“Περισσότερες αίθουσες, λιγότεροι μαθητές ανά τάξη, περισσότεροι εκπαιδευτικοί, περισσότερες καθαρίστριες σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, πρόσληψη επιπλέον βοηθητικού προσωπικού, καλύτερες κτηριακές υποδομές απουσιάζουν, από τον σχεδιασμό της κυβέρνησης” αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Γονέων λίγες ημέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και με αφορμή τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.
“Σε λίγες μέρες οι μαθητές θα επιστρέψουν στο σχολείο του οποίου ο αναντικατάστατος ρόλος αναδείχτηκε μέσα στην πανδημία. Το κλείσιμο των σχολείων για μεγάλο χρονικό διάστημα είχε αρνητική επίδραση τόσο στην κοινωνικοποίηση όσο και στην εκπαίδευση των μαθητών. Επιπλέον, φέτος χρειάζεται να καλυφθεί και η εκπαιδευτική ύλη που χάθηκε την προηγούμενη χρονιά.
Σήμερα, εν μέσω του δεύτερου και αναμενόμενου κύματος πανδημίας η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Παρότι η εξάπλωση της πανδημίας αποτράπηκε με ατομική ευθύνη των πολιτών , η κυβέρνηση προσπαθεί τώρα, μέσω των μέτρων που λαμβάνει, να μας πείσει πως ο ιός δεν μεταδίδεται εύκολα στις σχολικές αίθουσες, στα αεροπλάνα, στα καράβια με 85% πληρότητα, στους μεγάλους χώρους δουλειάς, στα ΜΜΜ με τα οποία οι εργαζόμενοι μετακινούνται σαν παστωμένες σαρδέλες.
Δυστυχώς η κ. υπουργός δεν μας απαντά γιατί το Μάιο με πολύ λιγότερα κρούσματα οι τάξεις είχαν μέχρι 15 μαθητές και τώρα το Σεπτέμβριο με τριπλάσια κρούσματα στις τάξεις θα συνωστίζονται 20 έως 25 μαθητές (τα μαθηματικά της κ. Υπουργού για 17 μαθητές μέσο όρο, θυμίζουν μαθηματικά του μπακαλόγατου). Μέτρα που προβάλλουν ιδιαίτερα σήμερα απολύτως λογικά και αναγκαία (και λήφθηκαν σε άλλες χώρες) όπως περισσότερες αίθουσες, λιγότεροι μαθητές ανά τάξη, περισσότεροι εκπαιδευτικοί, περισσότερες καθαρίστριες σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, πρόσληψη επιπλέον βοηθητικού προσωπικού, καλύτερες κτηριακές υποδομές απουσιάζουν προκλητικά από το σχεδιασμό της κυβέρνησης. Το μοναδικό μέτρο που προβάλλεται και ως πανάκεια είναι η χρήση μάσκας!
ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ !!!
Από την άλλη, συνεχίζουν το γνωστό αποπροσανατολιστικό παιχνίδι της ατομικής ευθύνης, ρίχνοντάς την αυτή τη φορά ακόμα και σε μικρούς μαθητές απαιτώντας να μην έρχονται σε επαφή(!).Είναι ολοφάνερο ότι δε θέλουν να αναλάβουν την κρατική – κυβερνητική ευθύνη σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των σχολείων. Η εμφάνιση της πανδημίας ανάδειξε τα χρόνια προβλήματα της παιδείας, προβλήματα που οφείλονται στην αντιμετώπιση της δημόσιας εκπαίδευσης ως «ενοχλητικού κόστους». Με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης και όλων των προηγούμενων η κατάσταση των σχολείων μας είναι πολύ μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας. Η φετινή χρονιά θα είναι δυσκολότερη για όλους μας. Καλούμε τους γονείς να πλαισιώσουν μαζικά τους συλλόγους των σχολείων, με αποφασιστικότητα και συντονισμένα. Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα το επόμενο διάστημα και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου να διεκδικήσει :
α. μόνιμη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη (15 μαθητές ανά τάξη). Μπορούν να αξιοποιηθούν κλειστές αίθουσες δημοτικών κτηρίων. Η υποκρισία της κυβέρνησης δεν έχει όριο όταν εν μέσω πανδημίας αυξάνει τους μαθητές ανά τάξη,
β. μόνιμο προσωπικό καθαριότητας για όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων. Ο δήμος Καλαμάτας θα προσλάβει 12 καθαρίστριες πλήρους ωραρίου και τις υπόλοιπες με τρίωρη απασχόληση, όταν οι ανάγκες είναι τουλάχιστον διπλάσιες,
γ. προσλήψεις εκπαιδευτικών έτσι ώστε από την πρώτη μέρα να μην υπάρχει ούτε μια ώρα κενή. Νέες θέσεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών (νέα τμήματα, ευπαθείς ομάδες, συνταξιοδοτήσεις, κ.α.)
δ. γενναία αύξηση χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές για νέες αίθουσες, επισκευές χώρων υγιεινής, διαμόρφωση ακάλυπτων χώρων, καθαριστικά, απολυμαντικά κ.α.,
ε. λειτουργία του ολοήμερου ανά τμήμα και όχι ανά σχολείο για την αποφυγή νέου συγχρωτισμού με κίνδυνο διασποράς του ιού μεταξύ των τάξεων,
ζ. ασφαλή μεταφορά των μαθητών (να μην στοιβάζονται στα Μ.Μ.Μ.), αλλαγή του απαράδεκτου θεσμικού πλαισίου που αφήνει κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές χωρίς μεταφορά. Μείωση των ελάχιστων αποστάσεων προκειμένου να δικαιούται ο μαθητής δωρεάν μεταφορά, χρήση οχημάτων ειδικών προδιαγραφών για τη μεταφορά μαθητών (όχι της κοινής συγκοινωνίας ),
η. πρόσληψη σχολίατρων για τον περιοδικό έλεγχο της υγείας των μαθητών,
θ. μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του κράτους. Φανταστείτε την περίπτωση που κάποιος μαθητής εμφανίσει έναν απλό πυρετό, τι αναστάτωση θα επικρατήσει στην σχολική μονάδα,
ι. εξασφάλιση εγκαίρως των απαραίτητα μέτρων για τη λειτουργική ενίσχυση των μαθητών που ενδέχεται να απουσιάζουν (δίκτυο, υποδομές, εξοπλισμός, συνδέσεις ίντερνετ),
Τέλος, καλούμε την επιστημονική κοινότητα να πάρει θέση στα αιτήματα μας, έτσι ώστε να πιέσουμε ακόμα περισσότερο για την ικανοποίησή τους.”