Δήμος Καλαμάτας: “Με ρυθμούς πιο μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα προχωρούν οι εργασίες”
Με ρυθμούς πιο γρήγορους από το αρχικό χρονοδιάγραμμα προχωρούν οι εργασίες στην οδό 23ης Μαρτίου στο ιστορικό κέντρο, σύμφωνα με το Δήμο Καλαμάτας. Σήμερα το πρωί στο εργοτάξιο βρέθηκε ο Δήμαρχος Καλαμάτας, Θανάσης Βασιλόπουλος, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Ανδρέα Καραγιάννη, και επιθεώρησαν τις εργασίες. Υπενθυμίζεται ότι το έργο είναι ενταγμένο στο Ε.Π. «Πελοπόννησος 2014-2020», με επιλέξιμη δημόσια δαπάνη 1.452.500€ και συγχρηµατοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχθεί η εταιρεία ΔΟΜΙΚΗ ΑΘΗΝΩΝ ΑΤΕ με μέση έκπτωση 23,67%. Σύμφωνα με τον Δήμο Καλαμάτας, η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περίπου σε ένα μήνα και κάτι, δηλαδή τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου θα έχει παραδοθεί το νότιο τμήμα της οδού και θα ξεκινήσουν τα έργα για τη δεύτερη φάση του έργου.
Σε εξέλιξη τα έργα ανάπλασης-Τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου έτοιμη η α’ φάση του έργου
Το έργο της αναδιαμόρφωσης – αναδιάταξης στην πλατεία 23ης Μαρτίου προχωράει με ταχείς ρυθμούς, καθώς οι εργασίες που εκτελούνται είναι πιο μπροστά από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Καλαμάτας, ήδη τοποθετήθηκαν πλάκες στο πρώτο τμήμα του πεζοδρομίου καθώς και κυβόλιθοι έως τη συμβολή με την οδό Αριστομένους, ενώ κανονικά προχωρούν και οι εργασίες μέχρι την συμβολή με την οδό Σφακτηρίας. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του εργοταξίου, η παράδοση της α’ φάσης του έργου, θα γίνει πιθανόν τέλη Ιουλίου – αρχές Αυγούστου.
Αρχές Αυγούστου ξεκινά η 2η φάση του έργου
Η 2η φάση κατασκευής, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια δυόμιση (2,5) μήνες, περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες καθαιρέσεις για την κατασκευή του νοτίου πεζοδρομίου της οδού 23ης Μαρτίου, από την οδό Αναγνωσταρά έως την οδό Αριστοδήμου και του πεζοδρομίου ανατολικά από τον κυκλικό κόμβο. Η φάση αυτή περιλαμβάνει την αποξήλωση του υφιστάμενου κόμβου και την κατασκευή προσωρινού κυκλικού κόμβου σε άλλη θέση, για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας. Δεν επιτρέπεται η είσοδος των οχημάτων στον κυκλικό κόμβο για τα οχήματα τα οποία κινούνται επί της οδού Σταδίου μετά την οδό Αριστοδήμου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει υποχρεωτικά να στρίψουν αριστερά στην οδό Αριστοδήμου (Σχέδιο Ο-2).
Οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την 2η φάση, όπως προκύπτουν από την περιγραφή
στην Τεχνική Έκθεση, αλλά και το Σχέδιο Ο-2 είναι οι ακόλουθες:
• Απαγόρευση στάθμευσης στην οδό Υπαπαντής στο ύψος του κυκλικού κόμβου.
• Απαγόρευση στάθμευσης στην οδό 23ης Μαρτίου στην κατεύθυνση προς την οδό Νέδοντος.
• Απαγόρευση κυκλοφορίας στην οδό Σταδίου από την οδό Αριστοδήμου έως τον κυκλικό κόμβο στην κατεύθυνση προς τον κυκλικό κόμβο και υποχρεωτική στροφή στην οδό Αριστοδήμου.
• Απαγόρευση κυκλοφορίας στο τελευταίο τμήμα της οδού Αγίου Νικολάου και υποχρεωτική στροφή στην οδό Βαλτετσίου και στη συνέχεια στην οδό Αναγνωσταρά.
Η 3η φάση του έργου-Κατασκευή του κυκλικού κόμβου
Η 3η φάση κατασκευής, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια ενάμιση (1,5) μήνα, περιλαμβάνει την
κατασκευή του κυκλικού κόμβου. Η κυκλοφορία των οχημάτων στην φάση αυτή θα γίνεται όπως σήμερα,χωρίς κανέναν περιορισμό (Σχέδιο Ο-3).
Οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την 3η φάση, όπως προκύπτουν από την περιγραφή
στην Τεχνική Έκθεση, αλλά και το Σχέδιο Ο-3 είναι οι ακόλουθες:
• Απαγόρευση στάθμευσης στην οδό Υπαπαντής στο ύψος του κυκλικού κόμβου.
• Απαγόρευση στάθμευσης στην οδό 23ης Μαρτίου στην κατεύθυνση προς την οδό Νέδοντος.
Η 4η φάση του έργου
Κατά την 4η φάση κατασκευής, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια τέσσερις (4) μήνες, θα απαγορεύεται η διέλευση όλων των οχημάτων στην οδό 23ης Μαρτίου, από το ύψος της οδού Υπαπαντής και έως την οδό Νέδοντος, στην κατεύθυνση προς την οδό Νέδοντος, για την κατασκευή του βορείου πεζοδρομίου και της αντίστοιχης λωρίδας κυκλοφορίας. Η οδός Υπαπαντής από τον κυκλικό κόμβο έως την οδό Κουμουνδουράκη γίνεται μονόδρομος και τα οχήματα που κινούνται προς τον κυκλικό κόμβο θα πρέπει υποχρεωτικά να στρίψουν στην οδό Κουμουνδουράκη (Σχέδιο Ο-4). Ειδικά τα οχήματα άνω των 2 τόνων δεν θα μπορούν να στρίψουν στην οδό Υπαπαντής, διότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού Κουμουνδουράκη δεν μπορούν να τα εξυπηρετήσουν. Επισημαίνεται ότι θα πρέπει –ανάλογα και με την κατάσταση των υπογείων δικτύων, η οποία θα φανεί κατά την 1η φάση κατασκευής- να γίνει προσπάθεια ώστε το κράσπεδο και η επιφάνεια κυκλοφορίας να υλοποιηθούν
νωρίτερα εντός της 4ης φάσης, ώστε οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να διαρκέσουν λιγότερο.
Επειδή τόσο η διάρκεια που θα παραμείνει κλειστή η βόρεια λωρίδα, όσο και η χρονική περίοδος του αποκλεισμού
(χειμώνας ή καλοκαίρι, περίοδος εορτών ή εκπτώσεων, κ.λπ.), παίζουν σημαντικό ρόλο στο ποιές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν (αποκλεισμός της γενικής κυκλοφορίας, εναλλάξ κυκλοφορία όλων των οχημάτων στη νότια λωρίδα, εναλλάξ κυκλοφορία μόνο των ΜΜΜ και τροφοδοσία σε συγκεκριμένες ώρες ή κ.α.), προτείνεται η έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την 4η φάση να πραγματοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση της 1ης φάσης, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την κατασκευή του έργου και τη λειτουργία του εργοταξίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου