Ερώτηση Χαρίτση για το αιφνιδιαστικό λουκέτο σε καταστήματα των ΕΛΤΑ της Μεσσηνία - kalamatanews.gr - ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ ONLINE-KALAMATANEWS.GR

Ερώτηση Χαρίτση για το αιφνιδιαστικό λουκέτο σε καταστήματα των ΕΛΤΑ της Μεσσηνία

Ερώτηση Χαρίτση για το αιφνιδιαστικό λουκέτο σε καταστήματα των ΕΛΤΑ της Μεσσηνία

Share This

 


Την αντίδραση του βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Χαρίτση, προκάλεσαν τα νέα λουκέτα σε καταστήματα των ΕΛΤΑ, μεταξύ των οποίων στο λιμάνι της Καλαμάτας και στο Διαβολίτσι, από το οποίο κατάγεται ο βουλευτής. Ο Αλέξης Χαρίτσης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, με την οποία ζητά να ενημερωθεί, μεταξύ άλλων, με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή των καταστημάτων των ΕΛΤΑ που καταργούνται. Πέρα απ’ αυτά όμως ο Αλέξης Χαρίτσης υπογραμμίζει ότι τα ΕΛΤΑ επιχορηγούνται από το κράτος, αποτελούν φορέα παροχής καθολικής υπηρεσίας, ο αριθμός των εργαζομένων έχει συρρικνωθεί στο ελάχιστον ωστόσο η κατάργηση των Ταχυδρομείων συνεχίζεται, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, όπου η λειτουργία των ΕΛΓΑ είναι αναγκαία για πολλούς λόγους…

Το περιεχόμενο της ερώτησης του Αλέξη Χαρίτση, που απευθύνεται στους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Άδωνι Γεωργιάδη, έχει ως εξής: «Με μία αιφνιδιαστική απόφαση, η διοίκηση των ΕΛΤΑ διακόπτει τη λειτουργία 65 καταστημάτων της σε όλη τη χώρα. Ανάμεσα σε αυτά, στο Νομό Μεσσηνίας, καταργούνται το κατάστημα των ΕΛΤΑ στο λιμάνι της Καλαμάτας και το κατάστημα των ΕΛΤΑ στο Διαβολίτσι του Δήμου Οιχαλίας, δημιουργώντας νέα εμπόδια στις συναλλαγές πολιτών αλλά και επιχειρήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ, μέχρι τέλους του 2023 θα δρομολογηθεί το κλείσιμο τουλάχιστον 168 καταστημάτων σε όλη τη χώρα. Το γεγονός αυτό θα δημιουργήσει νέα μεγάλα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών στις ταχυδρομικές τους αλλά και τις υπόλοιπες παρεχόμενες υπηρεσίες, ειδικά των κατοίκων της περιφέρειας και των απομακρυσμένων δήμων.

Η συγκεκριμένη απόφαση έχει δημιουργήσει τεράστια κοινωνική δυσαρέσκεια στις τοπικές κοινωνίες, ενώ παράλληλα την πλήρη αντίθεσή του εκφράζει με ομόφωνη απόφασή του το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, τονίζοντας ότι οι Δήμοι της χώρας δεν είχαν καμία προηγούμενη ενημέρωση.

Η κατάσταση που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ως εταιρείας κοινής ωφέλειας, τόσο για το θέμα λειτουργίας των καταστημάτων ανά την επικράτεια, όσο και για τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της, φανερώνει την  εικόνα μιας υπό διάλυση εταιρείας. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ βάσει σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013), έχουν καταστεί φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ως το τέλος του 2028, κάτι που πλέον καταστρατηγείται και τυπικά, ενώ παράλληλα, βάσει του Ν.4053/2012 όσο και από το καταστατικό του Οργανισμού, υφίσταται ως υποχρεωτική αποστολή τους η «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα».

Υπενθυμίζεται επίσης ότι το 2020 το Υπουργείο Οικονομικών διέθεσε 280 εκατομμύρια ευρώ για τη διάσωση των ΕΛΤΑ, χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων που εξανεμίστηκαν χωρίς να επιτευχθεί ο στόχος της διάσωσής τους. Σε αντιδιαστολή με τα παραπάνω, ο οργανισμός χαρακτηρίζεται από υποστελεχωμένες υπηρεσίες και εγκαταλελειμμένες δομές, με την αλληλογραφία να διαμοιράζεται από τις κοινότητες και τα καφενεία των χωριών. Κορωνίδα της εικόνας διάλυσης, το ψηφιακό φιάσκο της κυβερνο-επίθεσης, τον Μάρτιο του 2022, που προκάλεσε πρωτοφανή αναστάτωση στις υπηρεσίες των Ταχυδρομείων.

Όσον αφορά στο προσωπικό, το 2019 οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία ήταν περίπου 8.700, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι», δηλαδή απασχολούμενοι μηνιαίων συμβάσεων έργου με τον κατώτατο μισθό, παρότι απασχολούνται στην εταιρεία για πολλά χρόνια.

Ειδικά για τις κωμοπόλεις και τις κοινότητες της ελληνικής υπαίθρου, όπως είναι η περίπτωση του Διαβολιτσίου του Δήμου Οιχαλίας, τα καταστήματα των ΕΛΤΑ επιτελούν έναν ευρύτερο, εξαιρετικά κρίσιμο, κοινωνικό ρόλο, καθώς συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση των πολιτών και την ικανοποίηση βασικών αναγκών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης διοικητικών υποθέσεων.

Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί,

  1. Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των καταστημάτων ΕΛΤΑ που καταργούνται;
  2. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τα οξυμένα προβλήματα εξυπηρέτησης που θα αντιμετωπίσουν ηλικιωμένοι και ευάλωτοι συμπολίτες μας, ειδικά στην περιφέρεια και τους απομακρυσμένους Δήμους, μετά την κατάργηση και το κλείσιμο των καταστημάτων ΕΛΤΑ;
  3. Ποια θα είναι η διασφάλιση της απασχόλησης των εργαζομένων στα καταστήματα που καταργούνται;».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages