Pages

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας με διαγωνισμο σε καλένδες

Πίσω πάει ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο προγραμματισμός για τη δημοπράτηση τους πάει πίσω λόγω του κορωνοϊού και του πλήγματος που έχει επιφέρει στις αερομεταφορές. Με τις καλύτερες προϋποθέσεις ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα το 2021 και αυτό εφόσον το γενικότερο κλίμα το επιτρέπει.
Τα 23 αεροδρόμια είναι: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.
Η αξιοποίησή τους θα γίνει είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη δηλαδή δημοσίου και ιδιωτών, καθώς η λίστα περιλαμβάνει δύο ειδών αεροδρόμια «τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά», όπως τα χαρακτήρισε, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Από αυτά το πιο “ώριμο” θεωρείται αυτό της Καλαμάτας που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα ενώ δείχνει να μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό αεροδρόμιο για την ευρύτερη περιοχή. Να θυμίσουμε πως τον περασμένο Σεπτέμβριο ο ινδικός κολοσσός της GMR που έχει ήδη παρουσία στην Ελλάδα μέσω της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, είχε εκφράσει το ενδιαφέρον της να συμμετάσχει στον διαγωνισμό.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Σε αναγκαστική μετάθεση όμως βαίνει και ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές. Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κηρύχθηκε άγονος καθώς, εν μέσω πανδημίας και καθήλωσης των αερομεταφορών, δεν υπήρξε συμμετοχή. Να ενημερώσουμε ότι αφορούσε την περίοδο από την 1η Οκτωβρίου μέχρι και την 30η Σεπτεμβρίου 2024 και μάλιστα με προκοστολογημένες τιμές εισιτηρίων για 12 άγονες γραμμές οι οποίες είναι οι παρακάτω:
– Αθήνα – Σκιάθος και Αθήνα – Ικαρία
– Αθήνα – Σύρος
– Αθήνα – Λέρος και Αθήνα – Αστυπάλαια
– Αθήνα – Κάλυμνος
– Θεσσαλονίκη – Χίος
– Αθήνα – Σκύρος
– Θεσσαλονίκη – Σάμος
– Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα
– Ρόδος – Κάσος
– Ρόδος – Κάρπαθος
– Κάρπαθος – Κάσος
– Ρόδος – Καστελόριζο
Η επιδότηση προβλέπεται να φτάσει τα 24.608.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ με ισόποση δέσμευση πίστωσης σε βάρος ειδικού λογαριασμού ΥΠΑ «Ταμείο Ανάπτυξης και Εκσυγχρονισμού Αερολιμένα» (ΤΑΕΑ). Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως οι υφιστάμενες συμβάσεις που ισχύουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου θα παραταθούν από το υπουργείο για να εξασφαλίσει η εύρυθμη λειτουργία των γραμμών. Πηγές του υπουργείου ΥΠΟΜΕ αναφέρουν πως ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και θα είναι προσαρμοσμένος στα νέα δεδομένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου