Pages

Δευτέρα 23 Απριλίου 2018

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ..ΕΥΡΩΠΗΣ

Η έρευνα έχει ως στόχο να προσδιορίσει τις επικίνδυνες συμπεριφορές αλλά και να επισημάνει τις καλές πρακτικές, στέλνοντας ανάλογα μηνύματα σε κάθε χώρα. Ας δούμε λοιπόν πως συμπεριφέρονται οι Έλληνες συγκριτικά με άλλους Ευρωπαίους, σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο για την υπεύθυνη οδήγηση.

Θα μειωθούν ή όχι τα τροχαία ατυχήματα;

Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των νεκρών από τροχαία ατυχήματα την περίοδο 2010 – 2020. Ωστόσο, οι θάνατοι μειώθηκαν κατά μόλις 19% τα τελευταία έξι χρόνια. Το 2017 περισσότεροι από 1 στους 2 Ευρωπαίους (51%) θεωρούν ότι θα είναι δύσκολο να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Όμως, πόσο αισιόδοξοι ή όχι είναι φέτος Έλληνες και Ευρωπαίοι για τη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων;
  • Ισπανία: -9 μονάδες
  • Πολωνία: -8 μονάδες
  • Ελλάδα: +8 μονάδες αλλά σε αρκετά χαμηλά επίπεδα (41%).

Βασική αιτία των θανατηφόρων τροχαίων η έλλειψη προσοχής

  • Ευρώπη: 57% (+5 μονάδες)
  • Ελλάδα: 65% (+6 μονάδες)

Πόσοι οδηγούν ενώ χρησιμοποιούν το τηλέφωνό τους ή ρυθμίζουν το GPS;

  • Ελλάδα: το 35% ρυθμίζει το GPS του – Ευρώπη: το 39%
  • Ελλάδα: το 49% τηλεφωνεί χρησιμοποιώντας Bluetooth – Ευρώπη: το 43%
  • Ελλάδα: το 26% γράφει ή/και διαβάζει SMS ή e-mail – Ευρώπη: το 24%
  • Ελλάδα: το 54% τηλεφωνεί χωρίς hands-free, ποσοστό ρεκόρ – Ευρώπη: το 32%
  • Ελλάδα: το 49% τηλεφωνεί με ακουστικά, ποσοστό επίσης ρεκόρ – Ευρώπη: το 31%
Χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο κατά την οδήγηση, αποσπάται εύκολα η προσοχή των οδηγών και αυξάνεται η επικινδυνότητα. Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με μελέτη του Κέντρου Νευρογνωστικών και Νευροφυσιολογικών Ερευνών, ότι με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα, η απόσταση επιβράδυνσης σε περίπτωση που συμβεί κάτι, αυξάνεται κατά μέσο όρο κατά 100 μέτρα (δηλαδή +33%) σε σχέση με όταν ο οδηγός δεν μιλάει στο τηλέφωνο.

Πόσοι φοβήθηκαν εξαιτίας επιθετικής συμπεριφοράς άλλου οδηγού;

  • Ευρώπη: 80%
  • Γαλλία: 86%
  • Σλοβακία: 86%
  • Κάτω Χώρες: 65%
  • Ελλάδα: το 84%

Πόσο επικριτικοί εμφανίζονται απέναντι στους συμπατριώτες τους

  • Χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να χαρακτηρίσει τους άλλους ως οδηγούς: Στην Ευρώπη το 83% των οδηγών – Ελλάδα έως 94%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Ανεύθυνοι»: Ευρώπη το 45% – Στην Ελλάδα το 60%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Αγχωμένοι»: Ευρώπη το 36% – Ελλάδα το 32%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Επιθετικοί»: Ευρώπη το 33% – Ελλάδα το 35%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Επικίνδυνοι»: Ευρώπη το 26% – Ελλάδα το 35%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Ήρεμοι»: Ευρώπη το 11% – Ελλάδα το 4%

Πώς κρίνουν οι οδηγοί τον εαυτό τους;

  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Προσεκτικός»: Ευρώπη το 74% – Ελλάδα έως 80%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Ήρεμος»: Ευρώπη το 54% – Ελλάδα το 49%
  • Χρησιμοποιούν τον χαρακτηρισμό «Ευγενικός»: Ευρώπη το 27% – Ελλάδα το 19%
  • Χρησιμοποιούν αρνητικό χαρακτηρισμό για να περιγράψουν τη συμπεριφορά του: Ευρώπη το 14% – Ελλάδα το 13%
  • Παραδέχονται ότι είναι αγχωμένοι στην οδήγηση: Ευρώπη το 10% – Ελλάδα το 9%
  • Παραδέχονται ότι οδηγούν επιθετικά: Ευρώπη το 3% – Ελλάδα το 4%
  • Θεωρεί τον εαυτό του ανεύθυνο ή επικίνδυνο στο τιμόνι: Ευρώπη – Ελλάδα 1%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου