Χαμηλότερος είναι ο μέσος όρος των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών από ό,τι των μαθητών των περισσότερων ανεπτυγμένων χωρών, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας PISA 2015 του ΟΟΣΑ που παρουσιάσει η διαΝΕΟσις.
Τα στοιχεία της έρευνας είναι αποκαρδιωτικά: η χώρα μας έχει πολύ λιγότερους μαθητές υψηλών επιδόσεων από ό,τι συγκρίσιμες χώρες. Επιπλέον, ένα τεράστιο ποσοστό των μαθητών μας δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε στα βασικά.
Από την Ελλάδα συμμετείχαν 5.532 μαθητές ηλικίας από 15 ετών και τριών μηνών μέχρι 16 ετών και δύο μηνών, από 212 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία όλης της χώρας
Μια ομάδα ερευνητών με την επιμέλεια της Επίκουρης Καθηγήτριας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Χρύσας Σοφιανοπούλου, που επανήλθε ως εθνική συντονίστρια του PISA στη χώρα, αναδεικνύει τους παράγοντες που σχετίζονται περισσότερο με τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών καταλήγοντας σε σημαντικά συμπεράσματα.
Πώς τα πάνε οι Έλληνες μαθητές;
Τα ευρήματα για τους μαθητές της χώρας μας δεν είναι ενθαρρυντικά. Στην κατανόηση κειμένου ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ ήταν επίσης 493 μονάδες. Οι Έλληνες μαθητές εκεί πήραν 467.
Ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά, δε, ήταν 490 μονάδες -οι Έλληνες στα μαθηματικά πήραν 454.
Αυτές οι χαμηλές επιδόσεις είναι, επιπλέον, διαχρονικές.
Για παράδειγμα, στο γράφημα για τις φυσικές επιστήμες το 2015 οι μαθητές όλων των χωρών του ΟΟΣΑ βαθμολογήθηκαν κατά μέσο όρο με 493 μονάδες. Οι Έλληνες μαθητές πήραν κατά μέσο όρο 455 μονάδες.
Σε σχέση με την έρευνα του 2006, το ποσοστό επίδοσης στις φυσικές επιστήμες παραμένει χαμηλό και μάλιστα έχει μειωθεί με τον καιρό.
Η σύγκριση με τις άλλες χώρες
Ανάλογα με το σκορ που συγκεντρώσουν, οι χώρες χωρίζονται σε επίπεδα επιγραμματισμού – με τη βαθμίδα 6 να θεωρείται καλύτερη και την 1 να θεωρείται η χειρότερη.
Η χώρα μας, σύμφωνα με τον μέσο όρο της επίδοσης των μαθητών της και στα τρία θέματα της εξέτασης, κατατάσσεται στο επίπεδο 2. Πρόκειται για το βασικό επίπεδο επιγραμματισμού.
Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών της όμως βρίσκεται στην βαθμίδα 1 (που χωρίζεται στις υποκατηγορίες 1a και 1b) ή και κάτω από αυτήν.
Αυτοί είναι οι μαθητές που δεν έχουν επαρκείς γνώσεις και ικανότητες για να ανταπεξέλθουν στα θέματα της αξιολόγησης του προγράμματος και, κατ’ επέκταση, σε πολλές από τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.
Δείτε για παράδειγμα τον πίνακα για τα μαθηματικά:
Οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι αντίστοιχη με αυτήν των μαθητών στη Χιλή, στη Σλοβακία και στη Βουλγαρία.
Βεβαίως, οι Έλληνες 15χρονοι δεν είναι οι χειρότεροι μαθητές του κόσμου – κάθε άλλο.
Μαθητές από την Κύπρο, τη Ρουμανία, τη Μολδαβία, την Αλβανία, την Τουρκία, το Μαυροβούνιο, το Κόσοβο και τη Βόρεια Μακεδονία τα πηγαίνουν χειρότερα από τους δικούς μας σε όλα τα θέματα.
Ωστόσο, οι μαθητές από όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες τα πηγαίνουν καλύτερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου