Pages

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018

ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ..Πάτρα-Πύργος

Χωρίς ρυθμό παραμένει το μεγάλο έργο για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Η κατάτμηση του έργου σε 8 εργολαβίες το 2015, ενώ αρχικά είχε κάποια ταχύτητα τώρα δείχνει να έχει κολλήσει καθώς η αναμενόμενη 8η εργολαβία που θα ολοκληρώσει τον κύκλο των διαγωνισμών δεν έχει προς το παρόν προκηρυχθεί. Μιλάμε για μία από τις πλέον μακρόσυρτες διαγωνιστικές διαδικασίες καθώς οι πρώτοι διαγωνισμοί διεξήχθησαν το 2015, συνέχισαν το 2016 και το 2017 χωρίς μέχρι σήμερα να έχουμε τελειώσει με αυτή την κύρια φάση ωρίμανσης του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com o Φάκελος Μεγάλου Έργου έχει αποσταλεί προς έγκριση και στο Υπ.ΥΠΟΜΕ είναι αισιόδοξοι ότι σύντομα θα πάρουν το πράσινο φως που θα τους επιτρέψει να αρχίζουν να συμβασιοποιούν τις εργολαβίες. 
Να θυμίσουμε ότι η χρηματοδότηση του έργου θα κλειδώσει στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Τώρα, αυτό σε συνδυασμό με την χρονική υστέρηση που παρουσιάζει το έργο προκαλεί αλυσιδωτά γεγονότα. Το πρώτο είναι ότι ντεφάκτο, όσο καθυστερούν οι υπογραφές των συμβάσεων, τόσο καθυστερεί και η υλοποίηση. Αν σε αυτό προσθέσουμε και το γεγονός ότι σύμφωνα με τις προκηρύξεις όλων των δημοπρατημένων εργολαβιών, η διάρκεια υλοποίησης των έργων ανέρχεται σε 42 μήνες, τότε δημιουργείται μία εικόνα μεγάλης χρονικής πίεσης για το αν τελικά τα έργα θα καταφέρουν να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχων ΕΣΠΑ. 
Ας το αναλύσουμε: για να προχωρήσουν οι εργολαβίες πρέπει να εγκριθεί από την Κομισιόν ως μεγάλο έργο, κατόπιν να σταλούν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο (που απαιτεί 2-4 μήνες συνήθως) και κατόπιν να υπογραφούν. Αν υποθέσουμε ότι οι πρώτες εργολαβίες ξεκινήσουν να υπογράφονται μέσα στο καλοκαίρι, τότε το περιθώριο των 42 μηνών μας πάει στα τέλη του 2021 με την αίρεση οτι δεν θα υπάρξει ούτε μία ημέρα καθυστέρηση στα έργα, πράγμα απίθανο τουλάχιστον στην σημερινή ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα των έργων. Για τις εργολαβίες και ειδικότερα την 8η που δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί θα είναι πολύ δύσκολο να τη δούμε συμβασιοποιημένη πριν το τέλος του Φθινοπώρου, πράγμα που συμπερασματικά μας οδηγεί σε ολοκλήρωση (και πάλι χωρίς καθυστερήσεις) το 2022.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου