Pages

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

ΚΠΕ Καλαμάτας: Παρουσίαση εκπαιδευτικού έργου Erasmus+

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών/Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ σε συνεργασία με τις Εθνικές Μονάδες της Γαλλίας και της Ιταλίας , στο πλαίσιο εορτασμού του Ευρωπαϊκού έτους πολιτιστικής κληρονομιάς, διοργάνωσε την εκδήλωση “Η πολιτιστική κληρονομιά στη Μεσογειακή Ευρώπη. Μια διαχρονική συνάντηση πολιτισμών”, την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, επιλέχτηκαν και παρουσιάστηκαν έργα Erasmus+ από την Ελλάδα, την Ιταλία και τη Γαλλία.
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καλαμάτας είχε την τιμή να παρουσιάσει το έργο Erasmus+ “ArchaeoSchool for the Future: a sustainability approach”(«Αρχαιότητες και Σχολείο για το Μέλλον: μια προσέγγιση αειφορίας») το οποίο αναφέρεται στη σύνδεση του σχολείου με το αρχαιολογικό πλαίσιο με σκοπό να ερευνηθεί πώς  ο αρχαιολογικός μας θησαυρός μπορεί να συνεισφέρει στη παρούσα και μέλλουσα ζωή των πολιτών. Την παρουσίαση έκαναν η κα Ιωάννα Ραβάνη, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη του ΚΠΕ Καλαμάτας και η κα Μαρία Μπαλάσκα, εκπαιδευτικός του Γυμνασίου Θουρίας με την υποστήριξη της κας Κατερίνας Τζαμουράνη, αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας.
Λίγα λόγια για το έργο: Μαθητές και εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία, που ζουν και δρουν κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους (αρχαία Μεσσήνη, Βερόνα και Ταραγκόνα), ασχολήθηκαν με την γνώση του παρελθόντος, την αναβίωση των αρχαιολογικών χώρων, την αξιοποίησή τους για το μέλλον και την οικονομική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Το έργο πρότεινε τη διαθεματική μελέτη των αρχαιολογικών χώρων (ανθρωπιστικές, θετικές και οικονομικές επιστήμες), την εμβάθυνση της γλωσσικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς,
τη χρήση καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων (Knowledge Building theory με έμφαση στις κοινότητες μάθησης και πρακτικής, Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη) καθώς και προηγμένων Νέων Τεχνολογιών (τεχνολογίες τρισδιάστατης απεικόνισης μοντέλων της πολιτισμικής μας κληρονομιάς) ώστε οι μαθητές να αγαπήσουν τους αρχαιολογικούς χώρους, να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, με στόχο την συνειδητοποίηση του ρόλου τους ως αυριανοί ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου