Ο υπουργός Υποδομών τονίζει πως μέχρι το τέλος Οκτωβρίου θα έχουν υπογραφεί και οι οκτώ συμβάσεις για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ, «ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες ακόμα και στις αρχές του νέου έτους». Ο ίδιος θεωρεί πως «οι θεσμικές και άλλες αλλαγές στις οποίες προχώρησε το υπουργείο επιτρέπουν την ταχύτερη ολοκλήρωση των διαγωνισμών».
Η υπογραφή των νέων συμβάσεων έρχεται, πάντως, σε μια περίοδο που οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν ολοκληρώσει τις τελευταίες «ουρές» στους οδικούς άξονες και αναζητούν έργα, ώστε να διατηρήσουν το προσωπικό τους. Αυτό ακριβώς το κενό μεταξύ των οδικών αξόνων και των νέων συμβάσεων, που μπορεί να στοιχίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας, προσπαθούν να καλύψουν στην κυβέρνηση. Ο υπουργός Υποδομών έχει κάνει και στο παρελθόν προβλέψεις που αποδείχθηκαν αισιόδοξες, αλλά τώρα θεωρεί πως αρκετοί διαγωνισμοί έχουν προχωρήσει ή «ωριμάσει» και προκηρύσσονται άμεσα.
Έπειτα από πολύμηνα παζάρια με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωράει, όπως λέει ο κ. Σπίρτζης, και η κατασκευή του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα) του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας. Πρόκειται για έργο που εντάσσεται, όπως και το βόρειο τμήμα του ίδιου οδικού άξονα, στη σύμβαση παραχώρησης της Κεντρικής Οδού (ελέγχεται στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ). Προχωρά, επίσης, και η παράκαμψη Χαλκίδας (250 εκατ. ευρώ) και η αναβάθμιση κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού. Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως «λόγω της σωστής προετοιμασίας» μπορεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 να υπογραφεί και η σύμβαση για τη νέα γραμμή 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού 1,51 δισ. ευρώ. Οι προσφορές από τις τρεις κοινοπραξίες που πέρασαν στο τελικό στάδιο κατατίθενται στις 10 Δεκεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου