Νέα οδηγία που έχει δοθεί στις εταιρείες αναζήτησης και είσπραξης οφειλών.
«Ξεχάστε τα τηλέφωνα και πιάστε το Facebook» είναι πλέον η νέα οδηγία που έχει δοθεί στις εταιρείες αναζήτησης και είσπραξης οφειλών.
Στο παρά πέντε της έναρξης του εξωδικαστικού συμβιβασμού και μπροστά στον κίνδυνο να αναγκαστούν οι τράπεζες να δεχτούν «κουρέματα» χρέους σε δανειολήπτες που επικαλούνται αδυναμία πληρωμής, οι εισπρακτικές παίρνουν εντολή να αλλάξουν τις μεθόδους πίεσης, να εγκαταλείψουν τον κλασικό τρόπο αναζήτησης των οφειλετών μέσω των κλήσεων από τα γνωστά σε όλους «call centers» και να διεισδύσουν στα social media για να αντλήσουν πληροφορίες και στοιχεία από το προφίλ των οφειλετών προκειμένου να τους πιέσουν να πληρώσουν.
Το σύνθημα για την εξέλιξη αυτή δόθηκε την περασμένη εβδομάδα, σε ευρεία σύσκεψη που έγινε με τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών. Εκεί ο διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε. Κώστας Μητρόπουλος, γνωστός σε πολλούς και από τη θητεία του ως επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, έδωσε κατευθύνσεις στις εταιρείες ενημέρωσης και αναζήτησης οφειλετών που χρωστούν δισεκατομμύρια σε 16 πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούσαν στη χώρα μας για το πώς θα πρέπει στο εξής να λειτουργούν.
Για να καταδείξει με ποιον τρόπο μπορούν να αποσπάσουν πληροφορίες από τους οφειλέτες οι διαχειριστές των κόκκινων δανείων, τα γραφεία ενημέρωσης και τα δικηγορικά γραφεία, ο κ. Μητρόπουλος έκλεισε την εκτενή ομιλία του με ένα σοκαριστικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνεται ανάγλυφα πώς αντλούν πληροφορίες όσοι τρυπώνουν στα προφίλ απλών χρηστών στα social media.
Τι «καρφώνουν» οι αναρτήσεις στο FB
Με βάση τα νέα δεδομένα, στο άμεσο μέλλον οι εισπρακτικές εταιρείες ενδεχομένως να περιορίσουν ή και να σταματήσουν να ενοχλούν τηλεφωνικά όσους χρωστάνε για κόκκινα στεγαστικά, καταναλωτικά ή επιχειρηματικά δάνεια. Θα αρχίσουν όμως να τους ψάχνουν στο Facebook και στα λοιπά social media, για να ανακαλύψουν στοιχεία που θα καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν να πληρώσουν.
Οπως τόνισε στην εκτενή ομιλία του ο κ. Μητρόπουλος προς 17 εταιρείες ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με την είσπραξη των οφειλών, «πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες».
Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα για πάνω από 2 εκατομμύρια δανειολήπτες και εγγυητές που χρωστάνε 100 δισ. ευρώ για κόκκινα δάνεια στις τράπεζες: αντί να ρωτάει ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας «πότε θα πληρώσετε;», θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που δημοσιοποιεί ο ίδιος ο οφειλέτης ή από τον κοινωνικό περίγυρό του, για τον πιέζει λέγοντάς του για παράδειγμα: «Κάθε βράδυ κάνετε check-in σε ακριβά εστιατόρια και λέτε πως δεν έχετε να πληρώσετε; Πού βρίσκετε λεφτά και περνάτε τόσα Σαββατοκύριακα στην Αράχωβα; Στο Παρίσι σας πετυχαίνω τώρα; Μήπως δεν είναι δικό σας, όπως λέγατε στο Facebook, το σκάφος που ανεβάζατε φωτογραφίες το καλοκαίρι;».
Και στη χώρα μας πλέον οι τράπεζες παίρνουν τα μέτρα τους για να μην υποχρεωθούν να δεχτούν κούρεμα οφειλής, τουλάχιστον για όσους καταφέρουν να αποδείξουν ότι έχουν τον τρόπο να πληρώσουν όσα χρωστάνε. Η πρακτική αυτή είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό, όπου εταιρείες ερευνών (tracers) λειτουργούν για λογαριασμό των τραπεζών εδώ και πολλές δεκαετίες.
Ήδη,από το ’60 και το ’70 σε δικαστικές διαμάχες με δανειολήπτες οι τράπεζες επικαλούνταν φωτογραφίες από περιοδικά και κοσμικές στήλες των εφημερίδων, τις οποίες προμήθευαν τα γραφεία ερευνών, προκειμένου να καταδείξουν ότι οι οφειλέτες σκορπούν λεφτά σε διασκεδάσεις και dolce vita, αντί να πληρώνουν τα χρέη τους.
Η διάδοση όμως των social media στην εποχή μας καθιστά στόχους όχι μόνο τους κοσμικούς bons vivants ή μεγαλόσχημους κακοπληρωτές, αλλά ακόμα και τους «έκπτωτους» της πρώην αστικής τάξης, που δεν μπορούν να αποκοπούν ούτε διαδικτυακά από τις κοινωνικές συνήθειες που είχαν έως πρόσφατα.
Ακόμα και από αναρτήσεις σε λογαριασμούς των παιδιών τους ή των φίλων τους μπορούν να αντλούνται στοιχεία ότι πηγαίνουν εκδρομές, μετέχουν σε ακριβές δραστηριότητες (ιππασία, ιστιοπλοΐα κ.λπ.) ή φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Από ένα πάρτυ ή μια γαμήλια δεξίωση και μόνο μπορεί να ανέβουν δεκάδες post. Αρα είναι αδύνατον να αποκλείσει κάποιος αυτά τα κανάλια επικοινωνίας που θεωρούνται τρόπος ζωής στις μέρες μας.
Στο παρά πέντε της έναρξης του εξωδικαστικού συμβιβασμού και μπροστά στον κίνδυνο να αναγκαστούν οι τράπεζες να δεχτούν «κουρέματα» χρέους σε δανειολήπτες που επικαλούνται αδυναμία πληρωμής, οι εισπρακτικές παίρνουν εντολή να αλλάξουν τις μεθόδους πίεσης, να εγκαταλείψουν τον κλασικό τρόπο αναζήτησης των οφειλετών μέσω των κλήσεων από τα γνωστά σε όλους «call centers» και να διεισδύσουν στα social media για να αντλήσουν πληροφορίες και στοιχεία από το προφίλ των οφειλετών προκειμένου να τους πιέσουν να πληρώσουν.
Το σύνθημα για την εξέλιξη αυτή δόθηκε την περασμένη εβδομάδα, σε ευρεία σύσκεψη που έγινε με τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών. Εκεί ο διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Α.Ε. Κώστας Μητρόπουλος, γνωστός σε πολλούς και από τη θητεία του ως επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, έδωσε κατευθύνσεις στις εταιρείες ενημέρωσης και αναζήτησης οφειλετών που χρωστούν δισεκατομμύρια σε 16 πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούσαν στη χώρα μας για το πώς θα πρέπει στο εξής να λειτουργούν.
Για να καταδείξει με ποιον τρόπο μπορούν να αποσπάσουν πληροφορίες από τους οφειλέτες οι διαχειριστές των κόκκινων δανείων, τα γραφεία ενημέρωσης και τα δικηγορικά γραφεία, ο κ. Μητρόπουλος έκλεισε την εκτενή ομιλία του με ένα σοκαριστικό βίντεο στο οποίο αποτυπώνεται ανάγλυφα πώς αντλούν πληροφορίες όσοι τρυπώνουν στα προφίλ απλών χρηστών στα social media.
Τι «καρφώνουν» οι αναρτήσεις στο FB
Με βάση τα νέα δεδομένα, στο άμεσο μέλλον οι εισπρακτικές εταιρείες ενδεχομένως να περιορίσουν ή και να σταματήσουν να ενοχλούν τηλεφωνικά όσους χρωστάνε για κόκκινα στεγαστικά, καταναλωτικά ή επιχειρηματικά δάνεια. Θα αρχίσουν όμως να τους ψάχνουν στο Facebook και στα λοιπά social media, για να ανακαλύψουν στοιχεία που θα καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν να πληρώσουν.
Οπως τόνισε στην εκτενή ομιλία του ο κ. Μητρόπουλος προς 17 εταιρείες ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με την είσπραξη των οφειλών, «πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες».
Αυτή είναι η μεγάλη παγίδα για πάνω από 2 εκατομμύρια δανειολήπτες και εγγυητές που χρωστάνε 100 δισ. ευρώ για κόκκινα δάνεια στις τράπεζες: αντί να ρωτάει ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας «πότε θα πληρώσετε;», θα μπορεί να βρίσκει πληροφορίες που δημοσιοποιεί ο ίδιος ο οφειλέτης ή από τον κοινωνικό περίγυρό του, για τον πιέζει λέγοντάς του για παράδειγμα: «Κάθε βράδυ κάνετε check-in σε ακριβά εστιατόρια και λέτε πως δεν έχετε να πληρώσετε; Πού βρίσκετε λεφτά και περνάτε τόσα Σαββατοκύριακα στην Αράχωβα; Στο Παρίσι σας πετυχαίνω τώρα; Μήπως δεν είναι δικό σας, όπως λέγατε στο Facebook, το σκάφος που ανεβάζατε φωτογραφίες το καλοκαίρι;».
Και στη χώρα μας πλέον οι τράπεζες παίρνουν τα μέτρα τους για να μην υποχρεωθούν να δεχτούν κούρεμα οφειλής, τουλάχιστον για όσους καταφέρουν να αποδείξουν ότι έχουν τον τρόπο να πληρώσουν όσα χρωστάνε. Η πρακτική αυτή είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό, όπου εταιρείες ερευνών (tracers) λειτουργούν για λογαριασμό των τραπεζών εδώ και πολλές δεκαετίες.
Ήδη,από το ’60 και το ’70 σε δικαστικές διαμάχες με δανειολήπτες οι τράπεζες επικαλούνταν φωτογραφίες από περιοδικά και κοσμικές στήλες των εφημερίδων, τις οποίες προμήθευαν τα γραφεία ερευνών, προκειμένου να καταδείξουν ότι οι οφειλέτες σκορπούν λεφτά σε διασκεδάσεις και dolce vita, αντί να πληρώνουν τα χρέη τους.
Η διάδοση όμως των social media στην εποχή μας καθιστά στόχους όχι μόνο τους κοσμικούς bons vivants ή μεγαλόσχημους κακοπληρωτές, αλλά ακόμα και τους «έκπτωτους» της πρώην αστικής τάξης, που δεν μπορούν να αποκοπούν ούτε διαδικτυακά από τις κοινωνικές συνήθειες που είχαν έως πρόσφατα.
Ακόμα και από αναρτήσεις σε λογαριασμούς των παιδιών τους ή των φίλων τους μπορούν να αντλούνται στοιχεία ότι πηγαίνουν εκδρομές, μετέχουν σε ακριβές δραστηριότητες (ιππασία, ιστιοπλοΐα κ.λπ.) ή φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία. Από ένα πάρτυ ή μια γαμήλια δεξίωση και μόνο μπορεί να ανέβουν δεκάδες post. Αρα είναι αδύνατον να αποκλείσει κάποιος αυτά τα κανάλια επικοινωνίας που θεωρούνται τρόπος ζωής στις μέρες μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου