Pages

Πέμπτη 25 Ιουλίου 2019

ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Eνα από τα βασικά στοιχεία της διαδικασίας μάθησης είναι ο χρόνος διδασκαλίας. Να τονιστεί: όχι μόνο η ποιότητα της διδασκαλίας, αλλά και ο χρόνος που αφιερώνεται στο σχολείο έχει θετική επίδραση στη μαθησιακή διαδικασία και στο εκπαιδευτικό έργο. Ωστόσο, η ελληνική εκπαίδευση βαδίζει στην αντίθετη κατεύθυνση από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ετησίως έχει 748 ώρες διδασκαλίας στο δημοτικό και 791 στο γυμνάσιο. Εχει από τους μικρότερους χρόνους στην Ευρώπη, ενώ το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα διαφοροποιείται σε κρίσιμες παραμέτρους σε σχέση με τα ευρωπαϊκά. Αυτά αποτυπώνονται από την έκθεση «Recommended Annual instruction Time in Full Compulsory Education in Europe 2018-2019», του δικτύου πληροφοριών «Ευρυδίκη».
Ειδικότερα, η έκθεση αφορά τον συνιστώμενο ελάχιστο χρόνο διδασκαλίας στην υποχρεωτική γενική εκπαίδευση, δηλαδή από το πρώτο έτος της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έως το τέλος του γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2018/19 σε 43 ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Από την έκθεση προκύπτουν τα ακόλουθα:
• Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες με μείωση (κατά 25,5% το 2018-19 έναντι του 2017-18) στις ώρες διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι άλλες χώρες με μείωση είναι οι Τσεχία, Σλοβακία και Βέλγιο.
• Η ανάγνωση, η γραφή και η λογοτεχνία γενικά αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό διάρκειας διδασκαλίας σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα, και ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο ελάχιστος χρόνος διδασκαλίας καλύπτει κατά μέσον όρο το 25% του προγράμματος σπουδών, όπως και στις υπόλοιπες χώρες. Στο γυμνάσιο, μόνο στην Ελλάδα τα μαθήματα αντιστοιχούν σε περισσότερο από το 20% του συνολικού χρόνου διδασκαλίας.
• Στα μαθηματικά η Ελλάδα είναι από τις χώρες με λίγες ώρες στην πρωτοβάθμια (125 σε δημοτικό και 96 σε γυμνάσιο).
• Για τις φυσικές επιστήμες κατά μέσον όρο δίνονται 272 ώρες στο δημοτικό, που δεν είναι ούτε το ένα τρίτο του μέσου χρόνου που αφιερώνεται σε ανάγνωση, γραφή και λογοτεχνία και λιγότερο από το μισό του μέσου όρου των μαθηματικών. Ωστόσο, στο γυμνάσιο ο αριθμός των ωρών για φυσικές επιστήμες είναι παρόμοιος με των μαθηματικών, και ελαφρώς χαμηλότερος των ωρών της γλώσσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου