Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ: Τι κάνουν οι Έλληνες στο διαδίκτυο; - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ: Τι κάνουν οι Έλληνες στο διαδίκτυο;

Έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ: Τι κάνουν οι Έλληνες στο διαδίκτυο;

Share This
Περίπου οκτώ στα 10 νοικοκυριά (ποσοστό 78,5%) έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα.
Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 2,6% σε σχέση με το 2018, ενώ την τελευταία δεκαετία (2010- 2019) καταγράφεται αύξηση 69,2%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ:
Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 78,1% του συνόλου των νοικοκυριών της Χώρας με ένα, τουλάχιστον, μέλος ηλικίας 16 – 74 ετών, παρουσιάζοντας αύξηση 2,6%, σε σχέση με τα στοιχεία του έτους 2018, όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 76,1%
Οι κυριότεροι λόγοι μη πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία παραμένουν, διαχρονικά, οι ίδιοι και είναι: α) η έλλειψη δεξιοτήτων (67,3%), β) η μη χρησιμότητα των πληροφοριών που υπάρχουν στο διαδίκτυο και η έλλειψη ενδιαφέροντος για τις πληροφορίες αυτές (22,5%) και γ) το πολύ υψηλό κόστος του εξοπλισμού (15,0%).
Περισσότεροι από 7 στους 10 (75,7%) ηλικίας 16 – 74 ετών έκαναν χρήση διαδικτύου κατά το Α’ τρίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 4,8%, σε σχέση με τα στοιχεία του έτους 2018, όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72,2%.
Χρήση του διαδικτύου σε τακτική βάση, δηλαδή, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, πραγματοποιείται από το 97,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2019. Περισσότερες από δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποίησε το διαδίκτυο το 87,8% των τακτικών χρηστών.
8 στους 10 (83,4%), από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α’ τρίμηνο του 2019, συνδέθηκαν στο διαδίκτυο εν κινήσει (εκτός κατοικίας και χώρου εργασίας), από φορητή συσκευή, παρουσιάζοντας αύξηση 9,0%, σε σχέση με τα στοιχεία του Α’ τριμήνου του έτους 2018, όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 76,5%.
Από όσους συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με κινητή συσκευή, το 94,6% χρησιμοποίησε κινητό ή smart phone, το 33,1% φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, το 20,2% tablet και το 1,6% άλλη συσκευή (π.χ. media player, φορητή κονσόλα παιχνιδιών, ηλεκτρονικό αναγνώστη, smart ρολόι).
Το διαδίκτυο
Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, το 2019 η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι ο πρώτος κατά σειρά λόγος χρήσης του διαδικτύου με ποσοστό 88,3%.
Τα ποσοστά όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2019 παρουσιάζονται, κατά λόγο χρήσης του διαδικτύου και με φθίνουσα σειρά, παρακάτω:
• Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες: 88,3%.
• Διάβασμα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά: 87,7%.
• Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων: 77,9%.
• Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat κ.λπ.): 74,9%.
• Μουσική (π.χ. web ραδιόφωνο, You Tube, μουσική συνεχούς ροής (streaming): 72,9%.
• Ανταλλαγή μηνυμάτων χρησιμοποιώντας εφαρμογές, όπως Skype, Messenger, Viber, Whats App: 72,0%.
• Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype, Messenger, Facetime, Viber, Whats App κ.λπ.) : 66,8%.
• Αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά με ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύματα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ. : 65,9%.
• «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κ.λπ., προκειμένου να τα μοιραστούμε με άλλους :46,2%.
• Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών: 40,3%.
• Αναζήτηση εργασίας ή αποστολή αιτήσεων για εύρεση εργασίας: 17,0%.
• Αποστολή γνώμης (σε blog, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.ά.) για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα: 13,1%.
• Συμμετοχή σε online διαβουλεύσεις ή ψηφοφορίες για κοινωνικά ή πολιτικά θέματα: 3,8%.
• Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών, π.χ. μέσω e-Bay: 3,2%.
Με την έρευνα συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση ιστοσελίδων ή εφαρμογών (σε διαδικτυακές πλατφόρμες) για εξασφάλιση καταλύματος (δωματίου, διαμερίσματος, κατοικίας, εξοχικής κατοικίας για διακοπές κ.ά.) από άλλον ιδιώτη, για προσωπική χρήση.
• 2 στους 10 (16,8%), από όσους χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο τη χρονική περίοδο Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, χρησιμοποίησαν πλατφόρμες, όπως AirBnb, iha Holidays, Homeaway κ.ά., προκειμένου να εξασφαλίσουν κατάλυμα (δωμάτιο, διαμέρισμα, κατοικία, εξοχικό σπίτι διακοπών κ.λπ.) από άλλον ιδιώτη, παρουσιάζοντας αύξηση 75,0%, σε σχέση με τα στοιχεία του έτους 2018, όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 9,6%.
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
1 στους 2 (52,1%) ηλικίας 16 – 74 ετών χρησιμοποίησε, τη χρονική περίοδο Απριλίου 2018 – Μαρτίου 2019, για προσωπική χρήση, τις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
Αύξηση 4,8% παρουσιάστηκε στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, σε σχέση με την περίοδο Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018 .
Οι υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης περιλαμβάνουν κάθε συναλλαγή των πολιτών με δημόσιες υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Ειδικότερα, συναλλαγές αναφορικά με υποχρεώσεις των πολιτών (φορολογική δήλωση κ.λπ.), επίσημα έγγραφα (αστυνομική ταυτότητα, πιστοποιητικό γέννησης κ.λπ.), υπηρεσίες εκπαίδευσης (δημόσιες βιβλιοθήκες, πληροφόρηση και εγγραφή σε σχολεία ή ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα), υπηρεσίες δημόσιας υγείας (προγραμματισμός ραντεβού, χορήγηση ιατρικών βεβαιώσεων, πιστοποιητικό νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς κ.λπ.).
Το 96,7% του πληθυσμού που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο, αλλά δεν υπέβαλε online τα έντυπα που είχε υποχρέωση να υποβάλει, δήλωσε ότι η υποβολή τους έγινε, για λογαριασμό τους, από άλλα πρόσωπα, όπως φοροτεχνικό, μέλος της οικογένειας, φίλο κ.λπ., το 9,5% ότι δεν είχε τις γνώσεις για να χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα και την εφαρμογή που χρειάζονταν και το 0,9% ότι ανησυχούσε για την προστασία και την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων www.freegr.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages