Pages

Σάββατο 31 Ιουλίου 2021

Εγκαινιάστηκε το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Καλαμάτας- Καμία δέσμευση Χρυσοχοίδη για την Μεσσηνία

 


Στην Καλαμάτα βρίσκεται ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης στο πλαίσιο των εγκαινίων του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Ελληνικής και Δημοτικής Αστυνομίας που φιλοξενείται ως δομή στους χώρους του ιστορικού δημαρχείου.

Τον υπουργό συνοδεύει ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης.

ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Τα εγκαίνια του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου στην Καλαμάτα πραγματοποίησαν σήμερα, Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης. Πρόκειται για μία καινοτόμα δράση συνέργειας Αστυνομίας και Δήμου για την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών και της ευρύτερης περιοχής. «Το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο εδώ στον Δήμο Καλαμάτας είναι ένα επιχειρησιακό κέντρο που φιλοδοξεί με τη συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης, των αστυνομικών δυνάμεων και των πολιτών να μπορέσει να περιορίσει να ελέγξει και να επιχειρήσει να κάνει την πόλη της Καλαμάτας, μια πόλη χωρίς εγκληματικότητα, χωρίς παραβατικότητα, μια πόλη που θα τη χαίρονται οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της», τόνισε σε δηλώσεις του ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Πρόσθεσε, επίσης, πως η «Καλαμάτα είναι ο τρίτος Δήμος σε ολόκληρη τη χώρα μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη που επιχειρεί την ίδρυση και την εγκατάσταση αυτού του Κέντρου, με το οποίο μπορούμε να έχουμε θεαματικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας». Σημείωσε μάλιστα πως με μια σειρά δράσεων που έχουν γίνει τους τελευταίους μήνες έχει περιοριστεί σημαντικά η παραβατικότητα στον νομό Μεσσηνίας. «Νομίζω είμαστε σε ένα καλό σημείο. Αλλά δεν εφησυχάζεις ποτέ σε ότι αφορά στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για την κοινωνική ειρήνη, τη δημοκρατία, την ευημερία», κατέληξε χαρακτηριστικά. Τέλος, απηύθυνε έκκληση σε όλους τους πολίτες με έμφαση στους επαγγελματίες της πόλης να τηρούν ευλαβικά και με σεβασμό τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας, ώστε να μην υπάρξουν δυσάρεστες συνέπειες τόσο στη δημόσια υγεία όσο και στην οικονομία.

Από την πλευρά του ο Αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγος Μιχαήλ Καραμαλάκης εξέφρασε τη χαρά του για τη λειτουργία του  πρωτοπόρου και σύγχρονου τεχνολογικά Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Ελληνικής Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας Καλαμάτας,  το οποίο, όπως είπε «αποτελεί επιστέγασμα μιας ευρύτερης συνεργασίας που έχει συμφωνηθεί μεταξύ του Αρχηγείου της Ελληνικής  Αστυνομίας και του Δήμου Καλαμάτας».

Όπως τόνισε είναι ένα «Κέντρο με το οποίο θα επιτευχθεί η ολοκληρωμένη, αλλά και αποτελεσματική διαχείριση κάθε ζητήματος που άπτεται των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και της Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου, αντίστοιχα», ενώ συμπλήρωσε πως η δημιουργία του Κέντρου εντάσσεται στις Στρατηγικές Προτεραιότητες που έχουν τεθεί από πλευράς Αρχηγείου, όπως και «η ενθάρρυνση της επικοινωνιακής εξωστρέφειας του Σώματος με την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας με άλλους φορείς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, και ιδιαίτερα της τοπικής αυτοδιοίκησης».

Σημειώνεται πως μέσα από την καθημερινή λειτουργία του Κέντρου διοργανώνονται μεικτές περιπολίες στην πόλη της Καλαμάτας, αλλά και σε χωριά στην ευρύτερη περιοχή. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και ένα πιλοτικό πρόγραμμα αστυνόμευσης και αφορά σε κοινές δράσεις ΟΠΚΕ και Δήμου στα χωριά της περιοχής για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας.

Την ικανοποίησή του για τα εγκαίνια του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου εξέφρασε και ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Αθανάσιος Βασιλόπουλος ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων πως «σήμερα δεν εγκαινιάζουμε ένα χώρο, αλλά και μία συνεργασία, μία συνεργασία που ήδη εξελίσσεται μέσα από τις κοινές περιπολίες, μέσα από τις περιπολίες κυρίως που πραγματοποιούνται το τελευταίο διάστημα μεταξύ ΟΠΚΕ και Δημοτικής Αστυνομίας στην περιφέρεια του δήμου μας. Εγκαινιάζουμε λοιπόν μία συνεργασία που έχει ως βάση το μνημόνιο συνεργασίας που με τον Υπουργό έχουμε συνυπογράψει. Ένα εγχείρημα, μία δράση, μία δομή που έρχεται να επικουρήσει το έργο της αστυνομίας και να συμβάλλει στον τομέα της πρόληψης φαινομένων παραβατικότητας».

Παρόντες στην εκδήλωση ήταν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ.κ. Χρυσόστομος, ο Βουλευτής της ΝΔ Μιλτιάδης Χρυσομάλλης, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Στάθης Αναστασόπουλος, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Πελοποννήσου, Ταξίαρχος Παναγιώτης Πούπουζας, Αξιωματικοί και στελέχη της ΕΛ.ΑΣ Μεσσηνίας, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς και εκπρόσωποι φορέων της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της πόλης της Καλαμάτας.

  

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας στα εγκαίνια του Ε.ΣΥ.Κ. Αστυνόμευσης Καλαμάτας

Τον αγιασμό των εγκαινίων τέλεσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, με τη συμμετοχή εκπροσώπων τοπικών Αρχών και Φορέων.

Ο Μητροπολίτης αναφερόμενος στη σπουδαιότητα της ημέρας δήλωσε: «Η λειτουργία του κέντρου κατά της παραβατικότητας αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο εδραίωσης του κοινωνικού προσώπου της πόλεως, γιατί όπου καταστέλλεται η εγκληματικότητα, τόσο παρουσιάζεται η κοινωνικότητα, η σιγουριά και εδραιώνονται ομαλά οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Αυτό σημαίνει ευημερία, ανάπτυξη και επένδυση, βλέποντας το μέλλον με καλύτερη προοπτική. Τα αποτελέσματα της συνεργασίας Δήμου και Υπουργείου θα φανούν σύντομα. Η όλη προσπάθεια στηρίζεται βέβαια στη θυσία και το έργο της τοπικής Διευθύνσεως της Αστυνομίας την οποία πρέπει και να ενισχύσουμε, ώστε να μας δείξει έμπρακτα τις δυνατότητές της. Όσο το έγκλημα καταστέλλεται τόσο αναπτύσσεται η πόλη και ο Νομός, εδραιώνοντας το κοινωνικό τους πρόσωπο», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Να σημειωθεί ότι σκοπός του κέντρου είναι η αποτροπή και η αντιμετώπιση εκδήλωσης φαινομένων παραβατικότητας κυρίως στις κοινότητες του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και η ανάπτυξη κοινών δράσεων μεταξύ Ελληνικής και Δημοτικής Αστυνομίας.

Αναφορές και στα ζητήματα γύρω από την πανδημία και έκκληση να υπάρξει σεβασμός στις εισηγήσεις των ειδικών.

ΗΜΕΡΙΔΑ στην Καλαμάτα από το ΚΚΕ για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

 


Η Τομεακή Επιτροπή Μεσσηνίας του ΚΚΕ διοργανώνει συζήτηση με θέμα : “Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο – οι θέσεις του ΚΚΕ”, αύριο Τετάρτη 28 Ιούλη, στις 8 το απόγευμα.

Η εκδήλωση θα γίνει έναντι του πολυχώρου δημιουργίας της ΚΝΕ – Γιώργος Βουβαλέας, με ομιλητή τον Αριστείδη Δαμαλά , μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ.

24 κρούσματα σήμερα στη Μεσσηνία -Τρεις εισαγωγές στην κλινική COVID Καλαμάτας

 


Περισσότερες από 35 περιοχές παρουσιάζουν σήμερα διψήφια κρούσματα με τον δείκτη θετικότητας να «καλπάζει»! Η Μεσσηνία που σήμερα “δίνει” 24 κρούσματα ανέρχεται στο «πορτοκαλί».

Τα κρούσματα στην Πελοπόννησο είναι και σήμερα διψήφια με την Αχαϊα να δίνει τα περισσότερα, 72, ακολουθεί η Κορινθία με 61, η Αργολίδα με 34, η Μεσσηνία με 24, η Λακωνία με 13, η Αρκαδία με 10 και η Ηλεία με 9.

Σήμερα, Πέμπτη 29/7/2021 στην κλινική COVID 19 του Νοσοκομείου νοσηλεύονται είκοσι τρεις (23) ασθενείς.

Έγιναν τρεις (3) εισαγωγές. Δόθηκε ένα (1) εξιτήριο.

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ οι διαγωνισμοί για την μεταφορά των μαθητων

 


Από νωρίς φέτος η Περιφέρεια Πελοποννήσου προχωράει τις διαδικασίες για την μεταφορά των μαθητών, προκειμένου με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να μην υπάρχουν προβλήματα.

Εν τω μεταξύ με στόχο την επιτάχυνση των έργων, συνεχίζεται η προώθηση έργων μέσω των προγραμματικών συμβάσεων, ζήτημα που απασχόλησε και την πρόσφατη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής.

ΓΣΕΕ: Κατώτερη των προσδοκιών και των αναγκών των εργαζομένων η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 2%

 


«Η οριακή αύξηση του κατώτατου μισθού και μάλιστα από 1.1.2022, δεν ενισχύει σε καμία περίπτωση την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα και ανάπτυξη, δε βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσης και φυσικά δε μειώνει την ανασφάλεια και επισφάλεια που διακρίνουν σήμερα την αγορά εργασίας.» Επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ για την εξαγγελία του πρωθυπουργού για αύξηση του κατώτατου μισθού στη χώρα μας κατά 2%.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Μπορεί ο βασικός στόχος θεσμοθέτησης του κατώτατου μισθού να είναι η προστασία ενός τμήματος της κοινωνίας από τη φτωχοποίηση, το ύψος όμως του κατώτατου μισθού στη χώρα μας και η μόλις 2% αύξηση που ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, δε μπορεί σε καμία περίπτωση να διασφαλίσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης.

Η οριακή αύξηση του κατώτατου μισθού και μάλιστα από 1.1.2022, δεν ενισχύει σε καμία περίπτωση την οικονομική και κοινωνική σταθερότητα και ανάπτυξη, δε βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσης και φυσικά δε μειώνει την ανασφάλεια και επισφάλεια που διακρίνουν σήμερα την αγορά εργασίας.
Η ΓΣΕΕ, έχει τεκμηριώσει μέσω του Ινστιτούτου εργασίας της Συνομοσπονδίας, το αίτημά της για την αναγκαιότητα άμεσης επαναφοράς του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ και στη συνέχεια της προσαρμογής του στο 60% του διαμέσου ακαθάριστου μισθού πλήρους απασχόλησης, δηλαδή στα 809 ευρώ, με την υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Η αύξηση των 13 ευρώ την οποία αποφάσισε η κυβέρνηση δεν αλλάζει το γεγονός ότι ο κατώτατος μισθός βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Οι εργαζόμενοι στη χώρα μας, κρίνουν κατώτερη των προσδοκιών και των αναγκών τους την απόφαση της Κυβέρνησης. Σε μία κρίσιμη για αυτούς περίοδο λόγω και της πανδημίας -και μετά από 11 συνεχή χρόνια μνημονίων και σκληρών δημοσιονομικών μέτρων- χρειάζονται την ουσιαστική ενίσχυση των εισοδημάτων και της προστασίας τους, την καταπολέμηση της παραβατικότητας σε βάρος τους και τη θεσμική κατοχύρωση και ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των συμβάσεων εργασίας.

Στους 43,3 C η απόλυτη ζέστη στην Μεσσηνία

 



Συνθήκες καύσωνα επικράτησαν την Παρασκευή 30/07 σε ολόκληρη τη χώρα. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr ο υδράργυρος έφτασε ή ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου, σε 107 σταθμούς ενώ η απολύτως μέγιστη θερμοκρασία ήταν 43,3 βαθμοί Κελσίου. Οι περιοχές όπου καταγράφηκαν οι οκτώ υψηλότερες μέγιστες παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί.

Πηγή: meteo.gr

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021

Ολοκληρώθηκε η ασφαλτόστρωση στο ρεύμα εξόδου στη Νέα Είσοδο Καλαμάτας


 Ολοκληρώθηκε εντός του χρονοδιαγράμματος η ασφαλτόστρωση στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου (νέα είσοδος Καλαμάτας), με εργολαβία της  Περιφερειακής Ενότητας. Συγκεκριμένα μετά και την αποπεράτωση των εργασιών αντικατάστασης τμήματος αγωγού ύδρευσης για μήκος 200 μέτρων, στην αρχή του ρεύματος εξόδου, από τη ΔΕΥΑ Καλαμάτας, ολοκληρώθηκε και η τελική ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας, από οδό Αρτέμιδος έως φανάρια Διασποράς.

Κατά την εκτέλεση των εργασιών δόθηκε ιδιαίτερη μέριμνα για την εξασφάλιση της ομαλής απορροής των ομβρίων της οδού καθώς και την προσαρμογή της ασφαλτόστρωσης με τα υπάρχοντα φρεάτια.

Το έργο εκτελέστηκε στα πλαίσια της εργολαβίας προϋπολογισμού 1.000.0000 ευρώ και τίτλο: «Συντήρηση-Βελτίωση-Αναβάθμιση ασφάλειας στο Επαρχιακό και Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. Μεσσηνίας (τμήμα Καλαμάτα-Ασπρόχωμα-Μεσσήνη-Πύλος)», η οποία χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας.

ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ απορριμματοφόρα στον στόλο οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας


 

Νέα απορριμματοφόρα προστίθενται στον στόλο οχημάτων του Δήμου Καλαμάτας, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης από τον δήμαρχο Καλαμάτας Θανάση Βασιλόπουλο.

Η προμήθεια, μετά τη διενέργεια ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού, θα γίνει από την εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Α. ΚΑΟΥΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», και αφορά σε τέσσερα (4) νέα απορριμματοφόρα.

Συγκεκριμένα ο Δήμος θα προμηθευτεί, ένα (1) απορριμματοφόρο όχημα τύπου μύλου χωρητικότητας 10 m3, ένα (1) απορριμματοφόρο όχημα τύπου πρέσας χωρητικότητας 16 m3 με γερανό υπόγειων κάδων και δύο (2) απορριμματοφόρα οχήματα τύπου πρέσας χωρητικότητας 16 m3.

Η ανανέωση του στόλου οχημάτων της Υπηρεσίας Καθαριότητας, υλοποιείται σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής, ενώ η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε μέσω του Προγράμματος «Φιλόδημος ΙΙ».

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος, αναμένεται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα και στην προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με σκοπό την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών στους τομείς της Καθαριότητας, του Πρασίνου κ.λπ.

Με sold out παραστάσεις και σε συνθήκες ασφάλειας ολοκληρώθηκε το 27ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

 


Οι sold out παραστάσεις, οι συνθήκες ασφάλειας, η εξακτίνωση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και το πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του φετινού, 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας που έκλεισε  εντυπωσιακά με την εκρηκτική παράσταση Re:Incarnation  του Qudus Onikeku, υπό τους ζωντανούς ήχους της afrobeat μουσικής και μια πολυάριθμη ομάδα καλλιτεχνών από το Λάγος της Νιγηρίας επί σκηνής. Οι Νιγηριανοί  ξεσήκωσαν το κοινό, μεταφέροντας ένα μήνυμα ελπίδας από το  παρελθόν των αρχέγονων κοινωνιών, σχετικά με τις ανθρώπινες κοινότητες  και την τεράστια δύναμή τους να συσπειρώνονται και να ξεπερνούν εμπόδια, προσφέροντας την πιο ιδανική λήξη για το Φεστιβάλ.

Με τίτλο Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι; και προσαρμοσμένο και φέτος στις ανάγκες των ημερών, το φετινό Φεστιβάλ διοργανώθηκε 16 με 25 Ιουλίου συγκεντρώνοντας στην Καλαμάτα 112 καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, 31 ομάδες χορού, 28 εθελοντές, 63 σπουδαστές χορού στα επαγγελματικά σεμινάρια, 59 παιδιά στα εργαστήρια για παιδιά, 20 άτομα άνω των 50 ετών στο αντίστοιχο εργαστήριο και 13 ΑμεΑ στο  εργαστήρι για ΑμεΑ. Το Φεστιβάλ ήταν αποτέλεσμα στενής συνεργασίας της Καλλιτεχνικής Διευθύντριάς του κας Λίντας Καπετανέα και του Δημάρχου Καλαμάτας κου Αθανάσιου Π. Βασιλόπουλου με την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού κα Λίνα Γ. Μενδώνη, τον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, αρμόδιο για θέματα σύγχρονου πολιτισμού κο Νικόλα Γιατρομανωλάκη, τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κο Παναγιώτη Ε. Νίκα, τον Πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Καλαμάτας ΦΑΡΙΣ κο Παντελή Δρούγα και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΦΑΡΙΣ.

31 συνολικα παραγωγές, 18 από το εξωτερικό και 13 από την Ελλάδα είναι ένας πρώτος απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ:  Παραστάσεις χορού που συνδύασαν διαφορετικά είδη, από σύγχρονο χορό και hip hop μέχρι ακροβατικά και σύγχρονους αστικούς αφρικανικούς χορούς. Οι καλλιτέχνες του εξωτερικού που παρουσίασαν τα έργα τους προέρχονται από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ιταλία, το Ισραήλ, την Ιρλανδία, τη Νιγηρία και τη Σλοβακία. Επίσης από τις 18 ξένες ομάδες οι 14 παρουσίασαν για πρώτη φορά το έργο τους στην Ελλάδα ενώ από τα 13 ελληνικά έργα τα 3 έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους.

Για δέκα μέρες η πόλη της Καλαμάτας κινήθηκε σε φεστιβαλικούς ρυθμούς με επισκέπτες και χορευτές να κινούνται καθημερινά ανάμεσα στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, την Κεντρική Πλατεία και το Αμφιθέατρο Κάστρου της Καλαμάτας.

Στο πλαίσιο του νέου προγράμματος εξακτίνωσης του Φεστιβάλ σε άλλες πόλεις της Περιφέρειας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η  εναρκτήρια παράσταση Möbius της ομάδας Compagnie XY από τη Γαλλία σε χορογραφία του Rachid Ouramdane, μετά τις δύο παραστάσεις στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 19 Ιουλίου και στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο στη Σπάρτη, ενθουσιάζοντας το κοινό.

Το δεύτερο σαββατοκύριακο του Φεστιβάλ, τις εντυπώσεις κέρδισε η δια ζώσης πρεμιέρα του έργου Stones and Bones από την ομάδα RootlessRoot, σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Όπως και την περσινή χρονιά, το Φεστιβάλ ακολούθησε και φέτος πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο των αρμόδιων αρχών και τα εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας για τους χώρους τέχνης και πολιτισμού, όπως αυτά ορίζονται και προσαρμόζονται διαρκώς από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Μάλιστα η παράσταση BLKDOG του Botis Seva και της ομάδας του Far From the Norm στις 18 Ιουλίου, πραγματοποιήθηκε με όρους λειτουργίας κλειστών θεάτρων: Κατά την είσοδο ήταν υποχρεωτική η επίδειξη του ψηφιακού πιστοποιητικού εμβολιασμού – το οποίο θεωρείτο έγκυρο εφόσον είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία του εμβολιασμού προ τουλάχιστον 14 ημερών.

Το φετινό πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελείτο από δύο βασικά σεμινάρια και πέντε masterclasses ενώ η εκδήλωση Αrt within One ήταν μια νέα πρωτοβουλία του Φεστιβάλ με στόχο τoν καλλιτεχνικό διάλογο: έναν ανοικτό στο κοινό καλλιτεχνικό δρώμενο στο οποίο 25 φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες του Φεστιβάλ και σπουδαστές των επαγγελματικών σεμιναρίων κλήθηκαν για ένα λεπτό στη σκηνή για να συνομιλήσουν χορευτικά με τους συναδέλφους τους.

Εκτός από το πρόγραμμα για επαγγελματίες, διοργανώθηκαν ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα για γονείς και παιδιά, ένα για άτομα ηλικίας άνω των 50 ετών, ένα για άνω των 70 ετών και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ.Τα εργαστήρια για το κοινό είχαν στόχο να ενδυναμώσουν τη σχέση του Φεστιβάλ με την πόλη και κυρίως να εκπαιδεύσουν το κοινό πάνω στον σύγχρονο χορό και την κίνηση αποτελώντας πηγή έμπνευσης έκφρασης, πνευματικής και σωματικής καλλιέργειας.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας εκφράζει θερμές ευχαριστίες στους σταθερούς και στους νέους χορηγούς του που συμβάλλουν με τη θετική τους ανταπόκριση στην υλοποίησή του σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία, στους χορηγούς επικοινωνίας, στους συνεργάτες του, όπως τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης,  στους διεθνείς φορείς, στις πρεσβείες και τα μορφωτικά ιδρύματα που κάθε χρόνο το στηρίζουν, στους τοπικούς παραγωγούς που συμμετέχουν, στους εθελοντές για την πολύτιμη προσφορά τους και σε όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της φετινής διοργάνωσης.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ για την σύμβαση για την παράκαμψη της Καρδαμύλης


Η Περιφέρεια Πελοποννήσου όπως διαφαίνεται και από το… μπαράζ των τελευταίων υπογραφών σε έργα, βάζει μπροστά την βελτίωση του οδικού δικτύου. Σε πρώτο πλάνο οι παρεμβάσεις στη Μεσσηνία. Μάλιστα, όπως τόνισε ο Παναγιώτης Νίκας άμεσα ξεκινά η βελτίωση του δρόμο της Μάνης, ενώ υπογράφεται και η σύμβαση για την παράκαμψη της Καρδαμύλης.

ΑΒΟΗΘΗΤΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΜΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΑΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ



Ποια είδη πρώτη ανάγκης έχουν ακριβύνει (κατά πολύ) τον τελευταίο καιρό, πότε άρχισε να παρατηρείται το φαινόμενο και ποια είναι η αντίδραση του αρμόδιου Υπουργείου.

Πηγαίνετε τελευταία στο σούπερ-μάρκετ και νιώθετε ότι το πορτοφόλι σας ή η πιστωτική κάρτα σας αδειάζουν πιο εύκολα αγοράζοντας σχεδόν τα ίδια προϊόντα που αγοράζατε και τους προηγούμενους μήνες; Μην ανησυχείτε, δεν κάνετε κάτι λάθος, συμβαίνει σε όλους πλέον. Και συμβαίνει γιατί πολύ απλά έχουν αυξηθεί οι τιμές, σε μερικά είδη δε κατά πολύ. Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ (Ινστιτούτο Καταναλωτή), Γιώργος Λεχουρίτης όχι μόνο επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές, μιλώντας στο ΝEWS 24/7 αλλά υπερθεματίζει λέγοντας ότι το πρόβλημα είναι σαφώς πιο σοβαρό από όσο παρουσιάζεται (αν παρουσιάζεται δηλαδή) από τα ΜΜΕ. “Η συνήθης δικαιολογία για τις ανατιμήσεις είναι η αύξηση των διεθνών τιμών και κυρίως των καυσίμων αλλά και οι καιρικές συνθήκες. Ομως η καταγεγραμμένη αύξηση στα καύσιμα δεν μπορεί να δικαιολογήσει τα πάντα. Και για να το πούμε απλά, για να καταλαβαίνει και ο κόσμος, υπάρχει καταγεγραμμένη αισχροκέρδεια. Αυτή είναι η πραγματικότητα” υπογραμμίζει ο κ. Λεχουρίτης.

Ποια όμως είδη έχουν “τσιμπήσει” και από πότε άρχισε να παρατηρείται αυτό το φαινόμενο;

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία αλλά και τις καταγγελίες που έχει στα υπόψιν του ΙΝΚΑ οι ανατιμήσεις αφορούν κυρίως τρόφιμα και είδη καθαρισμού και περιποίησης, προϊόντα δηλαδή πρώτης ανάγκης για κάθε ελληνικό σπίτι.

Ειδικότερα, μιλώντας για τα τρόφιμα, αυξήσεις παρατηρήθηκαν στα γαλακτομικά προϊόντα, στα όσπρια, στα ζυμαρικά, στα άλευρα και στα αλαντικά. Επίσης, στα φρούτα (ιδιαίτερα της εποχής είναι πολύ ακριβά) και τα λαχανικά. Τα ποσοστά των αυξήσεων κυμαίνονται από 4 μέχρι 15% αλλά σε κάποιες περιπτώσεις έφτασαν ακόμη και στο 50%. Η συγκεκριμένη αύξηση καταγράφηκε σε ελαιόλαδο συγκεκριμένης μάρκας.

“Μας ρωτούν πολλές φορές είναι δυνατόν σε ελεύθερη οικονομία να παρεμβαίνει το κράτος να καθορίζει τις τιμές; Απαντάμε: Σε ελεύθερη οικονομία όχι αλλά εδώ υπάρχει ένα καθεστώς ελεύθερης…ασυδοσίας. Αυτό δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε. Οπως και δεν μπορούμε να αδιαφορούμε για φαινόμενα καρτελοποίησης της αγοράς” επισημαίνει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.

Τα πρώτα “καμπανάκια” για αυξήσεις στην αγορά χτύπησαν ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020. Εν συνεχεία, λίγο πριν από το Πάσχα το ΙΝΚΑ ενημέρωσε τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ότι παρατηρούνται φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά. Από το Υπουργείο Ανάπτυξης όμως δεν σημειώθηκε καμία ιδιαίτερη αντίδραση μέχρι και σήμερα.

“Τείνω να πιστέψω” λέει ο κ. Λεχουρίτης, “ότι οι απώλειες των επιχειρήσεων στην καραντίνα θα καλυφθούν από τους καταναλωτές. Οι επιχειρηματίες βέβαια έχουν τα δίκια τους αλλά δεν γίνεται το κόστος να πηγαίνει κατευθείαν στο λογαριασμό του καταναλωτή. Την ίδια να θυμίσω ότι οι μισθοί και οι συντάξεις παραμένουν στάσιμες ενώ μιλώντας ειδικά για τους μισθούς πρόσφατα νομοθετήθηκε και η μείωση στην αμοιβή των υπερωριών. Αρα δηλαδή θα έχουμε πτώση του διαθέσιμου εισοδήματος. Δεν ανησυχούμε όμως, οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν για τα είδη πρώτης ανάγκης με ρεπό” συμπληρώνει με μαύρο χιούμορ.

Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ επικοινωνήσαμε και με τον Συνήγορο του Καταναλωτή. Μας διευκρινίστηκε αρμοδίως ότι στα καθήκοντα της Ανεξάρτητης αυτής Αρχής δεν συγκαταλέγεται η παρέμβαση σε σχέση με ζητήματα τιμών στην αγορά. “Οι όποιες καταγγελίες” μας τόνισαν, “πρέπει να γίνονται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή)”.

Πολύ καλά, μόνο που η συγκεκριμένη γραμματεία ανήκει στο Υπουργείο Ανάπτυξης και λειτουργεί κάτω από τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ως είθισται. Πώς λοιπόν αυτή η γραμματεία θα λύσει τα συγκεκριμένα προβλήματα και με ποιον τρόπο; Σε κάθε περίπτωση, θα επανέλθουμε.

πηγη 

ΣτΕ: «Πράσινο φως» για αναδρομικά δώρων και επικουρικών

 


Το «πράσινο» φως για την καταβολή των αναδρομικών που αφορά σε επικουρικές συντάξεις και δώρα των συνταξιούχων, έχει δώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Μετά από την εκ νέου προσφυγή, τα αναδρομικά θα δοθούν κυρίως τους συνταξιούχους στα χαμηλά κλιμάκια, στους οποίους όπως αναφέρθηκε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ δεν έχει καταβληθεί έως σήμερα κάποιο ποσό.

Η καταβολή των αναδρομικών αφορά έντεκα μήνες και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο του 2015 έως και τον Μάιο του 2016.

Ανάλογα με το ύψος της σύνταξης και αν έχουν επικουρική, τα αναδρομικά που θα καταβληθούν στους συνταξιούχους του Δημοσίου είναι από 1.107 ευρώ έως 2.921 ευρώ.

Για τους συνταξιούχους του ΙΚΑ του ιδιωτικού τομέα το ποσό ανέρχεται από 687 ευρώ έως 1.883 και  στους συνταξιούχους των ΔΕΚΟ και των τραπεζών από 916 ευρώ έως 3.294 ευρώ.

Αναφορικά με τους συνταξιούχους του Ταμείου Εμποροϋπαλλήλων, τα αναδρομικά που θα τους καταβληθούν διαμορφώνονται από 835 ευρώ έως και 2.689 ευρώ, ενώ για τους συνταξιούχους του ΝΑΤ τα αναδρομικά ανέρχονται από 589 έως 2.352 ευρώ.

Όπως σημειώθηκε, θα ακολουθήσουν ακόμη είκοσι ταμεία, με το ύψος των αναδρομικών να διαμορφώνεται αναλόγως με το ποσό της επικουρικής και της βασικής σύνταξης.

πηγη: moneyreview.gr

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

Κορωνοϊός: 2.874 κρούσματα- 36 στη Μεσσηνία

 


Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σήμερα είχαμε 2.874 νέες μολύνσεις ,καταγράφηκαν 15 θάνατοι, ενώ διασωληνωμένοι σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) νοσηλεύονται 144 ασθενείς. Στην Αχαϊα σήμερα καταγράφονται τα περισσότερα κρούσματα στην Πελοπόννησο, με την αχαϊκή πρωτεύουσα να δίνει 65 νέες μολύνσεις ακολουθεί η Κορινθία με 50, η Μεσσηνία με 36, η Αργολιδα με 20, η Αρκαδία με 18, η Ηλεία με 10 και η Λακωνία με 4. Στο Νοσοκομείο Καλαμάτας, σύμφωνα με την ενημέρωση σήμερα Τετάρτη 28/7/2021 στην κλινική COVID 19 νοσηλεύονται είκοσι ένας (21) ασθενείς καθώς υπήρξε μία (1) εισαγωγή.

Ειδικότερα, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.874, εκ των οποίων 10 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 485.015 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 51.2% άνδρες.

To 𝑅𝑡 για την επικράτεια βάσει των κρουσμάτων εκτιμάται σε 1.16.

Το 95.1% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 144 (61.1% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη. To 82.6% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.799 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 196 (ημερήσια μεταβολή +28.1%).

Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 167 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 41 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

ΦΟΥΛΑΡΑΝ οι ασθενείς στο Νοσοκομείο Καλαμάτας

 


Στους 23 έφτασαν οι  ασθενείς με κορωνοϊό που νοσηλεύονται στην κλινική COVID 19 του νοσοκομείου Καλαμάτας. Την Κυριακή 25 Ιουλίου έγιναν δύο (2) εισαγωγές ενώ δόθηκε ένα (1) εξιτήριο.

Νέους και παιδιά χτυπά η μετάλλαξη Δέλτα εν μέσω καλοκαιριού, καθώς διακοπές και συνωστισμός ευνοούν τη διασπορά του κορωνοϊού, με τις αυξημένες νοσηλείες να ακολουθούν τον σταθερά υψηλό αριθμό μολύνσεων.

Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση από τον ΕΟΔΥ, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.553 , εκ των οποίων 8 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 475.919 (ημερήσια μεταβολή +0.3%), εκ των οποίων 51.2% άνδρες.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 8, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.898 θάνατοι. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 134 (59.0% άνδρες) και η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη.

Η Καλαμάτα διεκδικεί το μέλλον της με νέο πρόγραμμα


Αρκετές οι προκλήσεις που έχει μπροστά της η Καλαμάτα για το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, ο πήχης ανεβαίνει κι άλλο, καθότι διεκδικείται η συμμετοχή της στο πρόγραμμα των «100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων». Τα οφέλη σημαντικά, εφόσον ενταχθεί στις 3 που θα επιλεχθούν για τη χώρα μας, με μια σειρά παρεμβάσεις να δύναται να τρέξουν βάσει ενός βιώσιμου στρατηγικού σχεδίου.

Κλείνει η αυλαία του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

 


Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώνεται το 27ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Κυριακή 25 Ιουλίου στις 7.30 μ.μ. στο Μέγαρο “Zeppelin bend”. Στο ντουέτο, του οποίου ο τίτλος παραπέμπει στον ισχυρό κόμβο που χρησίμευε στο δέσιμο αερόπλοιων, η Κατερίνα Ανδρέου και η Ναταλί Μάνδηλα συναρμολογούν χορό, κίνηση και ήχους με σκληρή πειθαρχία και αχαλίνωτη φαντασία. Σε έναν κόσμο όπου το να «γειώνεσαι» ή το να «φτιάχνεσαι» αντιμετωπίζονται συχνά ως μηχανισμοί επιβίωσης, δοκιμάζουν και τα δύο. Αναζητώντας στιγμές ελευθερίας,  πασχίζουν να παραμείνουν αληθινές, εστιάζοντας στο σώμα τους ενώ κινούνται. Στην εν εξελίξη έρευνά της για την ελεύθερη βούληση επί σκηνής και την υποκειμενική της φύση η Κατερίνα Ανδρέου προσεγγίζει διαφορετικές κινητικές πρακτικές και νέες δεξιότητες σαν να πρόκειται για νέες τεχνολογίες. Διαρκώς μαθαίνει με στόχο να «ξεμάθει». Μέσα από την αυστηρότητα και την πειθαρχία αναδύεται η επιθυμία της να έρθει αντιμέτωπη με έννοιες όπως ο έλεγχος και οι δομές εξουσίας. Μέσα από την ταξινόμηση αυτής της γνώσης κατασκευάζει τη δική της προσωπική κουλτούρα: ποια πρακτική είναι καλύτερη για ποια παράσταση, ποια προσπάθεια για ποιο στόχο. Σύλληψη, δημιουργία, ηχητικός σχεδιασμός: Κατερίνα Ανδρέου, ερμηνεία: Κατερίνα Ανδρέου – Ναταλί Μάνδηλα, ήχος: Κατερίνα Ανδρέου – Cristián Sotomayor, συνεργάτης ήχου: Tal Agam, φωτισμός: Yannick Fouassier, εξωτερική ματιά στο έργο: Μυρτώ Κατσίκη, παραγωγή και προγραμματισμός: Élodie Perrin, παραγωγή: “BARK”. Συμπαραγωγή: “Les Spectacles vivants” du Centre Pompidou, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, “Tanzquartier Vienne”, “Atelier de Paris” / Centre de développement chorégraphique national, “La place de la danse” – CDCN Toulouse / Occitanie (Accueil Studio), CND Centre national de la danse, “Le Gymnase”, CDCN de Roubaix, CCN de Grenoble, “Far festival des arts vivants” Nyon, “Centrale Fies” (Live Works Act Award 2019). Με την υποστήριξη: BUDA Courtrai, Ramdam un Centre d’art, Angers-CDCN, CDC de Grenoble, Les SUBS – Lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon, Centre Chorégraphique National d’Orléans, Dance Reflections by Van Cleef & Arpels.

Γεννημένη στην Αθήνα, η Κατερίνα Ανδρέου ζει στη Γαλλία, όπου δημιουργεί ως χορεύτρια, μουσικός και χορογράφος. Aπόφοιτος του Τμήματος Νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, παρακολούθησε το πρόγραμμα ΕSSAI στο CNDC Angers, υπό τη διεύθυνση της Emmanuelle Huyhn, με υποτροφία του Ιδρύματος Αφών Πράτσικα, και έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών στον χορό και τη χορογραφία από το Πανεπιστήμιο Paris VIII. Το 2015 συμμετείχε στο Πρόγραμμα “DanceWeb” του φεστιβάλ Impulstanz της Βιέννης. Ως περφόρμερ έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους “DD Dorvillier”, Λενιώ Κακλέα, Bryan Campbell, Dinis Machado, Emmanuelle Huynh και Ana Rita Teodoro. Στην προσωπική της δουλειά επιδιώκει τη δημιουργία καταστάσεων μέσα από την αντιπαράθεση αντικρουόμενων δράσεων, μυθοπλασιών και κόσμων, συχνά αμφισβητώντας τη σχέση της με έννοιες όπως η εξουσία και η αυτονομία, η επικοινωνία και η λογοκρισία. Δημιουργεί συχνά τη μουσική των έργων της. Το σόλο της “A kind of fierce”, μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών, έλαβε το χορογραφικό βραβείο “Prix Jardin d’Europe” 2016 του ImpulsTanz Festival της Βιέννης. Στη συνέχεια δημιούργησε το σόλο “BSTRD” (2018) και το ντουέτο “Zeppelin bend” (2021) με τη Ναταλί Μάνδηλα.

Η Ναταλί Μάνδηλα γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Το 2004, μετά την ολοκλήρωση σπουδών Πληροφορικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, εστίασε στον χορό και αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης το 2010. Eκτοτε, οδηγούμενη από τη διαρκή ανάγκη της για επιμόρφωση, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για διάφορα είδη σωματικής πρακτικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε σπουδές Αντιληπτικής Ψυχοεκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Fernando Pessoa στην Αθήνα. Ως δασκάλα, χορεύτρια και δημιουργός, έχει συνεργαστεί επί σειρά ετών με το Garage Performing Arts Center και ως χορεύτρια με Eλληνες καλλιτέχνες, όπως τη χορογράφο Εύα Ράντου, τον σκηνοθέτη Γιώργο Νικολόπουλο και τον μουσικό παραγωγό Ανδρέα Μονόπωλη. Το 2016, στο πλαίσιο του προγράμματος υποτροφιών GPAC, δημιούργησε την πρώτη της χορογραφία, που συνίσταται σε δύο έργα υπό τον τίτλο “Feral”, που παρουσιάστηκε στο Garage Performing Arts Center και στα φεστιβάλ “Reborn” (Αθήνα), Arc for Dance Festival και Vida Laska Arts Festival (Κέρκυρα).

Κυριακή 25 Ιουλίου στις 9 μ.μ. στην Κεντρική Πλατεία

“Us” των Αrias fernandez / The jokerz company. Με ρωτάς ποιος είμαι; … Κανείς. Δεν είμαι κανένας. Iσως, μια απόπειρα να υπάρξω. Μια διανοητική συσκότιση κάποιου ή ίσως ένα μήνυμα για εσένα, τυλιγμένο σε ένα σώμα. Κάτι που προσπαθεί να πει κάτι … Eνας μεθυσμένος της ανθρωπότητας! Eνας άλαλος τραγουδιστής, ένας αθεράπευτα μοναχικός άνθρωπος, μια χειροπιαστή σκιά, στάχτες που χορεύουν, η αντανάκλασή σου! Αυτό είμαι, μια απλή αντανάκλασή σου. Η παράσταση ανεβαίνει στο 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την υποστήριξη της “Acción Cultural Española” (AC/E) μέσω του Προγράμματος PICE για την διεθνοποίηση του ισπανικού πολιτισμού, στο πλαίσιο των επιδοτήσεων για την προώθηση της κινητικότητας.

Ο Arias Fernandez γνωστός και ως “Joker” ή “Killa Grichka”, είναι χορευτής, ακροβάτης, χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής, με καταγωγή από τη Μαδρίτη (Ισπανία). Ως παιδί και έφηβος υπήρξε αθλητής της ακροβατικής γυμναστικής και του παρκούρ και ασχολήθηκε με διάφορες τέχνες, κυρίως τη μουσική, πριν ενδιαφερθεί για τον χορό krump. Ως δάσκαλος και χορογράφος, εκπαιδεύτηκε σε διαφορετικά στυλ urban dance στην πατρίδα του και το εξωτερικό, καθώς και στον σύγχρονο χορό και στις πολεμικές τέχνες. Ως δάσκαλος και χορευτής, έχει εργαστεί και κερδίσει βραβεία σε διαγωνισμούς στην Κόστα Ρίκα, το Μεξικό, τη Γουατεμάλα, την Κίνα, της Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γερμανία, τη Ρωσία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και αλλού. Εχει συνεργαστεί με τις ομάδες “Cirque du soleil”, “DNA”, “L’anima”, “D-block” και “Cia.Nadine Gerspacher”. Η προσωπική δουλειά του ως χορογράφου και ερμηνευτή περιλαμβάνει τα έργα “Aina & Arias”, “Bioshock”, “Efil”, “The Jokerz Company” και “Re”. Η δουλειά του με τίτλο “Om Rasa” είναι μια μέθοδος διδασκαλίας εμπνευσμένη από πολλούς διαφορετικούς χώρους. Ο Fernandez είναι μέλος δύο εκ των πιο σημαντικών ομάδων krump, της διεθνούς “Madrootz” και της ισπανικής “Titans”, και διοργανωτής ενός από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ freestyle στην Ισπανία (“Be your beast”).

Κυριακή 25 Ιουλίου στις 9 μ.μ. στην Κεντρική Πλατεία

“There is a place”. Eδώ η Πετρίνα Γιαννάκου μιλά για την επιθυμία να βρίσκει κανείς μέρη στο εδώ και το τώρα, δωμάτια της μνήμης όπου το κινούμενο σώμα μπορεί να βιώνει μια σειρά από γεγονότα που διαστέλλονται στον χρόνο. Χορογραφία – ερμηνεία: Πετρίνα Γιαννάκου, μουσική: Ori Lichtik (“Half life”) & Caetano Veloso (“It’s a long way”). H Πετρίνα Γιαννάκου είναι απόφοιτη της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού «Ραλλού Μάνου». Συνέχισε τις σπουδές της στο “Nod” International Dance Program, εξερευνώντας διαφορετικές κινητικές προσεγγίσεις και ρεπερτόριο ομάδων. Eχει χορέψει σε πρότζεκτ των Iztok Kovač, Χρήστου Παπαδόπουλου, Iριδας Καραγιάν και Αντωνίας Οικονόμου, μεταξύ άλλων, και έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις. Τον τελευταίο καιρό συνεργάζεται με τους Koen Augustijnen και Rosalba Torres Guerrero (“Siamese cie”).

 Κυριακή 25 Ιουλίου στις 10 μ.μ. στο Κάστρο “Re:Incarnation” από τους “The QdanceCompany”. Το έργο είναι το αποτέλεσμα της πενταετούς έρευνας που διεξήγαγε ο Qudus Onikeku στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Λάγος της Νιγηρίας, όπου εκπαίδευσε και ενέπνευσε μια νέα γενιά καλλιτεχνών, χωρίς κλασικές/δυτικές προσλαμβάνουσες. Το έργο αναδεικνύει το βάθος και τη γνήσια, ασυμβίβαστη χαρά της σύγχρονης δυτικοαφρικανικής νεανικής κουλτούρας, καθώς μας μεταφέρει στην ατμόσφαιρα της νιγηριανής μεγαλούπολης και στους ήχους της afrobeats μουσικοχορευτικής σκηνής του σήμερα. Με το “Re:Incarnation” ο Onikeku συνεχίζει την έρευνά του για τη μνήμη του σώματος και αναζητά το σύγχρονο χορογραφικό λεξιλόγιο μιας νέας γενιάς χορευτών. Το έργο εστιάζει στην έννοια της μετενσάρκωσης σύμφωνα με την κοσμοθεωρία του πολιτισμού Yoruba (γέννηση, θάνατος, αναγέννηση), που αντιλαμβάνεται τον χρόνο και τον χώρο ως κάτι το κυκλικό, όπου η χρονικότητα εκφράζεται μέσα από σημεία έντασης και όχι με τρόπο γραμμικό – εξελικτικό. Το έργο ερμηνεύουν 9 νέοι χορευτές από διάφορες πόλεις της Νιγηρίας, οι οποίοι επιλέχθηκαν κατά τη διάρκεια τριών διαδοχικών φεστιβάλ “DanceGATHERING Lagos” και συμμετέχουν, επί σκηνής, σε μια διαδικασία συλλογικής δημιουργίας, κατά την οποία ανακαλύπτουν την ενέργεια της μουσικής και του χορού afrobeats της δεκαετίας του ΄60 και του ΄70, την ανανεώνουν, την επικαιροποιούν, την αναβιώνουν στο παρόν, την επενδύουν συνειδητά και ασυνείδητα με παλιούς και νέους κοινωνικούς αγώνες. Η παράσταση ανεβαίνει με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου. Καλλιτεχνική διεύθυνση: Qudus Onikeku, ερμηνευτές: Adila Omotosho, Ambrose Tjark, Angela Okolo, Bukunmi Olukitibi, Busayo Olowu, Faith Okoh, Joshua Gabriel, Obiajulu Sunday Ozegbe, Patience Ebute, Yemi Osokoya, ζωντανή μουσική: Olantunde Obajeun, φωτισμός: Matthew Yusuf, κοστούμια: Wack Ng, παραγωγή: The QdanceCompany, παραγωγή (Γαλλία): “YK Projects”. Συμπαραγωγή: “Biennale de la danse” – Lyon, “Les spectacles vivants” – Centre Pompidou, “Les halles de Schaerbeek” – Bruxelles, “Théâtre Paul Éluard” – Bezons, “Escales danse en Val-d’Oise”, Théâtre National de Bretagne. O Onikeku είναι ένας πολυσχιδής καλλιτέχνης της κίνησης, που την τελευταία δεκαετία πειραματίζεται με διάφορα μέσα και δράσεις: περφόρμανς, installation, επιμέλεια, κοινοτική οργάνωση. Η διεθνής καλλιτεχνική έρευνα του Onikeku συνδυάζει το ενδιαφέρον του για τη μνήμη του σώματος και την αναζήτηση νέων κινητικών λεξιλογίων, σε ένα καλλιτεχνικό όραμα που σέβεται και προκαλεί τόσο τον πολιτισμό Yoruba, από τον οποίο προέρχεται ο καλλιτέχνης, όσο και τον σύγχρονο χορό. Το διεθνώς αναγνωρισμένο έργο του περιλαμβάνει σόλο και ομαδικά έργα, καθώς και συνεργασίες με εικαστικούς καλλιτέχνες, αρχιτέκτονες, μουσικούς και συγγραφείς. Ο “The QDanceCompany” έχει συμμετάσχει σε μεγάλες εκθέσεις και φεστιβάλ σε 56 χώρες, όπως στη Μπιενάλε της Βενετίας, τη Μπιενάλε της Λυών, το Φεστιβάλ της Avignon, τα Φεστιβάλ Torino Danza, RomaEurop και Dance Umbrella, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και το φόρουμ TED Global. Είναι επισκέπτης καθηγητής χορού στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και στο Columbia College Chicago.