Πετράκος – Δρούγκας: «Τι γίνεται με τα έργα στην περιοχή του πρώην Δήμου Αλαγονίας στον Ταΰγετο; » - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Πετράκος – Δρούγκας: «Τι γίνεται με τα έργα στην περιοχή του πρώην Δήμου Αλαγονίας στον Ταΰγετο; »

Πετράκος – Δρούγκας: «Τι γίνεται με τα έργα στην περιοχή του πρώην Δήμου Αλαγονίας στον Ταΰγετο; »

Share This

 


Επερώτηση σχετικά με τα έργα στην περιοχή του πρώην Δήμου Αλαγονίας στον Ταΰγετο κατέθεσαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι Θανάσης Πετράκος και Δημοσθένης Δρούγκας της «Αγωνιστικής Συνεργασίας Πελοποννήσου».

Η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

«Στις 24 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη που συγκάλεσε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας με θέμα την Ολοκληρωμένη Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) Ταϋγέτου.

Για τη  σύσκεψη η ιστοσελίδα της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναφέρει:  “τέθηκαν οι κατευθυντήριοι άξονες για την προώθηση της υλοποίησης της Ολοκληρωμένη Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) Ταϋγέτου, που θα αφορά περιοχές των Δήμων Καλαμάτας και Σπάρτης στο εμβληματικό βουνό της Πελοποννήσου.

Με κύριο στόχο την οικονομική και κοινωνική αναζωογόνηση περιοχών του Ταϋγέτου που ανήκουν στους Δήμους Καλαμάτας και Σπάρτης, θα διατεθεί -από το ΕΣΠΑ/ΠΕΠ, καθώς και από άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα- συνολική πίστωση 25.000.000 ευρώ, από τα οποία τα 20 θα προορίζονται για έργα δημόσιου χαρακτήρα, ενώ τα υπόλοιπα 5  έργα θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στις πιο πάνω περιοχές.

Φορέας στρατηγικής της ΟΧΕ θα είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου δια της Διαχειριστικής Αρχής, ενώ τον συντονισμό θα αναλάβει τεχνικός σύμβουλος.”

Στην ίδια ανάρτηση αναφέρθηκε πως η επόμενη τηλεδιάσκεψη για το συγκεκριμένο αντικείμενο είχε προγραμματιστεί για  μετά από ένα μήνα, ενώ η επιδίωξη που υπάρχει είναι να αρχίσει να παράγεται έργο μέσα στο 2021″.

Η δική μας πληροφόρηση από κατοίκους και συλλόγους της περιοχής είναι πως δεν έχουν δει καμία παρέμβαση από την ΟΧΕ και δεν έχουν καμία ενημέρωση για το ζήτημα από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Υπενθυμίζουμε πως, η ΟΧΕ Ταϋγέτου ήταν ανάμεσα στις προτάσεις που είχε καταθέσει η παράταξη μας στο ξεκίνημα της τρέχουσας θητείας του Περιφερειακού Συμβουλίου και χαιρετήσαμε την απόφαση της Περιφερειακής Αρχής να προχωρήσει στη στήριξη της συγκεκριμένης περιοχής, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Περιφέρεια μας και με πολλά προβλήματα.

Είχαμε τονίσει επίσης πως, οι άξονες τις ΟΧΕ θα πρέπει να προκύψουν μετά από ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία των πολιτών και οι δράσεις θα πρέπει να αφορούν την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται οι κάτοικοι της περιοχής και όχι την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

Παραμένοντας την ίδια περιοχή, επισημαίνουμε και το ζήτημα των κατολισθήσεων  στην Παλαιά Εθνική Οδό Καλαμάτας – Σπάρτης, που ταλαιπωρεί χρόνια τους κατοίκους και καθιστά επικίνδυνες τις μετακινήσεις τους. Όπως γνωρίζεται ον Αύγουστο του 2018 η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε ενισχυθεί με 3 εκατ. ευρώ για τεχνικά έργα συντήρησης και οδικής ασφάλειας στην οδό Καλαμάτας – Σπάρτης με απόφαση του τότε Υπουργού Εσωτερικών Αλέξη Χαρίτση. Το συγκεκριμένο έργο είχε δημοπρατηθεί από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή, αλλά ποτέ δεν ξεκίνησαν οι εργασίες. Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο ότι η πρόθεση της τωρινής Περιφερειακής Αρχής ήταν να κηρυχτεί έκπτωτος ο εργολάβος.

Τέλος, είμαστε σίγουροι πως ο κ. Νίκας δε χρειάζεται εκτενή περιγραφή και ιδιαίτερη αναφορά για το πόσο έχει ταλαιπωρήσει την περιοχή η χωματερή της Μαραθόλακας. Θα αναφέρουμε μόνο πως στους  Πέντε Δρόμους που άλλοτε ήταν σημείο που σταματούσαν επισκέπτες για να θαυμάσουν τη θέα του βουνού και του Μεσσηνιακού Κόλπου, τώρα δεν μπορείς ούτε να περάσεις από τη δυσοσμία.  Δυστυχώς, ο Δήμος Καλαμάτας σκοπεύει να λειτουργήσει εκεί προσωρινό σταθμό μεταφόρτωσης μόλις ανοίξει η μονάδα της Καλλιρόης παρατείνοντας το μαρτύριο της περιοχής. Ενάντια σε κάθε λογική θα ανεβάζουμαι τα σκουπίδια στον Ταΰγετο και σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτή που βρίσκεται η Καλλιρόη για να τα συμπιέσουμε και να τα ξανακατεβάσουμε!!!

Ερωτάται η Περιφερειακή Αρχή για τα παραπάνω:

α) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της ΟΧΕ Ταϋγέτου;

β) Τι συμβαίνει με το έργο βελτίωσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Καλαμάτας – Σπάρτης; Έχει κηρυχτεί έκπτωτος ο ανάδοχος; Αν ναι, έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες αντικατάστασής του;

γ) Ποιό είναι το σχέδιο της Περιφερειακής Αρχής για την αποκατάσταση της Μαραθόλακας; Συμφωνείτε με την παράλογη και παράνομη συνάμα λειτουργία του σταθμού μεταφόρτωσης στη Μαραθόλακα;

Για την «Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»  οι περιφερειακοί σύμβουλοι

Θανάσης Πετράκος

Δημοσθένης Δρούγκας»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages