Pages

Τρίτη 21 Ιουλίου 2020

ΜΕ ΓΕΡΑΣΜΕΝΟ ΣΤΟΛΟ Η ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗ ΠΕΙΡΟΔΟΣ

Η φετινή αντιπυρική περίοδος έχει τις ίδιες συνθήκες κλιματολογικά και επιχειρησιακά με αυτή του 2018, πριν το ξέσπασμα της φονικής φωτιάς στο Μάτι, σχολίασε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πυροσβεστών Δημήτριος Σταθόπουλος
Όπως εξήγησε, μιλώντας στο Star τόσο το 2018 όσο και φέτος, καταγράφονται στην επικράτεια συνεχόμενες βροχές από το Μάιο μέχρι και την περασμένη εβδομάδα, ενώ ταυτόχρονα έχουν ξεσπάσει ελάχιστες και μείζονος σημασίες φωτιές, με εξαίρεση τις δύο χθεσινές που αντιμετωπίστηκαν εν τη γενέσει τους.
“Αυτό σημαίνει ότι είναι ξεκούραστος ο πυροσβεστικός κόσμος, δεν έχουμε τις μεγάλες φωτιές και τις συνεχόμενες επιφυλακές. Πάμε καλά όπως το 2018 μέχρι στις 23 Ιουλίου, οπότε όμως ήρθαν ξαφνικά 15 μποφόρ και θέρισαν τους ανθρώπους. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να το ξέρει κανείς όμως… άσχετα αν πάμε καλά φέτος”, εκτίμησε.
Έχουμε αναλογικά τους περισσότερους πυροσβέστες από κάθε άλλη χρονιά τα τελευταία 30 χρόνια. Έχουμε 11.200 μόνιμους υπαλλήλους, περίπου 2.700 πυροσβέστες με σύμβαση 5 ετών και περίπου 2.500 εποχικούς, δηλαδή 1.300 περισσότερους από το 2018 για τη φετινή αντιπυρική περίοδο.
Ενισχυμένα είναι φέτος και τα εναέρια μέσα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας πυροσβεστών. Όπως σημείωσε, για πρώτη φορά μετά το 1988 μισθώθηκαν τα περισσότερα ελικόπτερα αεροπυρόσβεσης.
“Συνολικά έχουμε 21 ελικόπτερα από τα οποία τα εννέα είναι βαρέως τύπου. Πρόκειται για αυτές τις “ακρίδες”” που βλέπουμε στις τηλεοράσεις. Ενδεικτικά το 2017 είχαμε τρία και το 2018 στην πυρκαγιά στο Μάτι, είχαμε τέσσερα”, σημείωσε.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το επιχειρησιακό σκέλος, ο κ. Σταθόπουλος ανέφερε ότι ιδρύθηκαν 80 εποχικά πυροσβεστικά κλιμάκια ανά την επικράτεια, με έμφαση σε περιοχές με υψηλό κίνδυνο επικινδυνότητας.
“Στόχος είναι να είναι το περιπολικό να μη σπαταλάει χρόνο από την έδρα του για να φτάσει στο σημείο της φωτιάς, διανύοντας αποστάσεις που μπορεί να φτάσουν και τα 50 χλμ”, είπε.
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο ιδρύθηκαν δύο νέες αερομεταφερόμενες μονάδες στον Άραξο και στη Σάμο. Οπως εξήγησε, μέχρι τώρα υπήρχε μία μονάδα στην Ελευσίνα στην οποία έμπαιναν μέσα οι πυροσβέστες και ξεκινούσαν πχ. για να σβήσουν μία φωτιά στην Κάρπαθο.

“Έχουμε γερασμένο στόλο”

Αν και πέρυσι η πυροσβεστική ενισχύθηκε με 150-160 καινούρια υδροφόρα οχήματα, εκ των οποίων τα μισά αποκτήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ και μέσω δωρεών, ο στόλος των πυροσβεστικών οχημάτων παραμένει γηρασμένος.
“Το αρχηγείο δηλώνει ότι ένα 85% των πυροσβεστικών οχημάτων μας είναι σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα όταν φεύγουν από το σταθμό, ωστόσο πρόκειται για οχήματα 20 και 30 ετών, οπότε είναι λογικό ότι θα παρουσιάσουν προβλήματα, όταν θα πάνε σε νεροφαγώματα, σε χωματόδρομους ή θα ανεβούν στο βουνό”, σημείωσε ο κ. Σταθόπουλος.
Ενδεικτικά, ανέφερε ότι το 12% των οχημάτων μας είναι άνω των 30 ετών, το 20% έχουν ηλικία από 20 έως 30 ετών, ενώ τα μισά από τα πυροσβεστικά οχήματα αγοράστηκαν πριν από 10 έως 20 χρόνια.
Μόλις το 18% του στόλου μας, είναι μικρότερης ηλικίας των δέκα ετών.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, καθημερινά κυκλοφορούν 500 περιπολικά στα δάση μας, ενώ το σύνολο του πυροσβεστικού στόλου ανέρχεται σε περίπου 3.350 οχήματα. Από αυτά όπως διευκρίνισε τα 2.000 είναι υδροφόρα πυροσβεστικά, ενώ τα υπόλοιπα είναι ειδικά, βοηθητικά κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου