Διπλή κίνηση στην πορεία των βάσεων αναμένεται να καταγραφεί στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις και λόγω κορωνοιού αλλά και λόγω της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας μαθημάτων. Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν στις 10 Ιουλίου προκειμένου να ακολουθήσει η συμπλήρωση των Μηχανογραφικών Δελτίων.
Σύμφωνα με στοιχεία από βαθμολογικά κέντρα στην Νεοελληνική Γλώσσα έχουμε συσσώρευση χαμηλών βαθμολογιών ,σε μαθηματικά, φυσική και βιολογία παρατηρείται έλλειψη μεσαίων βαθμολογιών από το 13-16 και τάση για χαμηλές ή αντίθετα καλές βαθμολογίες καθώς κάμψη στις βαθμολογίες των Ανθρωπιστικών Σπουδών με πτωτική τάση σε σχολές, όπως η Νομική και η Ψυχολογία.
Όπως λένε βαθμολογητές στο «Πρώτο Θέμα» κύριο χαρακτηριστικό των περισσοτέρων μαθημάτων είναι η συσσώρευση γραπτών σε χαμηλές βαθμολογίες ενώ αντίθετα υπάρχουν αρκετά καλές βαθμολογίες υποψηφίων οι οποίοι προφανώς ενδιαφέρονται για τις περιζήτητες σχολές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων ασχολούνται χρόνια με την πορεία των βάσεων αναμένεται άνοδος των βάσεων στις περιζήτητες σχολές και αντίστοιχη πτώση στα τμήματα μεσαίας και χαμηλής ζήτησης . Η καραντίνα «ωφέλησε» τους καλούς μαθητές που διάβασαν ακόμα περισσότερο ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές χαλάρωσαν. Τα «ρετιρέ» όπως αποκαλούνται οι περιζήτητες σχολές αναμένεται να έχουν ανοδική τάση ενώ αντίθετα θα «μαζευτούν » οι βάσεις, όπως λένε χαρακτηριστικά καθηγητές στις χαμηλόβαθμες σχολές.
Όπως λένε βαθμολογητές στο «Πρώτο Θέμα» κύριο χαρακτηριστικό των περισσοτέρων μαθημάτων είναι η συσσώρευση γραπτών σε χαμηλές βαθμολογίες ενώ αντίθετα υπάρχουν αρκετά καλές βαθμολογίες υποψηφίων οι οποίοι προφανώς ενδιαφέρονται για τις περιζήτητες σχολές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όσων ασχολούνται χρόνια με την πορεία των βάσεων αναμένεται άνοδος των βάσεων στις περιζήτητες σχολές και αντίστοιχη πτώση στα τμήματα μεσαίας και χαμηλής ζήτησης . Η καραντίνα «ωφέλησε» τους καλούς μαθητές που διάβασαν ακόμα περισσότερο ενώ κάποιοι άλλοι μαθητές χαλάρωσαν. Τα «ρετιρέ» όπως αποκαλούνται οι περιζήτητες σχολές αναμένεται να έχουν ανοδική τάση ενώ αντίθετα θα «μαζευτούν » οι βάσεις, όπως λένε χαρακτηριστικά καθηγητές στις χαμηλόβαθμες σχολές.
Σύμφωνα με πληροφορίες από βαθμολογικά κέντρα , από στοιχεία που αφορούν σε μεγάλο αριθμό γραπτών της Νεοελληνικής Γλώσσας υπάρχει συσσώρευση βαθμολογιών μεταξύ του 11-14 και εμφανής έλλειψη βαθμολογιών πάνω από 16. Ο συνδυασμός της Νεοελληνικής Γλώσσας με την Λογοτεχνία φαίνεται ότι δυσκόλεψε τους υποψηφίους .
«Σημαντική θα είναι η επίπτωση των βαθμολογιών της Νεοελληνικής γλώσσας σε όλα τα πεδία» λέει ο Γιάννης Βαφειαδάκης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος . Ο κ. Βαφειαδάκης εκτιμά ότι το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας θα παίξει τον ρόλο που έπαιζαν τα μαθήματα με συντελεστή βαρύτητας που καταργήθηκε για εφέτος, , προκειμένου να ξεχωρίσουν οι καλά διαβασμένοι. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΕΦΕ τα θέματα που επιλέχθηκαν εφέτος ήταν πολύ καλά, στο σύνολό τους και βοήθησαν τους μαθητές να δείξουν τι γνωρίζουν ενώ οι ερωτήσεις να ξεχωρίσουν οι καλά διαβασμένοι μαθητές.
Χαρακτηρίζει την έλλειψη μεσαίων βαθμολογιών επίπτωση από τον κορωνοιό , όπου οι καλοί μαθητές προετοιμάστηκαν και οι μέτριοι επηρεάστηκαν από την κατάσταση. «Γκρέμισμα» σχολών στην επαρχία , κυρίως στο 1ο επιστημονικό πεδίο, αναμένει ο κ. Βαφειαδάκης, ο οποίος κάνει λόγο για σχολές με ενδιαφέροντα γνωστικά αντικείμενα, που αναμένεται να έχουν χαμηλές βάσεις καθώς οι περισσότεροι γονείς θα προτιμήσουν σχολές κοντά στον τόπο κατοικίας τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.Κοινό χαρακτηριστικό στα Μαθηματικά, τη Βιολογία και τη Φυσική , σύμφωνα με στοιχεία από βαθμολογητές , είναι ότι θα λείψουν οι βαθμολογίες από 13 έως 16 .
Σε ό,τι αφορά στα Μαθηματικά, σύμφωνα με πληροφορίες σημειώθηκαν λίγο καλύτερες βαθμολογίες από τις περσινές χαμηλές βαθμολογίες. Και σε αυτό το μάθημα λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες και ελάχιστα είναι τα άριστα γραπτά. Η ίδια εικόνα αποτυπώνεται και στην Βιολογία, με έλλειψη δηλαδή μεσαίων βαθμολογιών , ωστόσο , όπως προκύπτει η βαθμολογία στη βιολογία καθυστέρησε να ξεκινήσει, λόγω κάποιων διευκρινιστικών οδηγιών που δόθηκαν .
Οι βάσεις ανά πεδίο
Από τα έως τώρα στοιχεία προκύπτει μία μικρή κάμψη στην πορεία των βάσεων των Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο 1ο επιστημονικό πεδίο. Aπό την εικόνα από τα βαθμολογικά κέντρα αναμένεται μικρή πτώση στις υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Νομική και η Ψυχολογία και έντονη πτώση στις χαμηλόβαθμες σχολές.
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται στασιμότητα στις περιζητήτες υψηλόβαθμες σχολές ενώ όπως εκτιμά ο κ. Βαφειδάκης αναμένεται πτώση στις σχολές από 15,5 και κάτω. Ο καθηγητής εκτιμά ότι η επίπτωση του κορωνοιού και της απομάκρυνσης από την μελέτη είναι ορατή σε αυτό το πεδίο.
Στο 2ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται στασιμότητα στις περιζητήτες υψηλόβαθμες σχολές ενώ όπως εκτιμά ο κ. Βαφειδάκης αναμένεται πτώση στις σχολές από 15,5 και κάτω. Ο καθηγητής εκτιμά ότι η επίπτωση του κορωνοιού και της απομάκρυνσης από την μελέτη είναι ορατή σε αυτό το πεδίο.
Σε ότι αφορά στις υψηλόβαθμες σχολές του 3ου πεδίου μέχρι στιγμής εκτιμάται ότι θα υπάρχει στασιμότητα στην πορεία των βάσεων. Βασικό συστατικό βέβαια είναι και η συνεκτίμηση των γραπτών της Χημείας που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι την περασμένη Παρασκευή. Σε ότι αφορά στην βαθμολογία, από τα πρώτα στοιχεία προκύπτει ότι οι βαθμολογίες είναι χειρότερες από τις αντίστοιχες περσινές . Με τη βάση την εικόνα των γραπτών εκτιμάται ότι μπορεί να υπάρχει πτωτική τάση και στις Ιατρικές σχολές ενώ ότι στις σχολές από 16 και κάτω προβλέπεται ότι θα υπάρχει πτώση των βάσεων.
Στις οικονομικές σχολές αναμένεται να έχουμε αυξομειώσεις . Σε κάθε περίπτωση θα καταγραφεί μία ανοδική τάση , λόγω της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας, ωστόσο απαιτείται η ολοκλήρωση της βαθμολογίας για την εξαγωγή ολοκληρωμένων συμπερασμάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου