Pages

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

ΕΠΑΦΕΣ Δημάρχου Θ. Βασιλόπουλου με εκπροσώπους κατοίκων του Ταϋγέτου

Με το συντονιστικό των Προέδρων Πολιτιστικών Συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων του Ταϋγέτου, συναντήθηκε ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020. Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο ενημέρωσης για την εν εξελίξει εργολαβία ασφαλτόστρωσης καθώς κι άλλων έργων στον ορεινό όγκο. Κατά τη διάρκεια της συνάντηση επί τάπητος τέθηκαν και επιμέρους ζητήματα που αντιμετωπίζει κάθε κοινότητα, όπως δημοτικά κτήρια, συντήρηση κοιμητηρίων κ.ά. Οι εκπρόσωποι του Ταϋγέτου στο συντονιστικό, ενημέρωσαν το Δήμαρχο πως σύντομα θα καταθέσουν συνολική πρόταση για την υλοποίηση μιας μεγάλης εορτής – δράσης για τον Ταΰγετο στο χώρο της κατασκήνωσης της Αγίας Μαρίνας. Ο Δήμαρχος τους διαβεβαίωσε πως θα εξεταστούν με προσοχή όλα τα ζητήματα. Παράλληλα ο κ. Βασιλόπουλος τους έκανε γνωστό, πως σύμφωνα με ενημέρωση που έλαβε από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα, εξετάζεται σχέδιο παρέμβασης μέσω της Στρατηγικής Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (ΟΧΕ) του Ταϋγέτου σε Μεσσηνία και Λακωνία.

21χρονος ο δράστης της βεβήλωσης των τάφων στο νεκροταφείο στο Πλατύ

Ένας 21χρονος Ρομά,  ο οποίος  συνελήφθη και προφυλακίστηκε για 13 κλοπές και απόπειρες σε χωριά της Καλαμάτας  φέρεται να είναι αυτός, που βεβήλωσε στις 16 Δεκεμβρίου τους τάφους στο Πλατύ και ξέθαψε το πτώμα γυναίκας προκειμένου να βρεί χρυσαφικά. 
Ο νεαρός ζούσε στο Πλατύ τους τελευταίους μήνες και με ένα 15χρονο πήγαν αρχικά στο νεκροταφείο να κλέψουν το παγκάρι ωστόσο στην συνέχεια προχώρησε στους βανδαλισμούς.
Το δελτίο της αστυνομίας αναφέρει:
Εξιχνιάστηκαν, ύστερα από μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας, δέκα τρείς (13) περιπτώσεις κλοπών και απόπειρας κλοπών, σε τοπικές κοινότητες του Δήμου Καλαμάτας Μεσσηνίας.
Για τις υποθέσεις αυτές, συνελήφθη προχθές (23.1.2020) το απόγευμα, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Καλαμάτας Μεσσηνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) Μεσσηνίας,  ένας (1) 21χρονος ημεδαπός.
Ειδικότερα, προχθές (23.1.2020) το απόγευμα σε τοπική κοινότητα του Δήμου Καλαμάτας Μεσσηνίας, ο 21χρονος, επιχείρησε να εισέλθει σε οικία ημεδαπού, αφού προηγουμένως είχε διαρρήξει παρακείμενο κατάστημα του ιδίου, χωρίς ωστόσο να τα καταφέρει, καθώς έγινε αντιληπτός.
Μετά από άμεση αστυνομική κινητοποίηση, οι αστυνομικοί εντόπισαν τον ανωτέρω και τον συνέλαβαν.
Στο πλαίσιο της περεταίρω αστυνομικής διερεύνησης, που διεξήχθη από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, προέκυψε ότι ο ανωτέρω, κατά το χρονικό διάστημα από την 12.12.2019 έως και την 23.1.2020, σε τοπικές κοινότητες του Δήμου Καλαμάτας Μεσσηνίας διέπραξε συνολικά έντεκα (11) κλοπές-διαρρήξεις και μία (1) απόπειρα κλοπής σε οχήματα, οικίες και οικόπεδο ημεδαπών, από όπου αφαίρεσε συνολικά χρήματα, ηλεκτρονικές συσκευές, διάφορα μεταλλικά αντικείμενα, εργαλεία κ.α..
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαμάτας, ενώ το προανακριτικό έργο και η αστυνομική έρευνα συνεχίζονται από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, για την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής του σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ στις εγκαταστάσεις του Κάστρου Καλαμάτας

Χθες κατά τις πρώτες πρωινές ώρες, εξειδικευμένο συνεργείο παρουσία του εργοδηγού και του προέδρου του Συνδέσμου Ύδρευσης, πραγματοποίησε την αλλαγή υδρομέτρων στις εγκαταστάσεις του Κάστρου Καλαμάτας. Η αλλαγή πραγματοποιήθηκε χωρίς να παρουσιαστούν προβλήματα στην υδροδότηση της πόλεως. Ο εκσυγχρονισμός του δικτύου με μεγάλα έργα και νέες μελέτες θα συνεχιστεί.

ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΜΙΛΟ Η ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Το 100% της εταιρείας Μαρίνα Καλαμάτας Τουριστική Α.Ε. απέκτησε, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr,  η Κυριακούλης.

Η εταιρεία Κυριακούλης, ψυχή της οποίας αποτελεί ο Μεσσήνιος επιχειρηματίας κ. Σταύρος Κυριακούλης, με κύρια δραστηριότητα το yachting και τη διαχείριση μαρίνων, από το 60% που κατείχε αρχικά, αγόρασε το ποσοστό της Συνεταιρισμός Τουριστικής Εκμετάλλευσης-Ανάπτυξης Μεσσηνίας Σ.Π.Ε., εταιρεία η οποία είχε συσταθεί από τοπικούς επιχειρηματίες.
Πρόεδρος της εταιρείας που διαχειρίζεται την μαρίνα της Καλαμάτας ήταν και παραμένει ο κ. Κυριακούλης, ενώ ο κύκλος εργασιών της εισηγμένης αναμένεται να ενισχυθεί με περίπου 600 χιλιάδες ευρώ. Με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2018, τα κέρδη της χρήσης μετά φόρων ανέρχονται σε 68.362 ευρώ. Μάλιστα, το Διοικητικό Συμβούλιο πρότεινε το ποσό αυτό να μεταφερθεί σε χρέωση του λογαριασμού «Υπόλοιπο κερδών εις νέον» για συμψηφισμό με ζημίες προηγούμενων ετών. Που σημαίνει ότι το υπόλοιπο των ζημιών εις νέον διαμορφώνεται στο ποσό των 338.096 ευρώ.
Το ζητούμενο όμως είναι ότι η Μαρίνα Καλαμάτας αποτελεί προτεραιότητα για την Κυριακούλης για μια σειρά από λόγους. Το σύγχρονο οδικό δίκτυο, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που πλέον έχει γίνει διεθνές, λόγω του Costa Navarino της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, αλλά και η τοποθεσία της, στη Νότιο Ελλάδα, με άμεση πρόσβαση σε Μάνη και Νότιο Αιγαίο, προσδίδει άλλο νόημα στην επένδυση.
Κι ενώ η αγορά νόμιζε τις τελευταίες μέρες ότι «κάτι τρέχει» με την Κυριακούλης, λόγω της θέσης που έχει το Kazazian Asset Management με 7,69%, τελικά ο Καπετάν Σταύρος, κάτι άλλο είχε στο μυαλό του…
Όπως το 1998 που η εταιρεία για πρώτη φορά κατέπλευσε στην τότε οδό Σοφοκλέους, είχε μόλις 48 σκάφη, για να φτάσει στο pick το 2007 ελέγχοντας 235 και το πρώτο εξάμηνο 2019, 138.
Τα 22 αυτά χρόνια, μέσα στον κόλπο του Χρηματιστηρίου, η εταιρεία ενίσχυσε την παρουσία της τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Ο Όμιλος πλέον έχει την δυνατότητα να εξυπηρετεί τους ναυλωτές από:
8 σημεία εξυπηρέτησης ναυλωτών στην Ελλάδα (Αθήνα (Καλαμάκι), Ρόδος, Κως, Πάρος, Λευκάδα, Κέρκυρα (Γουβιά), Σκιάθος, Μύκονος),
6 στην Ιταλία (Punta Ala, Sant’Agata di Militello, Capo d’ Orlando (Sicily), Sardinia (Portisco), Marsala (Sicily), Agropoli (Naples)),
7 στην Κροατία (Pula, Trogir (Aci Marina), Trogir (Baotic Marina), Biograd, Zadar, Split (Aci Marina), Zadar (D-Marin Borik)),
2 στην Γαλλία (Bormes les Mimosas (South of France), Propriano (Corsica))
1 στην Μάλτα (Kalkara Μarina) και
1 στην Καραϊβική (St. Martin (Port De Plaisance)).
1 στην Ισπανία ( Tarragona (Roda de Bara)
Και όχι μόνο, αλλά υπό την ομπρέλα της Κυριακούλης μετρώνται 19 εταιρείς που έχει ολόκληρη ή μερική συμμετοχή.
Υπό την καθοδήγηση του κ. Κυριακούλη, τα παιδιά του πλέον Θεοφάνης και Σπύρος, «τρέχουν» τέσσερις θυγατρικές την Γαλλία, την Κροατία και την Ιταλία. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις μόνο από τις Γαλλικές θυγατρικές στο ά 6μηνο του του 2019, ξεπέρασαν τα 21 εκατ. ευρώ.
Επιστρέφοντας στην Μαρίνα της Καλαμάτας, η διοίκηση του ομίλου μετά από δύο χρόνια, το 2022 καλείται να διαπραγματευτεί εκ νέου τη σύμβαση επαναμίσθωσης με τον Δήμο Καλαμάτας.

Ο παιδικός σταθμός Βέργας στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ναυπλίου

Ο παιδικός σταθμός Βέργας συμμετέχει στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Γέφυρες» με την ταινία με τίτλο «Από το σιτάρι στο ψωμί… όπως παλιά», αφιερωμένη στους ανθρώπους του μόχθου με σεβασμό και εκτίμηση. Η ταινία θα προβληθεί στο πλαίσιο του 10ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Γέφυρες», στο Ναύπλιο το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 12:00. H διαδραστική ταινία είναι παραγωγής και επιμέλειας της ΘΕΜΙΣ Α.Μ.Κ.Ε, με συντελεστές τα νήπια του παιδικού σταθμού Βέργας του Δήμου Καλαμάτας.

160ο Καρναβάλι της Μεσσήνης με δυνατή εκκίνηση

Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι προετοιμασίες για το καρναβάλι της Μεσσήνης. Φέτος το ιστορικό καρναβάλι συμπληρώνει 160 χρόνια ζωής, αποτελώντας ένα σημείο αναφοράς για τα δρώμενα της περιόδου αυτής.

Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, point system με ένα κλικ


Άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αδειών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, point system, ακόμη και καταγγελίες είτε προς οδηγούς ταξί ή εκπαιδευτές υποψήφιων οδηγών θα γίνονται γρήγορα, εύκολα και με ένα κλικ. 

Ήδη, έπειτα από την υπογραφή της προγραμματικής συμφωνίας για την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών, δυο ομάδες εργασίας από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και από το υπουργείο Μεταφορών σχεδιάζουν τις πλατφόρμες και τα ψηφιακά εργαλεία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες εντός του 2020. 
Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ o υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς «η προγραμματική συμφωνία που συνάψαμε με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, η οποία σημειωτέον ότι είναι η πρώτη που υπογράφεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, προβλέπει τον ανασχεδιασμό, την απλοποίηση και ακολούθως την ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών, όπως αυτών που αφορούν στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, την έκδοση αδειών οδήγησης, τη μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας και την ηλεκτρονική παρακολούθηση των παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ. 
Θα χρησιμοποιούνται πια ηλεκτρονικά μέσα για την υποβολή διαφόρων δικαιολογητικών και αιτήσεων, καθώς και για την υλοποίηση διαδικασιών όπως την παρακολούθηση παραβάσεων του ΚΟΚ και τη βεβαίωση και είσπραξη προστίμων. Με λίγα λόγια, εισάγουμε τις κρατικές διαδικασίες που αφορούν τις μεταφορές στον 21ο αιώνα. Αυξάνουμε την ταχύτητα, μειώνουμε το διοικητικό κόστος και καθιερώνουμε ένα πλαίσιο διαφάνειας και καθολικής εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου».
Για «επαναστατικές» διαδικασίες έκανε λόγο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και απλούστευσης διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος που επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «η προγραμματική συμφωνία που υπογράψαμε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης θα λέγαμε ‘επανάστασης’ που επιχειρούμε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για να εξαλείψουμε τη γραφειοκρατία, να απλουστεύσουμε τη ζωή των πολιτών και το έργο των δημοσίων υπαλλήλων». Στο «στόχαστρο», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Χριστόπουλος, μπαίνουν συνολικά 13 διαδικασίες, «ενώ αιχμή του δόρατος αποτελούν οι άδειες οδήγησης, οι μεταβιβάσεις οχημάτων, οι κλήσεις, το point- system και οι διαδικασίες για τον ψηφιακό ταχογράφο, με απώτερο στόχο να έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου εντός του 1ου εξαμήνου του 2020. Ο πολίτης πλέον δε θα χρειάζεται να περιμένει σε ουρές για υποβάλλει δικαιολογητικά προκειμένου να ολοκληρώσει τη μεταβίβαση του οχήματός του, θα μπορεί να το κάνει απλά, από την άνεση του σπιτιού του με ένα κλικ από τον υπολογιστή του. Από τον υπολογιστή του, επίσης, θα μπορεί να ενημερώνεται και για τους πόντους ποινής που ενδεχομένως έχει στο “ point - system”. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι οδηγοί σήμερα αγνοούν αν έχουν πόντους και δεν ξέρουν καν με ποιον τρόπο να το τσεκάρουν».
Οδήγηση από το επόμενο λεπτό για όποιον περάσει τις εξετάσεις
Η μεγάλη αλλαγή που προωθείται, όπως υπογραμμίζει ο κ. Χριστόπουλος αφορά στα διπλώματα οδήγησης. «Μέχρι σήμερα ο κάθε επίδοξος νέος οδηγός, όταν πέρναγε τις εξετάσεις, χρειαζόταν να περιμένει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να λάβει στα χέρια του το πολυπόθητο δίπλωμα, ώστε να μπορέσει να οδηγήσει νόμιμα το όχημα του. Με την απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών οι υποψήφιοι οδηγοί θα μπορούν, καταρχάς να καταθέσουν ηλεκτρονικά την αίτησή τους. Από εκεί και πέρα, οι επιτυχόντες στις εξετάσεις θα καταχωρούνται ψηφιακά, έτσι ώστε να μπορούν να οδηγήσουν νόμιμα από το επόμενο κιόλας λεπτό της επιτυχούς εξέτασης». Εξάλλου, όπως τονίζει ο στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι «να μετασχηματίσουμε την εμπειρία των πολιτών, αλλά και των επιχειρήσεων, στις καθημερινές τους συνδιαλλαγές με το Δημόσιο, βελτιώνοντας την ίδια στιγμή την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Καταργώντας χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες το κέρδος είναι αμφίδρομο για πολίτες και Δημόσιο, καθώς μπαίνει τελεία στην «ταλαιπωρία της ουράς», εξοικονομούνται πόροι, ‘χαμένες εργατοώρες’, αλλά και ανθρώπινο δυναμικό. Αξίζει δε να υπογραμμίσουμε ότι επενδύοντας στην απλοποίηση και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών, επενδύουμε στην καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας, ενώ η απλοποίηση της καθημερινότητας των πολιτών, πιστεύω ακράδαντα ότι λειτουργεί ως άλλο κίνητρο πλήρους εντιμότητας».
Ο κατάλογος των 13 διαδικασιών που απλοποιούνται είναι:
1. ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ) - ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ
Στόχος: απλούστευση της διαδικασίας και ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών (ή/και μέσω ΚΕΠ).

2. ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΙΧ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών. Άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων

3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΚ
Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Κατανομή ποσών για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας.

4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΗΣΠΑΥ)
Στόχος: ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για έκδοση ανανέωση/ τροποποίησή/άδειας υδατοδρομίου

5. ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΟΔΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΣΕΣΟ) - POINT SYSTEM
Στόχος: ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών οδηγών.

6. ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΣΒΑΚ)
Στόχος: δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους). Πρόσβαση του ΥΠΥΜΕ (διαχειριστής) και κατ’ ελάχιστον των Δήμων / Περιφερειών ως φορείς εκπόνησης ΣΒΑΚ

7. ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ (ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΑΞΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ)
Στόχος: Ηλεκτρονική καταγραφή / καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση feedback από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές).

8. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Στόχος: Ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων.

9. ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ
Στόχος: Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών

10. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Στόχος: Το σύστημα IRIS έχει αναπτυχθεί από το Υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν

11. ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ
Στόχος: Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από τους επαγγελματίες

12. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ή ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ
Στόχος: Αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και διασφάλιση συμμόρφωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων και των διαχειριστών τους προς το θεσμικό πλαίσιο μέσω της αξιόπιστης εφαρμογής του συναφούς κοινοτικού μηχανισμού

13. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΟΡΤΩΤΙΚΗ (e - CMR)
Στόχος: Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική.

Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

ΜΠΟΥΚΑΡΑΝ..ΜΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΚΑΙ ΜΕ...ΟΡΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Με τα τρακτέρ και τα αγροτικά, βγήκαν στους δρόμους οι αγρότες, διαμαρτυρόμενοι για την χαμηλή τιμή του ελαιολάδου. Κοινή κινητοποίηση, πραγματοποίησαν σήμερα οι αγροτικοί σύλλογοι Γαργαλιάνων – Μεσσήνης -Χανδρινού καθώς και άλλοι σύλλογοι της Μεσσηνίας ,μέλη των οποίων  έφτασαν στην Καλαμάτα  με τα τρακτέρ.
Στην συνέχεια συναντήθηκαν με τον Αντιπεριφερειάρχη Στάθη Αναστασόπουλο, στον οποίο ανέλυσαν τα αιτήματα τους, τα οποία είναι:
  1. Κατώτερες εγγυημένες τιμές για τα αγροτικά προϊόντα  που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής και να αφήνουν εισόδημα ικανό για επιβίωση .
  2. Να σταματήσει το αίσχος των ανοιχτών τιμών ,  και απαιτούμε την άμεση πληρωμή των αγροτικών προϊόντων κατά την παράδοση τους για να μπορούν να αντιμετωπιστούν τα «κανόνια» των έμπορων με την κατάθεση εγγυητικών επιστολών στην τράπεζα ώστε να έχουν το δικαίωμα στο εμπόριο την διακίνηση των προϊόντων. Κρατικός έλεγχος για της παράνομες Ελληνοποιήσεις η οποίες υποβαθμίζουν   τα αγροτικά προϊόντα.
  3. Να μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ και να αποσυνδεθεί ο υπολογισμός τους  από το Καθαρό φορολογητέο εισόδημα. Αύξηση των εξευτελιστικών αγροτικών συντάξεων , μείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης , αποκλειστικά δημόσια υγεία και πρόνοια .
  4. Να μην μειωθεί το αφορολόγητο όριο που κατέκτησαν οι αγρότες στα μπλόκα αλλά να αυξηθεί. Φορολογία σε πραγματικό εισόδημα , κατάργηση προκαταβολής φόρου και  τεκμηρίων διαβιώσεις .
  5. Κόστος  παραγωγής:
  • Αφορολόγητο πετρέλαιο
  • μείωση τιμής αγροτικού     ρεύματος
  • κατασκευή αναγκαίων έργων υποδομής ( αγροτική οδοποιία , αρδευτικά , αντιπλημμυρικά )
  1. Άμεση καταβολή αποζημιώσεων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα . Άμεση κάλυψη των φετινών καταστροφών , αλλαγή αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ , κρατικός φορέας που θα καλύπτει το 100 % της πραγματικής ζημιάς που θα έχει υποστεί ο παραγωγός
  2. Να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες από τις ανάρτησης των δασικών χαρτών του 1945 και αντικατάσταση τους , με νεώτερους και σύνδεση με το ΟΠΕΚΕΠΕ χωρίς καμιά επιβάρυνση για τους αγροτοκτηνοτρόφους .
  3. Αύξηση  ακατάσχετου ορίου στους τραπεζικούς λογαριασμούς  , να σταματήσουν οι παρακρατήσεις για χρέη σε εφορία , ΕΦΚΑ , ΕΛΓA.Καμία κατάσχεση πρώτης κατοικίας – χωραφιού για δάνεια αντικειμενικής αξίας έως 300.000 ευρώ
  4. Να σταματήσουν τα αγροτοδικεία και  η ποινικοποίηση των αγώνων των αγροτών .”
Από την πλευρά του ο κ. Αναστασόπουλος εξέφρασε την στήριξη της Περιφερειακής Αρχής στα αιτήματα που χρήζουν κυβερνητικής παρέμβασης και δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει αυτά που είναι της Περιφέρειας.
Εν τω μεταξύ, οι αγρότες εξέφρασαν παράπονα καθώς όπως υποστήριξαν, η αστυνομία δεν διευκόλυνε την διαδήλωση τους, ενώ δεν έλλειψαν και οι εντάσεις.

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Στη Βουλή συζητήθηκε η χαμηλή τιμή του ελαιολάλου μετά από επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας Γιάννη Λαμπρόπουλου.
Ακολουθεί η συζήτηση του θέματος:
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Και τώρα θα προχωρήσουμε στη συζήτηση της πρώτης, τη με αριθμό 427/ 27-1-2020 επίκαιρη ερώτηση του πρώτου κύκλου του Βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα: Την τιμή του Ελαιολάδου και τα προβλήματα των ελαιοπαραγωγών.
Ο κ. Λαμπρόπουλος έχει τον λόγο για δύο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, οι τιμές φέτος του ελαιολάδου έχουν πέσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Αυτό βέβαια συνέβη και κατά την προηγούμενη ελαιοκομική περίοδο 2018-2019, αλλά τότε λόγω ποιότητας. Η φετινή χρονιά από πλευράς ποιότητας είναι εξαιρετική. Όμως, οι τιμές σας λέω και πάλι ότι είναι τραγικές. Ο παραγωγός, ο αγρότης δεν μπορεί πλέον να ανταποκριθεί. Δεν καλύπτουν αυτές οι τιμές ούτε τα έξοδα, ούτε το κόστος παραγωγής. Δεν μπορεί ο αγρότης να επιβιώσει. Δεν μπορεί να ζήσει, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του να πληρώσει λογαριασμούς, να πληρώσει ασφαλιστικές εισφορές, να ζήσει τα παιδιά του και την οικογένειά του. Επαναλαμβάνω ότι η κατάσταση είναι τραγική παρότι έχουμε το καλύτερο ελαιόλαδο. Έχει τη φήμη, έχει την αναγνωσιμότητα, αλλά ό,τι εξαγωγές γίνονται, γίνονται χύμα, δεν είναι τυποποιημένες. Ο τομέας ο ελαιοκομικός είναι ανοργάνωτος. Η απόφαση των Ηνωμένων Πολιτειών της Κυβέρνησης, ύστερα από παρεμβάσεις της δικής μας Κυβέρνησης ήταν πάρα πολύ θετική. Μας εξαίρεσε από το εμπάργκο. Κάτι, όμως, πρέπει να γίνει.  Κάτι πρέπει να αλλάξουμε. Πρέπει να εφαρμόσουμε καινούργιες πολιτικές. Πρέπει βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα να σχεδιάσουμε τα πράγματα, για να δούμε τι θα γίνει με το εθνικό μας προϊόν που είναι το ελαιόλαδο, να δούμε τι θα κάνουμε με τους αγρότες μας τους παραγωγούς, γιατί η ελιά καλλιεργείται σε όλη την Ελλάδα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Ευχαριστούμε πολύ.
Τον λόγο έχει ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κωνσταντίνος Σκρέκας για τρία λεπτά.
Κύριε Σκρέκα, ένα παράξενο, όποτε είμαι εδώ επάνω και είστε εσείς εκεί, μιλάμε για το λάδι.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Καταρχήν, κύριε Βουλευτά, κύριοι συνάδελφοι, κύριε πρώην Υπουργέ, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πολύ σημαντική ερώτηση την οποία  έχετε καταθέσει,  που δίνει την ευκαιρία να συζητήσουμε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο αυτό το σημαντικό  θέμα, το οποίο αφορά το εθνικό μας, ένα από τα βασικά εθνικά προϊόντα, όπως είναι η παραγωγή ελαιολάδου, το ελαιόλαδο.
Να πούμε ότι όπως πολύ σωστά είπατε, η πραγματικότητα φέτος είναι πάρα πολύ σκληρή για τους Έλληνες αγρότες Ελαιοπαραγωγούς, καθώς όπως πραγματικά ισχύει, έχουν καταρρεύσει οι τιμές ελαιολάδου. Όχι, όμως, μόνο στην Ελλάδα. Διεθνώς οι τιμές του ελαιολάδου βρίσκονται στα κατώτατα επίπεδα των τελευταίων χρόνων και όντως σήμερα διαπραγματεύονται περίπου – το εξαιρετικά παρθένο, το καλής ποιότητας ελαιόλαδο-  περίπου στην τάξη των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Πού οφείλεται αυτό και τι μπορεί να κάνει η ελληνική πολιτεία; Το πού οφείλεται νομίζω ότι είναι σχεδόν αυτονόητο. Μιλάμε για ένα προϊόν, το οποίο κυκλοφορεί ελεύθερα στις χώρες της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι μόνο. Οι τιμές διαμορφώνονται με τη διαδικασία της προσφοράς και της ζήτησης και δυστυχώς φέτος έχουμε την ατυχή –να το πω έτσι- περίπτωση να έχουμε πολύ μεγάλες παραγωγές από μεγάλους παραγωγούς του κλάδου, από άλλες χώρες παραγωγούς,  όπως είναι η Ιταλία, όπως είναι η Τυνησία, όπως είναι το Μαρόκο όπως είναι η Τουρκία. Η Ισπανία δεν έχει αντίστοιχα τόσο μεγάλη αύξηση παραγωγής, αλλά από την άλλη είχε αποθεματοποιήσει σχεδόν το 30% της παραγωγής της της προηγούμενης περιόδου, με αποτέλεσμα να έρχεται και να προστίθεται και αυτό σε όλα αυτά τα οποία προ είπα και να προσπαθούν να το διαθέσουν κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά. Και γιατί λέω, κυρίως, στην Ευρωπαϊκή αγορά; Γιατί μετά την πρόθεση αυτή τη στιγμή των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής να επιβάλει δασμούς εισαγωγής στο ελαιόλαδο και στις ελιές, αναγκαστικά, όλη η παραγωγή της Ισπανίας αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να διατεθεί και αυτή μέσα στη μικρή αγορά, κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αποτέλεσμα να  οδηγήσει αυτό στην κατάρρευση των τιμών.
Από την άλλη, η Ελλάδα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης πέτυχε μια πολύ σπουδαία επιτυχία, καθώς κατάφερε μέσα από διαπραγματεύσεις και μετά από συγκεκριμένα αιτήματα, να εξαιρεθεί η Ελλάδα από τους δασμούς που προτίθεται προς το παρόν να επιβάλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και στο λάδι, αλλά και στη βρώσιμη ελιά.
Σε ό,τι αφορά, όμως, τη βρώσιμη ελιά να πούμε ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα η οποία εξαιρέθηκε από αυτούς τους δασμούς. Αυτό βέβαια δεν ήταν αρκετό για να σταθεροποιήσει τις τιμές του ελαιολάδου στη χώρα μας σε ένα επίπεδο που να δίνει ένα αξιοπρεπές εισόδημα στον Έλληνα αγρότη για να ζήσει την οικογένειά του, για να συνεχίσει να επενδύει στη δουλειά του και να βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Για ποιο λόγο; Γιατί όπως πολύ σωστά είπατε, υπάρχουν παθογένειες δεκαετιών που δεν έχουν αφήσει αυτό το σημαντικό εθνικό προϊόν, το εξαίρετης ποιότητας ελληνικό ελαιόλαδο, να μπορέσει να έχει το μερίδιο αγοράς που θα μπορούσε να έχει στις χώρες εκτός Ελλάδος, στις αγορές χωρών του εξωτερικού και στις ΗΠΑ.
Άρα, στις ΗΠΑ σήμερα εξάγουμε ελληνικό λάδι, μετά την επιτυχία του κυρίου Μητσοτάκη, χωρίς την επιβολή δασμών, αλλά δυστυχώς οι ποσότητες που εξάγονται είναι λίγες, γιατί ακόμα δεν έχουν καταφέρει οι συνεταιριστικές εταιρείες, οι ιδιωτικές εταιρείες, όσοι παραγωγοί έχουν την κρίσιμη μάζα –να το πω έτσι- να κερδίζουν ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς απέναντι στα άλλα ανταγωνιστικά λάδια των άλλων χωρών που προέρχονται από την Ιταλία και από άλλες χώρες, στην Αμερική, έτσι ώστε αυτή η επιτυχία της ελληνικής Κυβέρνηση να φέρει αύξηση των πωλήσεων και με αυτόν τον τρόπο να ισοσκελίσει, -να το πω έτσι- τη μείωση, πιθανότατα, της ζήτησης που έχει το λάδι συνολικά στην Ευρώπη.
Από εκεί και πέρα η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης προτίθεται βέβαια να εξετάσει όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που έχει στη διάθεσή της για να δει τι μπορεί να κάνει, ώστε να συνεισφέρει, έστω από τη δική μας πλευρά και από την πλευρά του Υπουργείου, για να απαλύνουμε, αν μπορούμε, ή να διατηρήσουμε σε ένα επίπεδο τις τιμές του ελαιολάδου. Θα πω στη δευτερολογία μου τι προτιθέμεθα να κάνουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Ευχαριστούμε πολύ.
Κύριε Λαμπρόπουλε, έχετε τρία λεπτά στη διάθεσή σας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητέ μου Υπουργέ, το θέμα του ελαιολάδου είναι πλέον πολύ μεγάλο, το πρόβλημα είναι πλέον πολύ μεγάλο. Εγώ θα πρότεινα μήπως να τεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να γίνει εκεί μια μεγάλη συζήτηση. Είναι οι χώρες πολλές της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ενδιαφέρονται και καίγονται για το πρόβλημα αυτό, αλλά να τεθεί και να εξεταστεί και το ενδεχόμενο. Γνωρίζουμε -και έχουν γραφτεί πάρα πολλά- ότι η εμπορία του ελαιολάδου έχει περάσει σε λίγα, σε ορισμένα χέρια, τα οποία δεν ξέρουμε τι κρύβουν από πίσω. Μήπως λοιπόν έχουν αυτοί συμφωνήσει μεταξύ τους, οι μεγάλοι, πέντε-δέκα μεγάλοι, να αγοράζουν το λάδι σε πολύ χαμηλές τιμές από τον παραγωγό και να πουλάνε ανεξέλεγκτα στα μεγάλα μαγαζιά, σε όλα τα κράτη, σε όλα τα σούπερ μάρκετ; Και αυτό γίνεται. Γιατί σε πολλά κράτη οι τιμές είναι φαρμακείο, είναι τιμές φαρμακείου. Δεν είναι δυνατόν να παίρνουν το λάδι σε αυτήν την τιμή τώρα, το καλαματιανό, και να το πουλάνε σε εξωφρενικές τιμές. Να εξεταστεί και από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεύτερον, πολύ σημαντικό, να δούμε τι άλλα μέτρα θα πάρουμε για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος, γιατί επαναλαμβάνω ότι είναι δύο χρονιές συνεχόμενες που δεν εισέπραξαν οι αγρότες μας. Να το δούμε αυτό, να δούμε τι θα γίνει με το κόστος παραγωγής, να δούμε τι θα γίνει με τη μείωση του πετρελαίου για τους αγρότες μας. Είναι πράγματα τα οποία θα ελαφρύνουν, θα ανακουφίσουν κάπως την κατάσταση και θα δώσουν μια προοπτική. Σε πολλά ελαιοπερίβολα φέτος στη Μεσσηνία δεν προχώρησαν οι ιδιοκτήτες τους σε συγκομιδή, γιατί δεν συνέφερε. Όταν πλήρωναν 40 και 50 ευρώ το μεροκάματο, δεν τους έμενε απολύτως τίποτα. Μάζεψαν εκείνο που ήθελαν για φαγητό και το άλλο το παρατάνε. Εμ, πώς θα ζήσουν οι νέοι; Πώς θα δημιουργήσουν; Είναι μεγάλο το πρόβλημα. Θα πρέπει να εξετάσουμε καινούργιες πολιτικές γύρω από το ελαιόλαδο και βεβαίως και από την ελιά, που η υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο πρώην Υπουργός Απόστολου το 2018 έχει καταστρέψει την ελιά και έχει δώσει τα δικαιώματα στην Τουρκία. Πήρε τα δικαιώματα, πήραν την ελιά τη δική μας και παρουσιάζεται και έχει κατακλύσει τις αγορές με φθηνές τιμές.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Απόστολος Αβδελάς): Κι εμείς ευχαριστούμε.
Κύριε Σκρέκα έχετε τρία λεπτά για τη δευτερολογία σας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ (Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Νομίζω ότι έχετε θέσει πολύ καίρια σημεία, που αφορούν το αγροτικό εισόδημα και γενικά τη βιωσιμότητα των Ελλήνων αγροτών και του πρωτογενούς τομέα της χώρας. Οφείλω να σας πω, κύριε συνάδελφε, ότι στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο ακριβώς για τη στήριξη του αγροτικού εισοδήματος, για την προσέλκυση νέων αγροτών στις καλλιέργειες και για την προστασία του περιβάλλοντος. Και είναι μία ευκαιρία, αυτή τη χρονική στιγμή, να αλλάξει η χώρα και ο πρωτογενής τομέας τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, μιας και αυτή τη στιγμή στα σαλόνια της Ευρώπης συζητάμε και διαπραγματευόμαστε και τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική του 2021-2027. Οπότε, μέσα από αυτή τη διαδικασία και μέσα από αυτή την ευκαιρία που έχουμε αυτή τη στιγμή μπορούμε να αλλάξουμε πράγματα και καταστάσεις, θα μπορέσουμε πραγματικά να βάλουμε τον πρωτογενή τομέα της χώρας, της Ελλάδας, σε έναν δρόμο ελπίδας, σε έναν δρόμο βιωσιμότητας και σε έναν δρόμο όπου θα συνεχίσει να επιτελεί αυτόν το σημαντικό ρόλο για την εθνική οικονομία, για την κοινωνική συνοχή της χώρας αλλά και την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας μας.
Από εκεί και πέρα, αναφερθήκατε σε πιθανές αθέμιτες πρακτικές οι οποίες μπορεί να κυριαρχούν στον κλάδο του ελαιολάδου, αναφέροντας ότι μπορεί κάποιοι μεγάλοι, λίγοι, να έχουν να έχουν κάνει «ολιγοψώνιο», ολιγοπώλιο με λίγα λόγια, και με αυτόν τον τρόπο να κρατάνε τις τιμές του ελαιολάδου χαμηλά. Εγώ θα σας πω ότι κατ’ αρχήν για αυτό αρμόδια είναι η Εθνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, η Ανεξάρτητη Αρχή. Εμείς είμαστε σε συνεργασία, είμαστε και μαζί σας, είμαστε και με όποιον άλλον έχει κάποιες καταγγελίες που μπορεί να κάνει και στοιχειοθετούνται, ώστε να προσφύγουμε στην Επιτροπή και με αυτόν τον τρόπο να εξετάσουμε αν υπάρχουν πράγματι τέτοιες πρακτικές.
Αλλά θα σας πω όμως πολύ σύντομα ότι παρατηρείται το φαινόμενο, κάθε φορά που πέφτει η τιμή του ελαιολάδου στον παραγωγό, οι μεγάλες αγορές, οι οργανωμένες αλυσίδες υπεραγορών, κι αυτές να ζητάνε χαμηλότερες τιμές μετά από τους συσκευαστές και τους ενδιάμεσους, να το πω έτσι, εμπόρους, που σημαίνει τελικά ότι κανείς δεν βγάζει. Όταν δηλαδή παρατηρείται το φαινόμενο ότι όταν καταρρέει η τιμή ενός προϊόντος κανένας στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν βγάζει, δεν ξέρουμε αν βγάζει το τελικό κατάστημα, που κι εκεί, το τελικό κατάστημα λιανικής που απευθύνεται στον τελικό καταναλωτή, όπου κι εκεί τελικά λόγω του ανταγωνισμού, κι εκεί καταρρέουν οι τιμές.
Άρα το θέμα είμαι πώς θα διατηρήσουμε υψηλές τιμές για την Ελλάδα, για το ελληνικό ελαιόλαδο. Εδώ έχετε απόλυτο δίκιο σε αυτό που είπατε, πρέπει να γίνει σοβαρή δουλειά, πρέπει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, του ελληνικού ελαιολάδου και του δικού σας, που προέρχεται ειδικά από τη Μεσσηνία -του διεθνώς γνωστού, αλλά όχι τόσο όσο χρειάζεται τελικά από ό,τι φαίνεται- να γίνουν αυτά τα χαρακτηριστικά γνωστά, οι ισχυρισμοί για το προϊόν, τα “claims” που λέμε, να γίνουν γνωστά στους καταναλωτές και αυτά να ταυτοποιηθούν στο προϊόν, ώστε πια να πουλάμε προϊόν με ταυτότητα, προϊόν με μάρκα, με “brand”, με υπεραξία, αυτό που λέγεται «προστιθέμενη αξία», ώστε να δίνει παραπάνω χρήματα ο καταναλωτής, με καλή διάθεση, γιατί ξέρει ότι αγοράζει ένα πολύ καλύτερο προϊόν από όλα τα άλλα που είναι στο ίδιο ράφι με το δικό μας προϊόν.
Αυτό το πράγμα δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει σε μία νύχτα, αυτό το πράγμα θέλει πολλή δουλειά -έχετε δίκιο- χρειάζεται εθνικό σχέδιο. Δεν πρέπει να μηδενίζουμε αυτά που έχουνε γίνει τις προηγούμενες δεκαετίες, γιατί κάτι έχει γίνει για να υπάρχει το ελληνικό ελαιόλαδο στις εξωτερικές αγορές. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να εφησυχάσουμε και ίσα-ίσα η κατάρρευση φέτος των τιμών δίνει μία ευκαιρία για προβληματισμό και να αναλογιστούμε τι πρέπει να κάνουμε, μαζί με τους ανθρώπους της αγοράς, μαζί με τους παραγωγούς, μαζί με όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτό το προϊόν και σε αυτόν τον κλάδο, ώστε να χαράξουν μια εθνική στρατηγική η οποία θα έχει αποτέλεσμα.
Από την άλλη οφείλω να σας πω ότι γενικά αυτό αφορά και όλους τους αγρότες και τα υπόλοιπα προϊόντα, λίγο καλύτερα άλλα, λίγο χειρότερα κάποια άλλα, κι αυτά αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Δηλαδή πρέπει στην Ελλάδα επιτέλους να καταλάβουμε ότι πουλάμε προϊόντα αξίας και με χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν όμοιά τους στην Ευρώπη και στον κόσμο. Πάνω εκεί θα στηρίξουμε τη νέα εθνική στρατηγική.
Σας ευχαριστώ.

ΦΑΚΕΛΟΣ αδελφοποίησης Καλαμάτας και Lowell των ΗΠΑ

Σε φάση υλοποίησης για την αδελφοποίησή τους, εισέρχονται Καλαμάτα και Lowell, πόλη που βρίσκεται στην Πολιτεία της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ και αποτελεί κέντρο μιας περιοχής 700.000 ατόμων. Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και στο πλαίσιο αυτό υπήρξε νέα επικοινωνία, μέσω τηλεδιάσκεψης, εκπροσώπων των δύο πόλεων χθες, Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020. Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας που διήρκησε σχεδόν 2 ώρες, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, αιρετοί και εκπρόσωποι φορέων της περιοχής (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Επιμελητήριο Μεσσηνίας κ.ά.), αντάλλαξαν απόψεις και συνομίλησαν με το Δήμαρχο του Lowell, William Samaras (ο οποίος κατάγεται από την περιοχή μας), παρουσία του πολιτειακού γερουσιαστή Ed Kennedy, του Προέδρου της Ομοσπονδίας Ελληνοαμερικανικών Σωματείων Νέας Αγγλίας Βασίλη Καυκά και άλλων στελεχών ελληνοαμερικανικών σωματείων καθώς και του Πρόξενου της Μασαχουσέτης. 
 Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που υπάρχει, η αδελφοποίηση θα πραγματοποιηθεί στις 23 Απριλίου 2020 στο Lowell, ενώ θα ακολουθήσει επίσκεψη αντιπροσωπείας από την αμερικανική πόλη στην Καλαμάτα, την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου του επομένου έτους. Στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης, ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος ανέφερε -μεταξύ άλλων- προς τους συνομιλητές του στο Lowell τα εξής: «Η αδελφοποίηση, πέρα από τον συναισθηματικό χαρακτήρα που έχει για όλους μας λόγω της έντονης παρουσίας της ελληνικής κοινότητας στην περιοχή σας, ευελπιστούμε ότι θα προωθήσει τη μεταξύ μας συνεργασία στους τομείς του πολιτισμού, της εκπαίδευσης, των επιστημών, του τουρισμού και του εμπορίου. Μέσω της αδελφοποίησης των πόλεών μας εκδηλώνουμε με υπευθυνότητα την κοινή μας βούληση να συνεργαστούμε, με πνεύμα αδελφοσύνης και αλληλεγγύης, σε μια σειρά θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος και, παράλληλα, ευελπιστούμε ότι θα επιτύχουμε την πολλαπλή διασύνδεση μεταξύ των πολιτών μας, δημιουργώντας έτσι κλίμα φιλίας, ανάπτυξης και συνεργασίας. 
 Εύχομαι να ξεκινήσουμε με τρόπο αποδοτικό και με χειροπιαστά αποτελέσματα, γι’ αυτό και θα θέσω ορισμένα πρακτικά θέματα. Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε με τις πολιτιστικές ανταλλαγές και τον τουρισμό και στη συνέχεια να προχωρήσουμε περαιτέρω. Μας ενδιαφέρει να μάθουμε από σας πολλά σχετικά με τις αστικές αναπλάσεις και την αποκατάσταση και εκ νέου χρήση παλαιών κτηρίων. Θα θέλαμε, επίσης, να μας παραχωρήσετε ένα χώρο σε δημοτικό κτήριο του Lowell, προκειμένου να προβάλουμε σε μόνιμη βάση τα ποιοτικά προϊόντα του αγροτικού μας τομέα. Εκτιμώ ότι η διάθεση των δύο πλευρών για συνεργασία μπορεί να προσφέρει πολλά και στο Lowell και στην Καλαμάτα. Εύχομαι αυτό να γίνει πράξη και σας διαβεβαιώνω ότι ο Δήμος Καλαμάτας θα καταβάλει κάθε προσπάθεια για την επίτευξη αμοιβαίου οφέλους». Τέλος σημειώνεται ότι θα ακολουθήσει νέα τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους του Lowell εντός του Μαρτίου.

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι μετρήσεις κυκλοφορίας και η συλλογή δεδομένων για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Καλαμάτας. Για τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη ενημερώθηκε ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα ένα από τα σημεία μέτρησης, παρουσία υπηρεσιακών στελεχών.
Οι μετρήσεις κυκλοφορικού φόρτου με τους αυτόματους μετρητές κυκλοφορίας πραγματοποιούνται σε περίπου εξήντα (60) θέσεις του οδικού δικτύου της πόλης, από τις οποίες οι εννιά (9) θα έχουν εβδομαδιαία διάρκεια (στις οδούς Αθηνών, Ηρώων Πολυτεχνείου, Αρτέμιδος, Κρήτης, Ακρίτα, Φαρών, Βασ. Γεωργίου, Λακωνικής και Ναυαρίνου) και οι υπόλοιπες 48ωρη.
Παράλληλα, ο ανάδοχος πραγματοποιεί έρευνα μετακινήσεων με ερωτηματολόγια και καταγραφή των χαρακτηριστικών μεγεθών της στάθμευσης, ενώ διανέμει και φυλλάδια με σκοπό την ενεργοποίηση των πολιτών και την κατάθεση προτάσεων στον ιστότοπο https://svak.kalamata.gr/.
Μετά τη συλλογή όλων των απαραίτητων δεδομένων, ο ανάδοχος θα προχωρήσει στην αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και στην κατάθεση εναλλακτικών προτάσεων, οι οποίες θα τεθούν προς διαβούλευση.
Παράλληλα, τη Δευτέρα 27/01/2020 και ώρα 19:30 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Δικτύου Φορέων στο Ιστορικό Δημαρχείο.
Υπενθυμίζεται ότι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ένα στρατηγικό σχέδιο που καταρτίζεται για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη και την ικανοποίηση των αναγκών όλων των κατοίκων σε σχέση με την βιώσιμη κινητικότητα.
Ο σκοπός του ΣΒΑΚ είναι η βελτίωση της προσβασιμότητας και η παροχή υψηλής ποιότητας μεταφορών με έμφαση στο περπάτημα, το ποδήλατο και τη Δημόσια Συγκοινωνία.
Ο Δήμαρχος τόνισε την ανάγκη η μελέτη να εκπονηθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν δοθεί και να διευρυνθεί το Δίκτυο Φορέων.
 

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ Δ.Ε.Θ.

Έντονη κινητικότητα στα θέματα που αφορούν την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου υπήρξε στην Τρίπολη. Ειδικότερα, στο πλαίσιο αυτό ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας είχε συνάντηση με στελέχη της ΔΕΘ Helexpo Α.Ε. και συγκεκριμένα, τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή Helexpo Αλέξανδρο Τσαξιρλή και τον σύμβουλο Παρασκευά Παρασκευόπουλο.
Στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης εξετάστηκαν ζητήματα συνεργασίας των δύο φορέων για την διοργάνωση εκθέσεων, στις οποίες συμμετέχει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε από φέτος να υπάρχει υποστήριξη από  εξειδικευμένο σε θέματα τουρισμού επιστημονικό σύμβουλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της συνάντησης υπήρξε πρόταση για ένταξη της “Peloponnisos Expo” στην εκθεσιακή ατζέντα της ΔΕΘ Helexpo Α.Ε., θέμα που που θα συζητηθεί αναλυτικότερα με τους τοπικούς φορείς και τους διοργανωτές της “Peloponnisos Expo”.
ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΦΟΡΕΩΝ
Σήμερα Τετάρτη, εξ άλλου, πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Περιφέρειας, στην Τρίπολη, τεχνική συνάντηση εργασίας στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Στη συνάντηση εξετάστηκε το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας για το 2020, προκειμένου να διαμορφωθεί και να εισαχθεί ως θέμα σε κατεπείγουσα συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία προγραμματίζεται την ερχόμενη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου.

Πιστοποίηση FIFA στο γήπεδο «Παναγιώτης Μπαχράμης»

Έφτασε στο Δήμο Καλαμάτας η πιστοποίηση του γηπέδου «Παναγιώτης Μπαχράμης» από τη FIFA. Υπενθυμίζεται ότι στο γήπεδο πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν εργασίες αντικατάστασης του πλαστικού τάπητα καθώς κι άλλες παρεμβάσεις. Πλέον και ο συγκεκριμένος αθλητικός χώρος φέρει πιστοποίηση προδιαγραφών που η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου έχει θέσει.

Οι δήμοι πρέπει να δώσουν λογαριασμό για τα χρήματα που εισπράττουν από τις ΑΠΕ


Ως τις 31 Μαρτίου κάθε έτους θα πρέπει οι Δήμοι που εισπράττουν έσοδα από τις μονάδες Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, που είναι εγκατεστημένες στα διοικητικά τους όρια, να υποβάλουν στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναλυτική έκθεση για τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για περιβαλλοντικές δράσεις καθώς και έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης.

Τι προβλέπει εγκύκλιος του ΥΠΕΝ

Η νομοθεσία προβλέπει ότι από  κάθε παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ) από ΑΠΕ πλην των παραγωγών ΗΕ από ΑΠΕ σε κτίρια, από φωτοβολταικά συστήματα καθώς και των αυτοπαραγωγών του άρθ. 14Α ν. 3468/2006 παρακρατείται το 3% επί της προ ΦΠΑ τιμής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (ΗΕ).
Από το ποσοστό 3% που αφορά στο ειδικό τέλος ΑΠΕ, ποσοστό 1% αποδίδεται στους κατόχους άδειας προμήθειας Ηλεκτρική Ενέργειας υπέρ των οικιακών καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων των δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων όπου είναι εγκατεστημένοι σταθμοί ΑΠΕ και ποσοστό 0,3% αποδίδεται υπέρ του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Περιβαλλοντικών Σχεδίων (Ε.Τ.Ε.Ρ.Π.Σ.) ενώ το 1,7% αντιστοιχεί στο ειδικό τέλος υπέρ ΟΤΑ.

Η εγκύκλιος αφορά το 1,7 %, δηλαδή το ειδικό τέλος υπέρ ΟΤΑ και προβλέπει ότι:

-Δικαιούχοι του τέλους, είναι σε ποσοστό 80% οι ΟΤΑ Α΄ βαθμού εντός των διοικητικών ορίων των οποίων είναι εγκατεστημένοι σταθμοί Α.Π.Ε. και σε ποσοστό 20% οι ΟΤΑ Α΄ βαθμού από την εδαφική περιφέρεια των οποίων διέρχεται η γραμμή σύνδεσης σταθμού Α.Π.Ε. με το Σύστημα ή το Δίκτυο (δικαιούχοι ΟΤΑ).

-Για τα ποσά του ειδικού τέλους υπέρ ΟΤΑ που παρακρατήθηκαν από το Λειτουργό της Αγοράς (ΛΑΓΗΕ ΑΕ), και από τον Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ) αντίστοιχα και αποδόθηκαν στους δικαιούχους ΟΤΑ, η ΛΑΓΗΕ ΑΕ και η ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ εντός του πρώτου διμήνου κάθε έτους, ενημερώνουν, εγγράφως, τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

– Τα ποσά που αφορούν στο ειδικό τέλος υπέρ ΟΤΑ πρέπει να προορίζονται σύμφωνα με τη παρ. Α4 του άρ. 25 του ν.3468/2006 όπως ισχύει, σε ποσοστό 80% αποκλειστικά και μόνο σε περιβαλλοντικές δράσεις και έργα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής υποστήριξης εντός των διοικητικών ορίων της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας όπου είναι εγκατεστημένος ο σταθμός ΑΠΕ ή διέρχεται η γραμμή σύνδεσης, ενώ το υπόλοιπο 20% στην υπόλοιπη περιφέρεια του οικείου ΟΤΑ.

-Οι δικαιούχοι ΟΤΑ οφείλουν να υποβάλλουν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση, εντός του πρώτου τριμήνου κάθε επόμενου έτους, ήτοι έως 31.03 κάθε έτους, απολογιστική έκθεση στην οποία θα περιγράφεται αναλυτικά ο τρόπος αξιοποίησης των εσόδων που προέρχονται από το ειδικό τέλος ΑΠΕ (δράσεις που αναλήφθηκαν ανά τοπική κοινότητα, περιγραφή του φυσικού αντικειμένου, στάδιο υλοποίησης, οικονομικά στοιχεία, χρονική πρόοδος του έργου καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια).