Pages

Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΓΟΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΡΓΑΛΙΑΝΟΙ-ΡΩΜΑΝΟΥ

Σφοδρή επίθεση στη Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου εξαπέλυσε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου. Ο Νίκος Γόντικας από την Καλαμάτα και εστιάζοντας στο θέμα του δρόμου Γαργαλιάνοι – Ρωμανός άστραψε και βρόντηξε, μιλώντας για “αισχρές διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρών” αλλά και για “εγκληματικές ευθύνες της Περιφερειακής Αρχής”.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου:
“Οσο και να προσπαθούν στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ο κ Τατούλης η κα Νικολάκου να διευκολύνουν τις αισχρές διεκδικήσεις μεγαλοεργολάβων – κατασκευαστικών εταιρειών, οι κομμουνιστές περιφερειακοί σύμβουλοι, θα απαιτούμε να μην πληρώσουν ούτε ευρώ τα πλατειά λαϊκά στρώματα στη Πελοπόννησο.
Σήμερα στο Διοικητικό Εφετείο Τρίπολης εκδικάζεται η μια από τις τέσσερις προσφυγές που η ανάδοχος του έργου δρόμος Γαργαλιάνοι-Ρωμανός κατασκευαστική εταιρεία ΜΕΤΡΟ έχει καταθέσει κατά της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Οι δυο προσφυγές ύψους διεκδικήσεων 3,5 και 22 εκατομμύριων ευρώ έχουν ήδη εκδικαστεί και εκκρεμεί η απόφαση. Σήμερα συζητείται η τρίτη προσφυγή ύψους 40 εκατομμύρια ευρώ και το Μάη η τέταρτη για άλλα 44 εκατομμύρια ευρώ. Διεκδικήσεις που αγγίζουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ συν τους τόκους και το ΦΠΑ.
Είναι μια από τις πολλές περιπτώσεις όπου εργολάβοι-κατασκευαστικές εταιρείες αποθρασυμμένοι και ασύδοτα εγείρουν αισχρές απαιτήσεις από την Περιφέρεια και το κράτος. Έχουν εξειδικευτεί όχι στην κατασκευή  των έργων αλλά στη διεκδίκηση αποζημιώσεων στα χαρτιά.
Πρόκειται για εταιρεία που το 2007  ξεπάτωσε τον ποταμό Νέδα στη Τριφυλία για απόλειψη αδρανών υλικών (της επεβλήθη ένα ευτελές πρόστιμο 5.000 ευρώ που δεν έχει πληρώσει), κατασκεύασε το λιμάνι στην Κυπαρισσία, που πριν παραδοθεί έσπασε η προβλήτα και «ούτε γάτα ούτε ζημιά» και στη συνέχεια ανέλαβε το δρόμο Γαργαλιάνοι-Ρωμανός που δεν τελείωσε.
Πρόκειται για ένα δρόμο στο ίσιωμα, χωρίς ίχνος βράχου, σε μια ευθεία 11 χιλιομέτρων με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα στη μέση που μέχρι τώρα έχει κοστίσει:
  • Περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ για απαλλοτριώσεις. Απαλλοτριώθηκαν χωράφια, λες και ήταν οικόπεδα στο Κολωνάκι. (Υπάρχει περίπτωση χωράφι 10 στρεμμάτων να έχει απαλλοτριωθεί με 700.000 ευρώ).
  • Πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ για κατασκευή.
  • Και διεκδικούνται αποζημιώσεις πάνω από 110 εκατομμύρια ευρώ + τους τόκους και το ΦΠΑ.
Δηλαδή έχει πληρωθεί μέχρι τώρα 5 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο και εκκρεμούν οι αποζημιώσεις, όταν ο ΜΩΡΕΑΣ με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση έχει κοστίσει 1.3 εκατομμύρια ευρώ το χιλιόμετρο.
Οι κύριες ευθύνες είναι διαχρονικά στις κυβερνήσεις στις τοπικές και Περιφερειακές αρχές που δημοπρατούν έργα χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι απαλλοτριώσεις και οι χρηματοδοτήσεις των έργων, που δεν έχουν γίνει στοιχειώδης αρχαιολογικές τομές και επικαιροποιήσεις μελετών.
Είναι όμως εγκληματικές οι ευθύνες της Περιφερειακής Αρχής όχι μόνο γιατί δημοπρατεί έτσι τα έργα αλλά και γιατί επί των ημερών της στις  4-3-2011 έγινε η διακοπή των εργασιών από την ανάδοχο εταιρεία και αντί να την αποβάλει άμεσα από το έργο και να γίνει εκκαθάριση της εργολαβίας, συνέταξαν και ενέκριναν το πρωτόκολλο προσωρινής και οριστικής παραλαβής της εργολαβίας τριάμισι χρόνια μετά το Δεκέμβριο του 2014. Δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη κατασκευάστρια εταιρεία να διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεις, αφού στο ενδιάμεσο με οχλήσεις, αιτήσεις θεραπείας στα υπουργεία κλπ άνοιγε ζητήματα για τα οποία ποτέ δεν έπαιρνε τεκμηριωμένη γραπτή απόρριψη αλλά σιωπηρή απόρριψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου