Pages

Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2023

Σε εξέλιξη η έρευνα για τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους με θύμα πιλότο στην Καλαμάτα

 


Σοκ προκαλεί στο πανελλήνιο, η απώλεια του επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα που έχασε την ζωή του εν ώρα καθήκοντος. Ο επισμηναγός επέβαινε στο εκπαιδευτικό αεροσκάφος τύπου Τ2, το οποίο συνετρίβη μπροστά στα μάτια της συζύγου του και των δύο παιδιών τους που παρακολουθούσαν την μοιραία πτήση, καθώς θα ήταν η τελευταία του με τα Τ2, αφού θα συνέχιζε ως εκπαιδευτής στα Τ6.

Το αεροσκάφος Τ-2E Buckeye της 120ΠΕΑ/363ΜΕΑ, που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στις 11:28 χθες κατά την επιστροφή του,  μισό ναυτικό μίλι βορειοδυτικά του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Συγκεκριμένα, ο 40χρονος χειριστής του εκπαιδευτικού αεροπλάνου Τ-2, πετούσε κοντά στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, έχοντας αναπτύξει μεγάλη καθοδική ταχύτητα και χωρίς να έχει αναφέρει κάποια βλάβη το αεροσκάφος έπεσε ξαφνικά.

Από ότι φαίνεται, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, όταν ο επισμηναγός αντιλήφθηκε το πρόβλημα του αεροσκάφους, εκτιμάται ότι, είτε δεν πρόλαβε να εκτιναχθεί με το κάθισμα, είτε δεν ήθελε να ρίξει το αεροσκάφος σε κατοικημένη περιοχή.

«Έπρεπε το αεροπλάνο να είχε αντικατασταθεί»

Σε συνέντευξη του στο MEGA, ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραιωσηφίδης, ανέφερε ότι είναι «Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος». Συνέχισε λέγοντας ότι «Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».

Όπως λέει ο ίδιος: «Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».

Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη: «Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».

Τέλος, ο ίδιος υπογραμμίζει πως: «Το παλιό αυτό αεροπλάνο θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί. Υπάρχει διαδικασία αντικατάστασης».

Τι λένε οι εμπειρογνώμονες

Έχοντας αναλύσει το δυστύχημα, οι εμπειρογνώμονες μετά τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, ανέφεραν πως υπάρχουν δύο ενδεχόμενα, είτε πρόκειται για μηχανική βλάβη, που οδήγησε στη συντριβή, είτε για λάθος εκτίμηση του χειριστή.

Σύμφωνα με το .in.gr όπως τονίζουν, αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλίση και πολλά G. Αν κανείς υπερβεί τα μέγιστα επιτρεπτά G της άσκησης, ενδέχεται το αεροσκάφος να έχει απώλεια στήριξης. Λόγω του ύψους, ο επισμηναγός υπάρχει περίπτωση να μην πρόλαβε να εκτιναχθεί, ώστε να εγκαταλείψει το αεροσκάφος.

Επίσης, λόγω της υπέρβασης των G υπάρχει περίπτωση να υπήρξε κάποια βλάβη, είτε στην άτρακτο, είτε στα πηδάλια, είτε στο φτερό. Όλα τα ενδεχόμενα θα ερευνηθούν από την αρμόδια επιτροπή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου