Με έναν ενιαίο ηλεκτρονικό πομποδέκτη (e-pass) θα μπορούν σε λίγους μήνες οι οδηγοί να πληρώνουν τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας καθώς ύστερα από την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά δορυφορικά διόδια από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), θα τεθεί σε εφαρμογή η διαλειτουργικότητα.
«Η ιδέα εδώ σε ότι αφορά τα διόδια είναι η εξής απλή: πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το ίδιο e-pass να μπορούμε να πάμε σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Στην κατεύθυνση αυτή μαζί με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, έχουν ήδη ξεκινήσει μία πρώτη συζήτηση με τους παραχωρησιούχους. «Υπάρχει λύση, μέσα σε λίγους μήνες ουσιαστικά τα διόδια θα διαλειτουργούν: θα μπορείς με το ίδιο μηχάνημα να πας σε όλη τη χώρα».
Στο σύστημα αυτό θα ενταχθεί και ο δημόσιος αυτοκινητόδρομος της Εγνατιας Οδού. Πρακτικά οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας, χωρίς ωστόσο την κατάργηση των σταθμών διοδίων, ενώ για το σύστημα και το διαμοιρασμό των εσόδων φαίνεται ότι έχει επέλθει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους.
Για τα ηλεκτρονικά διόδια θα ετοιμαστεί εντός του προσεχούς εξαμήνου νέος διαγωνισμός, όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος θα είναι περισσότερο αξιόπιστος απ΄αυτόν που ακυρώθηκε και θα λαμβάνει υπόψη τις καλές πρακτικές του εξωτερικού.
Ακυρώθηκε από το ΣτΕ ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια
Ακυρώθηκε από το ΣτΕ, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο διαγωνισμός Σπίρτζη για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας.
Όπως ανακοίνωσε πάντως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μέσα σε ένα εξάμηνο θα προχωρήσει ο ίδιος σε νέο διαγωνισμό πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι αντίστοιχο ισχύει στις χώρες της ΕΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή τόσο αυτός ο διαγωνισμός όσο και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 Αστικών λεωφορείων που ακυρώθηκε από την αρμόδια Αρχή και θα επαναπροκηρυχθεί, αλλά και η λύση που είχε επιλεγεί για το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης «ήταν γονατογραφήματα».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον συνάδελφο του υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη βρήκαν λύση για την διασυνδεσιμότητα όλων των διοδίων ώστε να χρησιμοποιείται το ίδιο e pas σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού.
Σε συνάντηση που είχε απόψε με τους δημοσιογράφους ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον «αγώνα δρόμο» που έχει επιδοθεί για να βρεθεί λύση για την Πατρών – Πύργου υπογραμμίζοντας ότι σε πρώτη φάση προσπαθεί να διασώσει την Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση του Έργου καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 διαφορετικά δεν θα χρηματοδοτηθεί.
Ο υπουργός ανέφερε ότι η πιο συμφέρουσα λύση από τις τρεις που υπάρχουν είναι «να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 30 μήνες». Όπως εξήγησε η Κοινοπραξία αυτή δέχεται να πάρει το έργο δεδομένου, όπως είπε , ότι θα χρειαστεί να βάλει και «βαθειά το χέρι στην τσέπη».
«Εμείς, πρόσθεσε, περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου