Είναι πασιφανές ότι η σύνδεση των δύο διευρωπαϊκών αξόνων, της Ολυμπίας οδού και του «Μορέα», αποτελούν έργα γεωστρατηγικής σημασίας με πολλαπλάσια οφέλη από τουριστική, εμπορευματική και οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνον της Μεσσηνίας αλλά ολόκληρης της Πελοποννήσου. Για αυτό το λόγο απαιτείται αφ` ενός η ολοκλήρωση του ορφανού τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα επονομαζόμενου ως “δαχτυλίδι” της Πελοποννήσου και αφετέρου η σύνδεση της Καλαμάτας με τη Δυτική Μεσσηνία (Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη).
Με υποσχέσεις όμως και προεκλογικές εξαγγελίες δεν γίνονται έργα!
Μετά τις εξαγγελίες λοιπόν του κ. Σαμαρά το 2014, για τους δρόμους: Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη και Τσακώνα-Καλό Νερό, τις ίδιες υποσχέσεις έδωσε ο κ. Τσίπρας στην προχθεσινή του επίσκεψη στην Καλαμάτα.
Μάλιστα, το ίδιο έργο παρακολουθήσαμε και πριν ένα χρόνο (Φεβρουάριο 2018), στο Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Τρίπολη.
Η διαφορά όμως είναι, ότι τώρα ο κ. πρωθυπουργός γίνεται συγκεκριμένος όσον αφορά τη χρηματοδότηση και αναφέρει ότι το 1ο έργο θα γίνει με ΣΔΙΤ (άλλη μια “κωλοτούμπα” για τη φιλοσοφία της ΣΔΙΤ).
Για το 2ο έργο Καλό Νερό-Τσακώνα υποσχέθηκε ότι θα δημοπρατηθεί το 2ο εξάμηνο του 2019 (δηλ. εξαγγέλλει έργα της επόμενης κυβέρνησης που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές).
Όσο για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό δεν έγινε καμία αναφορά και παραμένουν μόνο οι υποσχέσεις του Υπουργείου Υποδομών ότι θα γίνουν βελτιώσεις από το Π.Δ.Ε. Δυστυχώς όμως παραμένουν μέχρι και σήμερα αόριστες υποσχέσεις.
Υπενθυμίζω επίσης, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στις 26-3-2015 ακύρωσε τη δημοπράτηση του Ενιαίου Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος και αποφάσισε την κατάτμησή του σε οκτώ (8) εργολαβίες!
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την τετράχρονη καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών και έθεσε σε αβεβαιότητα το μέλλον της ολοκλήρωσής του.
Γίνεται αντιληπτό ότι η Ολυμπία Οδός αφού κατ` αρχήν “ακρωτηριάστηκε” για να φτάσει μέχρι τον Πύργο, σήμερα συνδέεται μέχρι την Πάτρα.
Όλος ο υπόλοιπος οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα και Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη δε διαθέτει τις απαιτούμενες προδιαγραφές ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, που θα εξασφάλιζε τη διασύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη η ολοκλήρωση του Δυτικού Άξονα, προκειμένου να συμβάλλει ισότιμα στην παραγωγή του εθνικού πλούτου και την αναδιάταξη της Πελοποννήσου σε αναπτυξιακό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Είναι εύκολο για τον κ. Τσίπρα να αποδίδει ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις για την καθυστέρηση των έργων στον άξονα της Δυτικής Πελοποννήσου, όμως δεν πείθει κανέναν όταν δεν αναλαμβάνει τις δικές του ευθύνες για το δρόμο από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα και από την Καλαμάτα μέχρι τη Μεθώνη που επί 4 χρόνια κρύβεται πίσω από υποσχέσεις και ανύπαρκτα έργα.
Η Μεσσηνία, περίμενε τον απολογισμό του έργου της Κυβέρνησης και όχι επικοινωνιακές εξαγγελίες με πολιτικές σκοπιμότητες. Δυστυχώς όμως τα έργα που παρουσίασε είναι πενιχρά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αδράνειας αποτελούν τα αρδευτικά δίκτυα του Φιλιατρινού Φράγματος-ύψους 40.000.000€- που ενώ θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί στο πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης από το 2016 και να ολοκληρώνονται σήμερα, δυστυχώς θα ενταχθούν τον επόμενο μήνα με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2023.
Θεωρώ ότι σήμερα η Χώρα μας πρέπει να ξεφύγει από τις αιχμαλωσίες της επιτροπείας, να επουλώσει τις πληγές των μνημονίων και να οικοδομήσει ένα πραγματικά κοινωνικό Κράτος.
Για να συμβεί αυτό απαιτείται ένα νέο βιώσιμο αναπτυξιακό μοντέλο, με ολοκληρωμένο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση που θα στηρίζεται σε σύγχρονους οδικούς άξονες και όχι σε πολιτικές “γέφυρες”.
Παναγιώτης Αλευράς
Γεωπόνος
πρ. Αντιπεριφερειάρχης
Υποψήφιος Βουλευτής ΚΙΝΑΛ Μεσσηνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου