Τα στοιχεία επισκεψιμότητας για την περίοδο Μάρτιος-Νοέμβριος 2023 που συγκέντρωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου από το Infokiosk του Αεροδρομίου Καλαμάτας παρουσιάστηκαν το βράδυ της Κυριακής στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, στην αίθουσα της Λαϊκής Πινακοθήκης. Από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν προκύπτουν αξιόλογα συμπεράσματα για το προφίλ των επισκεπτών της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας.
Έτσι, προκύπτει ότι κερδισμένη ήταν η εστίαση καθώς το 87% των ερωτηθέντων “ψήφισαν” τα μεσσηνιακά καταστήματα εστίασης και τα προϊόντα. Το 44% επέλεξε η διαμονή του να γίνει σε κατάλυμα τύπου AirBNB, ενώ ξενοδοχεία προτίμησε το 41%, ενώ τον προορισμό τους τον εντόπισαν και τον επέλεξαν από έρευνα στο διαδίκτυο κατά 59%. Οι περισσότεροι επισκέφτηκαν αρχαιολογικούς χώρους και εντυπωσιάστηκαν κατά 66% από τα πολιτιστικά δρώμενα, έμειναν ευχαριστημένοι από τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατά 55
Οι 46% επισκέφτηκαν παραθαλάσσια μέρη, ενώ ένα 30% προτίμησε ορεινά, δηλώνοντας κατά 67% ικανοποιημένοι από την ποιότητα της διαμονής τους. Χαρακτηρίζουν την Πελοπόννησο ως τόπο για οικογενειακές διακοπές, δυστυχώς όμως δεν φαίνεται να προτιμούν την Καλαμάτα για τη διαμονή τους, αλλά την ευρύτερη περιοχή. Αγόρασαν τοπικά προϊόντα (73%) και έκαναν φίλους (58%). Η συντριπτική πλειοψηφία (91%) θα επισκέπτονταν και πάλι την Πελοπόννησο, παρά το γεγονός ότι ήταν δηλώνουν (56%) πως ήταν ακριβός ο προορισμός που επέλεξαν.
Το προφίλ των επισκεπτών της Μεσσηνίας
Οι επισκέπτες της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία των 45-65 ετών, κατά 56% είναι άνδρες, και 44% είναι γυναίκες, και επιλέγουν τη Μεσσηνία για αναψυχή, με τον χρόνο διαμονής τους να κυμαίνεται από 7 έως 15 ημέρες. Στην πρώτη θέση προτίμησης της Μεσσηνίας βρίσκονται οι Άγγλοι, μετά οι Αυστριακοί, οι Γάλλοι και οι Ελβετοί.
Παραμένει “αγκάθι” το Αεροδρόμιο
Δυστυχώς, τα προβλήματα που είχαν επισημανθεί και στην περσινή έρευνα παραμένουν για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας, αφού έχει καθυστερήσει ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμισή του, με τους επισκέπτες να δηλώνουν αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο, καθυστέρηση στους ελέγχους πτήσεων, μη λειτουργία των ηλεκτρονικών πινάκων ανακοινώσεων (αφίξεων-αναχωρήσεων), ελλιπής αστυνόμευση στον χώρο των αφίξεων, ενώ ζητούν να υπάρχει κατάστημα πώλησης τοπικών προϊόντων εντός ή πλησίον του Αερολιμένα.
Στις παρατηρήσεις τους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ότι είναι αραιά τα υπεραστικά δρομολόγια προς τους γειτονικούς νομούς, και ελλιπής σήμανση για τουριστικούς προορισμούς, ενώ παράπονα έγιναν και για την καθαριότητα και υγιεινή των χώρων του Αεροδρομίου λόγω έλλειψης προσωπικού αλλά και για απουσία χώρου που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες γονέων και βρεφών. Επίσης εντόπισαν μη επαρκή χώρο στάθμευσης για ιδιωτικά αυτοκίνητα. Ζητήματα που επανέρχονται και φέτος για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας, ζητήματα όμως βασικά και αυτονόητα που διαθέτει κάθε σύγχρονο Αεροδρόμιο. Δυστυχώς η μεγάλη καθυστέρηση στην αναβάθμιση των υποδομών του Αεροδρομίου πάει πίσω και όλη την τουριστική ανάπτυξη του Νομού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου