Pages

Δευτέρα 28 Αυγούστου 2023

ΑΠΑΣΦΑΛΙΣΕ Ο ΝΙΚΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΠΕ ΣΤΑΡΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΩΝΙΑ..ΑΔΡΕΥΤΙΚΑ


 Σειρά συμβάσεων έργων με τους αναδόχους υπέγραψε σήμερα ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας στα γραφεία της ΠΕ Μεσσηνίας, παρουσία και των αναδόχων. Με πρώτο έργο την παράκαμψη Πεταλιδίου στο τμήμα Τζάνε-Καλαμάκι, για το οποίο είπε ότι

“Τι να εξηγήσουμε στον κόσμο; Από το 2008 έχει στοιχίσει το χιλιόμετρο σε αυτό το δρόμο περισσότερο από τον αυτοκινητόδρομο”, ενώ συμπλήρωσε ότι “είναι για μένα υπόσχεση και στοίχημα για τον κόσμο της περιοχής”

. Ο περιφερειάρχης υπέγραψε και για την μονάδα αφαλάτωσης στον Δήμο Δυτικής Μάνης, ενώ προανήγγειλε ότι σύντομα θα έρθει και το έργο του Βιολογικού Καθαρισμού Κιτριές-Αβία, ενώ ζήτησε να ξεκινήσει άμεσα η βελτίωση του δρόμου Γαϊτσές-Τσέρια όπου έχει σταματήσει η υπεραστική συγκοινωνία. Παράλληλα, ευχαρίστησε τον Μιχάλη Αντωνόπουλο για γεωλογική μελέτη που αναλαμβάνει, για την άρση της επικινδυνότητας της 82ης επαρχιακής οδού Καλαμάτα-Σπάρτη, στο τμήμα Διπόταμα μέχρι διασταύρωση προς Νέδουσα.

Στη σέντρα έβγαλε το Υπουργείο: “Μου οφείλονται ως Περιφέρεια πάνω από 15.000.000 ευρώ-Με τέτοια αφερεγγυότητα δεν μπορούμε να έχουμε ποιότητα στα έργα”

Για τις οφειλές του Υπουργείου προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου που αγγίζει και ξεπερνούν τα 15 εκατ.ευρώ, επανέλαβε ο Παναγιώτης Νίκας, χρήματα για να πληρωθούν οι εργολάβοι, που όμως καθυστερεί η εκταμίευσή τους.

“Μου οφείλονται πάνω από 15 εκατ.ευρώ. Ο εργολάβος αν μέσα σε 2 μήνες δεν έχει πληρωθεί, μπορεί να σταματήσει το έργο! Πολλά έργα έχουν σταματήσει. Αυτά που λέω δεν είναι αντιπολίτευση, είναι μια πραγματικότητα! Χωρίς φερεγγυότητα στον εργολαβικό κόσμο, συμβαίνουν διάφορα”,

υπογράμμισε ο περιφερειάρχης, εξηγώντας ότι τα έργα καθυστερούν ή πέφτει η ποιότητά τους. “Με τέτοια φερεγγυότητα δεν μπορούμε να έχουμε ποιότητα στα έργα”, είπε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε έκκληση να κλείσει σύντομα το θέμα αυτό, επικαλούμενος και τις συναντήσεις που είχε με τους αρμόδιους υπουργούς.

Νίκας: “Αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι ένα δράμα”

Ερωτηθείς για τα δίκτυα του Φιλιατρινού φράγματος και την υπόσχεση από την κυβέρνηση ότι θα είναι έτοιμα σε δύο χρόνια, ο περιφερειάρχης απάντησε:

“Σε μένα; Αυτά τα είχε πει ο πρωθυπουργός πάνω στο φράγμα! Ότι μέσα σε 2 χρόνια ο προγραμματισμός ήταν να έχουν ολοκληρωθεί τα δίκτυα. Αυτό το οποίο συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι ένα δράμα! Φιλιατρινό, Μιναγιώτικο, Κελεφίνα, Τάκα, Ανάβαλος, Δόξα…να σταματήσω εδώ. Μιλάμε για αρδευτικά έργα κολλημένα 30-40 χρόνια. Δεν μπορεί να υπάρξει στοιχειώδης αγροτική ανάπτυξη χωρίς τα δίκτυα άδρευσης!”

Η Περιφέρεια κάνει έναν μοναχικό αγώνα με τον ΓΟΕΒ, το έχουμε φέρει σε μια κατάσταση ανεκτή, αλλά με την ενέργεια στα ύψη καταλαβαίνετε, ότι δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουμε”…Γι αυτό είπα και προχθές στον Πολύλοφο, ας υπάρξει μετά από 30 και 40 χρόνια μια στοιχειώδης αγροτική πολιτική. Αναφέρομαι σε όλα τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει σε αυτή την περίοδο”.

Νίκας για ανασκαφή Υπαπαντής: “Δεν είναι δυνατόν να έχουμε μια μαύρη τρύπα μέσα στην πλατεία!”

“Αν έχουν επιστημονικό ενδιαφέρον να σκάψουν τα πάντα! Να οριοθετηθεί ο αρχαιολογικός χώρος ευρύτερα. Αν δεν έχει επιστημονικό ενδιαφέρον ή δεν αξιολογείται σε αυτή τη φάση, να κάνει αυτά που προβλέπει ο αρχαιολογικός νόμος, που πάντως κατά την άποψή μου πρέπει να αλλάξει. Γιατί σχεδόν το πρώτο που κάνει ένας ιδώτης αν βρει αρχαία στο οικόπεδό του, είναι να τα καταστρέψει. Γιατί σου λέει, “που να μπλέξω”. Κακώς! Κάκιστα! Η αρχαιολογική υπηρεσία πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας. Και πρέπει να συμβάλλει με ορθολογικό τρόπο”.

Οι συμβάσεις έργων που υπέγραψε σήμερα με τους αναδόχους ο Νίκας

-Σύμβαση έργου ποσού, χωρίς ΦΠΑ, 9.356.622,90 ευρώ για την κατασκευή του υποτμήματος χθ 5+200 – χθ 6+450 – διέλευση αρχαιολογικού χώρου Πεταλιδίου της επαρχιακής οδού Ριζόμυλος – Κορώνη, στο τμήμα γέφυρα Τζάνε – έξοδος Καλαμακίου (χθ 2+840 έως χθ 10+160).
Το έργο, προϋπολογισμού 13.000.000 ευρώ, αφορά στην ολοκλήρωση της κατασκευής της επαρχιακής οδού Ριζόμυλος – Κορώνη, τμήμα γέφυρα Τζάνε – έξοδος Καλαμακίου (χ.θ. 5+200-χ.θ. 10+160), με κατασκευή σήραγγας για τη διέλευση από τον αρχαιολογικό χώρο του Πεταλιδίου.

Συνοπτικά τα έργα που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της παρούσας εργολαβίας είναι τα παρακάτω:

1. Κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής μήκους περίπου 1,05 χιλιομέτρου, με πλάτος οδού 7,5 μέτρων και δε τμήμα μήκους περίπου 330 μέτρων όπου προβλέπεται ανακατασκευή της οδού.
2. Κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου.
3. Αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου με κατασκευή παράπλευρων και εγκάρσιων οδών μήκους περίπου 850 μέτρων.
4. Κατασκευή σήραγγας μήκους 265,66 μέτρων και Cut and Cover μήκους 48,40 μέτρων
5. Κατασκευή έργων αποχέτευσης – αποστράγγισης αρτηρίας, παράπλευρου και εγκάρσιου δικτύου και κόμβου.
6. Εγκατάσταση ηλεκτροφωτισμού στον ισόπεδο κόμβο και στα υπόγεια έργα (σήραγγα και Cut and Cover)

Β
1. Βελτίωση – συντήρηση στο τμήμα Κέντρο – Τσέρια της 35ης επαρχιακής οδού, στον Δήμο Δυτικής Μάνης, προϋπολογισμός 150.000 ευρώ

2. Βελτίωση εσωτερικής οδοποιίας κοινότητας Κρεμμυδίων, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος, προϋπολογισμός 74.400 ευρώ
3. Αποκατάσταση βατότητας οδών στις κοινότητες Χρυσοκελλαριάς και Υάμειας, στον Δήμο Πύλου – Νέστορος, προϋπολογισμός 200.000 ευρώ
4. Εργασίες πράσινου και φύτευσης στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο της Μεσσηνίας, προϋπολογισμός 50.000 ευρώ
5. Συμπληρωματική σύμβαση ποσού 46.000 ευρώ για το έργο διαμόρφωσης του προαυλίου χώρου στο πρώην Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Σώστη, στον Δήμο Οιχαλίας

Γ
Ένταξη στο ΠΠΑ 2021 – 2025 της Περιφέρειας Πελοποννήσου του έργου αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσης στην 7η επαρχιακή οδό Μεσσήνη – Εύα – Λάμπαινα, στον Αξονα Προτεραιότητας “Παροχή πόσιμου νερού και διαχείριση υδάτων”
Το έργο, η επιλέξιμη δημόσια δαπάνη του οποίου ανέρχεται σε 903.225,81 ευρώ, περιλαμβάνει την αντικατάσταση των υφιστάμενων αγωγών από νέους υπό πίεση βαρυτικούς αγωγούς ύδρευσης, επί της 7ης επαρχιακής οδού, παράλληλα με την ανακατασκευή της, ώστε να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή όχληση των κατοίκων και των εγκαταστάσεων της περιοχής εκατέρωθεν της οδού και να μειωθούν οι περαιτέρω εκσκαφές επί της νέας οδοποιίας. Οι νέοι προτεινόμενοι βαρυτικοί αγωγοί θα τοποθετηθούν κατά τμήματα, κατά μήκος της επαρχιακής οδού, με εκκίνηση από το σημείο βορειοανατολικά της Μεσσήνης, έως το βορειοανατολικό σημείο του Αριστοδήμειου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου