχουν επιτύχει, έως ένα βέβαια βαθμό, τον περιορισμό των προϊόντων παραγωγής και διακίνησης παρεμπορίου.
Tags
# ειδήσεις
# Ελλάδα
# οικονομία
# greece
# messinia
# news
Share This
About OMAΔΑ UNWIRED
news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Post Bottom Ad
Responsive Ads Here
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΤΟ KALAMATA NEWS ΚΟΝΤΆ ΣΑΣ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου